Ιδρωμένες παλάμες

Rate this item
(2 votes)

     Οι ιδρωμένες παλάμες μπορεί να οφείλονται σε μια πάθηση που ονομάζεται υπεριδρωσία (υπερβολική εφίδρωση). Το σώμα παράγει ιδρώτα όταν χρειάζεται να δροσιστεί κατά τη διάρκεια της άσκησης, όταν ο καιρός είναι ζεστός ή σε αγχογόνες καταστάσεις.

Ενώ η εφίδρωση μπορεί να είναι φυσιολογική σε οποιαδήποτε απ’ αυτές τις περπτώσεις μερικά άτομα εκκρίνουν περισσότερο ιδρώτα απ’ ότι χρειάζεται το σώμα τους για να δροσιστεί.

     Πολλά άτομα υποφέρουν από υπερβολική εφίδρωση χωρίς να γνωρίζουν στην πραγματικότητα τα βαθύτερα αίτια, ενώ άλλοι ζουν απλώς με αυτό νομίζοντας ότι δεν υπάρχει θεραπεία. Η υπεριδρωσία συνήθως επιδρά στις παλάμες, τα πόδια και το πρόσωπο, κάτι που προκαλεί αμηχανία και παρεμβαίνει στις καθημερινές δραστηριότητες.

Αιτίες

Συναισθηματικά ερεθίσματα

     Ο πρώτος τύπος υπερβολικής εφίδρωσης (πρωτοβάθμια εστιακή υπεριδρωσία) θεωρείται ότι προκαλείται από συναισθηματικά ερεθίσματα. Οι γιατροί δεν μπορούν να εξηγήσουν γιατί εμφανίζεται αυτό, αλλά μπορεί να είναι κληρονομικό, καθώς παρουσιάζεται συχνά στις οικογένειες.

Υποκείμενη παθολογική κατάσταση

     Ορισμένες παθήσεις συνδέονται με τον δεύτερο τύπο υπερβολικής εφίδρωσης (γενική εφίδρωση). Περιλαμβάνουν την εμμηνόπαυση, το χαμηλό σάκχαρο στο αίμα, τη λευχαιμία, το λέμφωμα, την καρδιακή προσβολή, την κακοήθεια, νευρολογικές ή ενδοκρινικές διαταραχές, τον τραυματισμό του νωτιαίου μυελού ή μολυσματικές ασθένειες.

Συμπτώματα

     Μπορεί να υποφέρετε από υπεριδρωσία αν βιώνετε τα παρακάτω:

  1. Συχνή, αισθητή, υπερβολική εφίδρωση που μπορεί να μουλιάσει μέσω των ρούχων.
  2. Ασυνήθιστα υπερβολική κι ενοχλητική εφίδρωση στα πόδια, τις μασχάλες, το κεφάλι ή το πρόσωπο.
  3. Υπεριδρωσία ή σταγόνες ιδρώτα στις παλάμες των χεριών ή τις πατούσες.

Θεραπεία

     Υπεβολική εφίδρωση που προκαλείται από ίωση ή ασθένεια απαιτεί ιατρική  

Αντιιδρωτικά

     Τα αντιιδρωτικά που περιέχουν άλατα αλουμινίου βοηθούν στον έλεγχο της εφίδρωσης αναστέλλοντας τη δράση των αγωγών εφίδρωσης. Ένα αντιιδρωτικό μπορεί να μειώσει την ποσότητα του ιδρώτα που φτάνει στο δέρμα. Ψάξτε για αντιιδρωτικό, όχι απλώς αποσμητικό, για τον έλεγχο της εφίδρωσης. Για βέλτιστα αποτελέσματα, θα πρέπει να εφαρμόζετε το αντιιδρωτικό κάθε βράδυ σε ιδρωμένες παλάμες.

     Εκτός από τη χρήση αντιιδρωτικού μπορείτε να μειώσετε την εφίδρωση με τις ακόλουθες αλλαγές τρόπου ζωής:

Κάντε μπάνιο καθημερινά

     Το συχνό μπάνιο δεν δροσίζει μόνο το σώμα προλαμβάνοντας την εφίδρωση, αλλά ξεπλένει και τον υπερβολικό ιδρώτα που μπορεί να οδηγήσει στην οσμή του σώματος και στα βακτήρια του δέρματος.

Να χρησιμοποιείτε σκόνες ποδιών χωρίς ιατρική συνταγή

     Επίσης, μπορεί να έχετε ιδρωμένα πόδια αν έχετε ιδρωμένες παλάμες. Οι πούδρες ποδιών συμβάλλουν στην απορρόφηση του ιδρώτα. Καλύτερα να χρησιμοποιείτε μια σκόνη ποδιών στα πόδια μετά από κάθε μπάνιο.

Να φοράτε παπούτσια και κάλτσες από φυσικά υλικά

     Τα φυσικά υλικά, όπως το δέρμα, συμβάλλουν στην πρόληψη της εφίδρωσης των ποδιών επιτρέποντάς τους ν’ αναπνέουν. Οι βαμβακερές και οι μάλλινες κάλτσες, επίσης, απορροφούν την υγρασία βοηθώντας τα πόδια να διατηρηθούν στεγνά. Επίσης, καλύτερα ν’ αλλάζετε κάλτσες ή εσώρουχο μια ή δυο φορές ημερησίως.

Να έχετε μαζί σας βαμβακερά χαρτομάντιλα

     Τα χαρτομάντιλα από καθαρό βαμβάκι απομακρύνουν μόνιμα τον ιδρώτα όποτε είναι αναγκαίο. Αντικαθιστάτε τα χρησιμοποιημένα χατομάντιλα όποτε χρειάζεται 

Να επιλέγετε ρούχα από φυτικές ίνες

     Τα φυτικά υφάσματα, όπως το βαμβάκι, το μαλλί και το μετάξι, επιτρέπουν στο δέρμα ν’ αναπνέει και προλαμβάνουν την υπερβολική εφίδρωση. Αν ασκείστε, χρησιμοποιείτε ρούχα από υλικά «dry-fit» που είναι πάρα πολύ απορροφητικά διατηρώντας σας στεγνούς.

Εξασκηθείτε σε τεχνικές χαλάρωσης

     Η γιόγκα, ο διαλογισμός και η βιοανατροφοδότηση σας βοηθούν να μάθετε να ελέγχετε ή να μειώνετε το άγχος, κάτι που μπορεί να προκαλέσει υπερβολική εφίδρωση.

      Οι ιδρωμένες παλάμες σας δεν χρειάζεται να μειώνουν την αυτοπεποίθησή σας απέναντι στους άλλους. Όσο δεν προκαλείται από ασθένεια ή από προβλήματα υγείας μπορείτε να εξακολουθείτε να ζείτε μια φυσιολογική ζωή κάνοντας κάποιες προσαρμογές για τη διαχείριση των συμπτωμάτων.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ανταύγειες στα Μαλλιά
    Ανταύγειες στα Μαλλιά

     Θεωρείτε ότι οι ανταύγειες στα μαλλιά είναι παιχνιδάκι; Ξανασκεφτείτε το. Κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές ιδέες και τάσεις για ανταύγειες στα μαλλιά αυτές τις μέρες, στις οποίες πολλές γυναίκες παίρνουν μέρος, ακόμη κι αν σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε.