Πώς να κερδίσετε βάρος

Rate this item
(0 votes)

     Στη σημερινή κοινωνία έχουμε την τάση να επικεντρώνουμε στο πώς θα χάσουμε βάρος, αλλά υπάρχουν κάποια άτομα που προσπαθούν να κερδίσουν βάρος. Μερικοί από εμάς βρίσκονται απλώς στον σωστό δρόμο, ενώ άλλοι μπορεί να προσπαθούν να κερδίσουν βάρος λόγω φαρμακευτικής αγωγής ή ασθένειας.

Το καλό είναι ότι είναι δυνατή η αύξηση βάρους με τις κατάλληλες τροφές και υγρά.

Κατανάλωση και σπατάλη ενέργειας

     Το συνολικό βάρος σας φτάνει κάτω από την ισορροπία της ενέργειας που παίρνει ο οργανισμός σας (τι τρώτε) σε σχέση με αυτή που χάνεται (τι ξοδεύετε). Αν έχετε καλή ενεργειακή ισορροπία έχετε την τάση να αυξάνετε σε βάρος καθώς οποιαδήποτε έξτρα ενέργεια πάνω από τις πραγματικές ανάγκες σας αποθηκεύεται στον οργανισμό σας. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι αυτή η ενέργεια πρέπει να προέρχεται από διατροφικές πηγές καλής ποιότητας. Όταν προσπαθείτε να κερδίσετε βάρος μπορεί να είναι εύκολο να χρησιμοποιείτε απλώς τη δικαιολογία ότι μπορείτε να τρώτε ό, τι θέλετε συμπεριλαμβανομένων πολλών γλυκών. Ο λόγος που πρέπει να καταναλώνετε υψηλής

ποιότητας διατροφικές πηγές είναι ότι χρειάζεστε χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη υδατάνθρακες για βιώσιμα επίπεδα γλυκόζης κι επιπλέον χρειάζεστε πρωτεΐνες για την οικοδόμηση και ανάπτυξη των μυών. Επίσης, θα πρέπει να σκεφτείτε τη γενική υγεία σας, μπορεί να εξακολουθείτε να έχετε υψηλή χοληστερόλη και χαμηλότερο βάρος αν καταναλώνετε πάρα πολλά κορεσμένα λιπαρά και δεν ασκείστε αρκετά. Δεν θα είστε υγιείς αν τρώτε junk food και γλυκά.

     Η πραγματική ποσότητα που χρειάζεται να καταναλώνετε εξαρτάται από τις ανάγκες σας (ηλικία, φύλο, αρχικό βάρος, ύψος και επίπεδα δραστηριότητας), αλλά πρέπει να αυξήσετε τη συνολική ενέργεια (θερμίδες) αν θέλετε να αυξήσετε το σωματικό βάρος σας.

Τροφές με υψηλή ενέργεια

     Υπάρχουν πολλές τροφές που δίνουν υψηλά επίπεδα ενέργειας και μπορούν να συμβάλλουν κατά την προσπάθεια αύξησης βάρους. Οι τροφές πλούσιες σε καλά λιπαρά είναι κατάλληλες καθώς προσθέτουν έξτρα θερμίδες στη διατροφή σας. Δοκιμάστε να προσθέσετε αβοκάντο, άψητους ανάλατους ξηρούς καρπούς, φυτικά έλαια και ελαιόλαδο. Προϊόντα όπως χούμους, φιστίκια ή βούτυρο από ξηρούς καρπούς είναι εξίσου πολύ καλές πηγές. Μπορείτε να συμπεριλάβετε επίσης τροφές με υψηλή ποσότητα υδατανθράκων. Δοκιμάστε ψωμί ολικής άλεσης, βρώμη, κριθάρι, κουσκούς, κινόα, ρύζι και πολέντα, και βεβαιωθείτε ότι τρώτε άφθονα φρούτα και λαχανικά. Επίσης, είναι σημαντικό να τρώτε πρωτεΐνη καλής ποιότητας σε κάθε γεύμα, η οποία περιλαμβάνει γαλακτοκομικά προϊόντα, αβγά, τόφου, όσπρια, λευκό κρέας, κόκκινο κρέας ή θαλασσινά. Ένα πρόβλημα που εμφανίζεται συχνά είναι ότι τα άτομα που προσπαθούν να αυξήσουν το βάρος τους είναι ότι έχουν την τάση να νιώθουν πολύ γρήγορα χορτάτα. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί να χρειαστεί να μειώσετε ελαφρώς την πρόσληψη φυτικών ινών ή τη διατροφή σας.

Υγρά με υψηλή ποσότητα ενέργειας

     Αν τείνετε να έχετε μικρότερη όρεξη μπορεί τα υγρά με υψηλή ποσότητα ενέργειας να σας βοηθήσουν να καλύψετε τις συνολικές ενεργειακές απαιτήσεις. Υγρά όπως ο φρουτοχυμός 100%, το αρωματισμένο γάλα, το γάλα και τα σμούθι μπορούν να σας βοηθήσουν να καταναλώσετε έξτρα θερμίδες χωρίς να νιώθετε υπερφορτωμένοι. Να αποφεύγετε τα αναψυκτικά και τα ενεργειακά ποτά καθώς δεν παρέχουν καμιά θρεπτική αξία.

Όλα είναι θέμα χρονοδιαγράμματος

     Είναι πολύ σημαντικό να τρώτε όλα τα κύρια γεύματα και σνακ όταν προσπαθείτε να πάρετε βάρος. Η παράλειψη ενός γεύματος μπορεί να μειώσει δραστικά την ποσότητα της ενέργειας που παίρνετε σε μια μέρα. Αν θέλετε να πάρετε βάρος πρέπει να είστε συνεπείς με τα γεύματά σας. Προγραμματίστε τα γεύματά σας εκ των προτέρων και βεβαιωθείτε ότι είστε συνεπείς στους χρόνους.

     Είναι εφικτό να πάρετε βάρος με την σωστή ισορροπία ενέργειας και τροφών. Για συμβουλές θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν διαιτολόγο ή διατροφολόγο.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ανταύγειες στα Μαλλιά
    Ανταύγειες στα Μαλλιά

     Θεωρείτε ότι οι ανταύγειες στα μαλλιά είναι παιχνιδάκι; Ξανασκεφτείτε το. Κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές ιδέες και τάσεις για ανταύγειες στα μαλλιά αυτές τις μέρες, στις οποίες πολλές γυναίκες παίρνουν μέρος, ακόμη κι αν σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε.