Ελαστικότητα του δέρματος

Rate this item
(1 Vote)

Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματος. Είναι υπεύθυνο για την προστασία των εσωτερικών οργάνων και προσατεύει το σώμα από παθογόνους μικροοργανισμούς, τις ακτινοβολίες UV και από έναν αριθμό περιβαλλοντικών ερεθιστικών παραγόντων.

 Με όλη αυτή την εργασία το δέρμα σας μπορεί ν' αρχίσει να δείχνει σημάδια φθοράς και μπορεί να χάσει την ελαστικότητά του. Μπορεί να εμφανιστούν ρυτίδες, το δέρμα μπορεί να αρχίσει να φαίνεται χαλαρό και μπορεί να παρατηρήσετε χαλάρωση σε μερικά σημεία για πρώτη φορά, η οποία εμφανίζεται ιδιαίτερα πάνω απ' την ηλικία των 40.

Υπάρχουν όμως πολλές διαθέσιμες επιλογές που μπορούν να εμποδίσουν και να διορθώσουν τη φτωχή ελαστικότητα του δέρματος. Παρακαλώ, διαβάστε για να μάθετε περισσότερα.

Τι είναι η ελαστικότητα του δέρματος;

Η ικανότητα του δέρματος να τεντώνει και να επιστρέφει στο αρχικό του σχήμα και μορφή αναφέρεται ως ελαστικότητα του δέρματος. Καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την υγεία, τον τόνο και τη δύναμη των υποκείμενων μυών, και η απώλειά της είναι γεγονός για τα γηρατειά.

Η διαδικασία γήρανσης

Καθώς γερνάτε η βαρύτητα αρχίζει να παίρνει το τίμημά της και το δέρμα αρχίζει να γερνάει χάρη στη μειωμένη ελαστικότητά του. Τα πρώτα σημάδια εκφυλισμού του φυσικού δέρματος αρχίζουν να εμφανίζονται γύρω στην ηλικία των 25. Ο κύκλος εργασιών των δερματικών κυττάρων επιβραδύνεται, ο αριθμός των αιμοφόρων αγγείων αρχίζει να μειώνεται και οι ορμόνες προκαλούν το δέρμα να λεπτύνει μέχρι τα μέσα της δεκαετίας στην ηλικία των 40.

Υπερβολική έκθεση στον ήλιο

Οι επιβλαβείς υπεριώδεις ακτινοβολίες του ήλιου καταστρέφουν τις ίνες ελαστίνης του δέρματος που είναι υπεύθυνες για την ελαστικότητά του. Με την πάροδο του χρόνου αυτές οι κατεστραμμένες ίνες συσσωρεύονται κάνοντας το δέρμα να είναι ορατά πιο ρυτιδωμένο και πιο γερασμένο.

Απώλεια βάρους

Η δραματική απώλεια βάρους σε σύντομο χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει απώλεια της ελαστικότητας του δέρματος, καθώς το σώμα υπόκειται σε μια σειρά μεταβολών, με τις οποίες δεν μπορεί να συμβαδίσει. Αυτό προκαλεί χαλάρωση του δέρματος, ιδιαίτερα σε όσους είχαν φτωχοό τόνο κι ελαστικότητα δέρματος πριν απ' την απώλεια βάρους.
Σε όσους έχουν αυτό το πρόβλημα συνιστάται να περιμένουν τουλάχιστον δυο χρόνια πριν υποβληθούν σε επεμβατικό χειρουργείο για την αφαίρεση του δέρματος που περισσεύει. Αυτό επιτρέπει στο σώμα να σταθεροποιηθεί και να προσαρμοστεί στο νέο βάρος δίνοντάς του ταυτόχρονα την ευκαιρία να διορθώσει την απώλεια ελαστικότητας με τη δική του φυσική διαδικασία επούλωσης.

Κρέμες για ελαστικότητα του δέρματος

Στην κορυφή μιας ισορροπημένης διατροφής η ελαστικότητα του δέρματος μπορεί να βελτιωθεί με λιγότερο επεμβατικές επιλογές καλλυντικών εμπλουτισμένων με συγκεκριμένες βιταμίνες, μέταλλα, βότανα και ορμόνες. Μερικά παραδείγματα αυτών των συστατικών περιλαμβάνουν:

  •  Χαλκό
  •  Ginseng
  •  Ανθρώπινη αυξητική ορμόνη
  •  Ελαστίνη
  •  Κολλαγόνο
  •  Βιταμίνη Α
  •  Βιταμίνη C
  •  Ρετινόλη

Ενώ αυτά τα συστατικά έχουν λιγότερο δραματικά αποτελέσματα είναι αποτελεσματικά στην ανανέωση του δέρματος και στην αύξηση της ελαστικότητάς του. Τα περισσότερα είναι υποαλλεργικά και συνεπώς φιλικά προς τα ευαίσθητα δέρματα.

Διατροφή για καλή ελαστικότητα του δέρματος

Η κατάλληλη διατροφή είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία και την ελαστικότητα του δέρματος. Ορισμένες τροφές είναι πλούσιες σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και φυτοχημικά που αποκαθιστούν την ελαστικότητά του. Μερικές απ' αυτές περιλαμβάνουν τροφές πλούσιες σε:

1. Βιταμίνη C
Περιέχεται στα εσπεριδοειδή φρούτα, τις τομάτες και στα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Η βιταμίνη C θεωρείται ότι συμβάλλει στην προστασία του δέρματος απ' τις βλαβερές υπεριώδεις ακτινοβολίες και βελτιώνει την ελαστικότητα του δέρματος.

2. Βιταμίνη E

Βρίσκεται στο ελαιόλαδο, τ' αμύγδαλα, τον κολοκυθόσπορο, το σπανάκι, τα βατόμουρα, τ' ακτινίδια, την παπάγια και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Η βιταμίνη Ε αποκαθιστά τη βλάβη του δέρματος που προκαλείται από τον ήλιο και μπορεί να εμποδίσει την εμφάνιση των ρυτίδων. Επίσης, δρα ως αντιοξειδωτικό αποκαθιστώντας σημαντικές κυτταρικές βλάβες που προκαλούνται απ' τον ήλιο, τις περιβαλλοντικές συνθήκες και το κάπνισμα.

3. Βιταμίνη K

Βρίσκεται στα φυλλώδη λαχανικά, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το μπρόκολλο και τα γογγύλια. Η βιταμίνη Κ προστατεύει αποδεδειγμένα ενάντια στο ελαστικό ψευοεξάνθωμα, μια επιβλαβή πάθηση που προκαλεί την υπερβολική ρυτίδωση του προσώπου και του δέρματος.

4. Σύμπλεγμα βιταμίνης Β

Βρίσκεται στο κριθάρι, τη βρώμη, τις μπανάνες, τα πίτουρα σιταριού, τις πατάτες, τα τεμπέ, τον τόνο και τις φακές. Η βιταμίνη Β βοηθά στην παραγωγή των δερματικών κυττάρων, την κατακράτηση του νερού των δερματικών κυττάρων και μπορεί ν' αυξάνει το φούσκωμα που χάνεται με την απώλεια της ελαστικότητας του δέρματος.

5. Απαραίτητα λιπαρά οξέα

Βρίσκονται στον σολομό, τις σαρδέλες, το έλαιο κάνναβης, το λινέλαιο και τους σπόρους κολοκύθας. Αυτά τα καλά λιπαρά βελτιώνουν αποδεδειγμένα την εμφάνιση και την υφή του γερασμένου δέρματος.

6. Αντιοξειδωτικά

Βρίσκονται στα μούρα, το πράσινο τσάι, τα προϊόντα κακάο και τα σκούρα πράσινα λαχανικά. Τα ισχυρά αντιοξειδωτικά αυτής της ομάδας περιλαμβάνουν τις πολυφαινόλες, το συνένζυμο Q10, τη γλουταθειόνη και το άλφα λιποϊκό οξύ. Όλα αυξάνουν αποδεδειγμένα την ελαστικότητα του δέρματος, τη σφριγηλότητα και την ποσότητα του κολλαγόνου και της ελαστίνης στο δέρμα.

7. Πυρίτιο

Βρίσκεται στ' αγγούρια, τα πράσα, τις φράουλες, το σέλινο, το ραβέντι, το μάνγκο και τον ασπάραγκο. Το διοξείδιο του πυριτίου ενισχύει τον συνδετικό ιστό του δέρματος προλαμβάνοντας την απώλεια της ελαστικότητας του δέρματος.
Αν η διατροφή σας είναι ανεπαρκής ή έχετε πρόβλημα απορρόφησης μπορείτε να συνδυάσετε τα παραπάνω σε μορφή δισκίων, σκόνης ή υγρού.

Παρακαλώ, μιλήστε στον διατροφολόγο ή φυσιοπαθητικό σας πριν επιλέξετε τα κατάλληλα για εσάς και τον τύπο του δέρματός σας.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ανταύγειες στα Μαλλιά
    Ανταύγειες στα Μαλλιά

     Θεωρείτε ότι οι ανταύγειες στα μαλλιά είναι παιχνιδάκι; Ξανασκεφτείτε το. Κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές ιδέες και τάσεις για ανταύγειες στα μαλλιά αυτές τις μέρες, στις οποίες πολλές γυναίκες παίρνουν μέρος, ακόμη κι αν σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε.