Αποκωδικοποιώντας τις διατροφικές πληροφορίες στις ετικέτες των τροφίμων

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

Σας έχει τύχει ποτέ, περπατώντας στους διαδρόμους ενός σούπερ μάρκετ, να παρατηρήσετε έναν αγοραστή να σκύβει πάνω από τις διατροφικές πληροφορίες δύο προϊόντων και να τις συγκρίνει; Κάποια στοιχεία είναι εύκολο για μας να τα καταλάβουμε άμεσα: το μέγεθος της μερίδας, οι θερμίδες, και τα συνολικά λιπαρά, αλλά τι σημαίνουν όλα αυτά;

Μέγεθος Μερίδας

Κάτι που οι περισσότεροι δε λαμβάνουν υπόψη τους όταν συγκρίνουν δύο διαφορετικά προϊόντα είναι το μέγεθος της μερίδας. Αυτό αναγράφεται στην κορυφή των διατροφικών πληροφοριών της ετικέτας.

Πρόκειται ίσως για το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λαμβάνει κανείς υπόψη του, καθώς όλες οι υπόλοιπες διατροφικές πληροφορίες βασίζονται στο πόσο μεγάλη είναι η μερίδα του προϊόντος. Μπορεί επίσης να δείτε πληροφορίες σχετικά με τις «μερίδες ανά συσκευασία». Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι το μέγεθος της μερίδας είναι αυτό στο οποίο βασίζονται οι διατροφικές πληροφορίες, και όχι οι μερίδες ανά συσκευασία.

Οι Θερμίδες, τα Λιπαρά, οι Υδατάνθρακες και οι Πρωτεΐνες

Στο τμήμα κάτω από τις θερμίδες ανά μερίδα, θα βρείτε επίσης την περιεκτικότητα σε λίπος, τα διάφορα είδη υδατανθράκων και την ποσότητά τους, καθώς και την ποσότητα των πρωτεϊνών που περιέχει το συγκεκριμένο προϊόν. Στη λίστα δίπλα από το καθετί βρίσκουμε τα γραμμάρια (g) ή τα χιλιοστόγραμμα (mg) κάθε προϊόντος, καθώς κι ένα ποσοστό που καταδεικνύει πόσο από την ημερήσια θερμιδική πρόσληψη συνιστά κάθε μερίδα προϊόντος. Παραδείγματος χάρη, αν το τρόφιμο που καταναλώνετε είναι 5% πρωτεΐνη, αυτό σημαίνει ότι παίρνετε το 5% της ημερήσιάς σας πρόσληψης πρωτεΐνης από τη συγκεκριμένη μερίδα. Θα πρέπει να προσλάβετε εκείνη την ημέρα το υπόλοιπο 95% πρωτεΐνης, για να έχετε λάβει τη συνιστώμενη ημερήσια δόση.

 

Τι είναι λοιπόν η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη; Στηρίζεται σε δίαιτα 2.000 θερμίδων, αν και αυτό μπορεί να διαφέρει από χώρα σε χώρα. Αν σε αυτή τη φάση δεν προσλαμβάνετε 2.000 θερμίδες καθημερινά, τότε τα ποσοστά που βλέπετε δεν είναι σύμφωνα με τη διατροφή που ακολουθείτε και άρα δεν ισχύουν για εσάς.

Βιταμίνες και Μεταλλικά Στοιχεία

Κάποιες από τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχονται στο προϊόν περιλαμβάνονται επίσης στις διατροφικές πληροφορίες. Στις περισσότερες χώρες είναι υποχρεωτικό η περιεκτικότητα σε Βιταμίνη Α, Βιταμίνη C, ασβέστιο και σίδηρο να συμπεριλαμβάνονται στις πληροφορίες αυτές, αν και μπορεί να αναγράφονται και κάποιες άλλες θρεπτικές ουσίες αν περιέχεται σημαντική ποσότητα από αυτές στο προϊόν (όπως λόγου χάρη το φολικό οξύ και η νιασίνη). Η ποσότητα αυτών των θρεπτικών ουσιών και μεταλλικών στοιχείων παρουσιάζονται επίσης σε ποσοστά που βασίζονται και πάλι σε ημερήσια θερμιδική πρόσληψη ύψους 2.000 θερμίδων. Αυτό σημαίνει ότι τα ποσοστά αυτά δεν ισχύουν για εσάς αν καθημερινά παίρνετε από τη διατροφή σας λιγότερες ή περισσότερες από 2.000 θερμίδες.

Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη

Στο κάτω μέρος της ετικέτας θα βρείτε τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη. Συχνά παρουσιάζονται δύο διαφορετικές θερμιδικά διατροφές: μια δίαιτα 2.000 θερμίδων ημερησίως και μία 2.500 θερμίδων. Αυτές οι πληροφορίες είναι μια καλή υπενθύμιση του πόσα λιπαρά, χοληστερόλη, νάτριο και υδατάνθρακες χρειάζεται το σώμα σας καθημερινά και θα σας βοηθήσει να προγραμματίσετε τη διατροφή σας και τις ανάγκες σας σε θρεπτικές ουσίες.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ανταύγειες στα Μαλλιά
    Ανταύγειες στα Μαλλιά

     Θεωρείτε ότι οι ανταύγειες στα μαλλιά είναι παιχνιδάκι; Ξανασκεφτείτε το. Κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές ιδέες και τάσεις για ανταύγειες στα μαλλιά αυτές τις μέρες, στις οποίες πολλές γυναίκες παίρνουν μέρος, ακόμη κι αν σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε.