Τοξικότητα χαλκού-Μια διατροφή χωρίς χαλκό

Rate this item
(1 Vote)
Published in health;

Ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται μια σειρά από θρεπτικές ουσίες που συμπεριλαμβάνουν τα μέταλλα για να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Ένα από αυτά τα σημαντικά μέταλλα είναι ο χαλκός.

 Τι είναι ο χαλκός;

     Ο χαλκός είναι ένα ιχνοστοιχείο που παίζει μεγάλο ρόλο στον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων (μεταφέρει το οξυγόνο μέσα στον οργανισμό) και το ανοσοποιητικό, το νευρικό, το σκελετικό και το καρδιαγγειακό σύστημα. Επίσης, βοηθάει την βιταμίνη C στην παραγωγή του κολλαγόνου. Απορροφάται κυρίως στο λεπτό έντερο και μπορεί να αποθηκευτεί όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες. Αυτό συμβαίνει στο ήπαρ, τον εγκέφαλο, την καρδιά, τους μύες και τα νεφρά. Η συσσώρευση του χαλκού μπορεί να είναι τοξική.

 Πηγές χαλκού

     Ο χαλκός βρίσκεται στα οστρακοειδή, το κρέας (συκώτι, νεφρά), τα δημητριακά ολικής άλεσης, τους ξηρούς καρπούς, τα φασόλια, τη σοκολάτα, το κακάο, τις πατάτες, τα σκούρα πράσινα λαχανικά και κάποια αποξηραμένα φρούτα όπως τα δαμάσκηνα. Καθώς ο χαλκός βρίσκεται σε μια μεγάλη ποικιλία τροφών συνήθως δεν χρειάζονται τα συμπληρώματα. Η ΣΗΠ (συνιστώσα ημερήσια πρόσληψη) για τους άντρες από 19 -70 στην Αυστραλία είναι 1,7mg/ημέρα, ενώ για τις γυναίκες από 19-70 είναι 1,2mg/ημέρα. Το ανώτερο επίπεδο γι’ αυτές τις ομάδες είναι 10mg/ημέρα. Οι ομάδες με ειδικές ανάγκες όπως οι εγκυμονούσες μπορεί να έχουν διαφορετικές απαιτήσεις.

 Ο χαλκός και η υγεία σας

     Είναι πολύ πιθανό ότι η υπερβολικη ποσότητα χαλκού μπορεί να συσσωρευτεί στον οργανισμό, ωστόσο αυτό είναι ασυνήθιστο καθώς ο οργανισμός είναι σε θέση να τον αποβάλλει. Μια σπάνια γενετική διαταραχή που ονομάζεται νόσος Wilson είναι μια πάθηση όπου ο οργανισμός δεν μπορεί να εκκρίνει μεγάλη ποσότητα χαλκού. Αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο. Τα συμπτώματα αυτής της διαταραχής συμπεριλαμβάνουν απώλεια της όρεξης, κοιλιακό άλγος, τρέμουλο στα χέρια ή δυσκαμψία των αρθρώσεων, ίκτερο και δυσκολίες στην ομιλία και συμπτώματα που συνδέονται με διανοητικές διαταραχές. Η υπερβολική ποσότητα χαλκού μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο, όπως επίσης και να προκαλέσει προβλήματα στη νεφρική, νευρική και ηπατική λειτουργία.

     Η έρευνα είναι ασαφής, αλλά πιστεύεται ότι και τα άτομα χωρίς τη νόσο Wilson μπορεί να υποφέρουν από τα υψηλά επίπεδα χαλκού στον οργανισμό τους και τα συμπτώματα μπορεί να συμπεριλαμβάνουν την κατάθλιψη και την υπερδραστηριότητα. Υπάρχει πιθανότητα να καταναλωθεί υπερβολική ποσότητα χαλκού από νερό που ρέει μέσα από σωλήνες χαλκού ή με τη χρήση τηγανιών από χαλκό χωρίς ραβδώσεις. Αν και δεν είναι συνηθισμένο μπορεί να προκύψει τοξικότητα του χαλκού.

     Όπως με τη συσσώρευση μεγάλης ποσότητας χαλκού στον οργανισμό μπορεί να εμφανιστεί και ανεπάρκεια χαλκού. Τα συμπτώματα συμπεριλαμβάνουν αποτυχία του αναπαραγωγικού συστήματος, αναιμία, μειωμένη ανοσία, αλλαγές στο χρώμα της επιδερμίδας, αλλαγές στα μαλλιά και εκφυλισμός του νευρικού συστήματος. Αυτό μπορεί να προέλθει από έλλειψη χαλκού στη διατροφή ή από άλλους παράγοντες που μπορούν να εμποδίσουν την απορρόφηση χαλκού στον οργανισμό. Η πρόσληψη μεγάλων ποσοτήτων σιδήρου ή ψευδαργύρου μπορεί να μειώσουν την απορρόφηση χαλκού.

Πρώτα να ελέγχετε

     Αν νομίζετε ότι μπορεί να προσλαμβάνετε πάρα πολύ μικρή ή πάρα πολύ μεγάλη ποσότητα χαλκού θα πρέπει πάντα να το εξετάσετε πρώτα με τον γιατρό ή με τον διαιτολόγο σας πριν αλλάξετε τη διατροφή σας. Ο χαλκός είναι απαραίτητος για πολλές λειτουργίες και μια ανισσοροπία μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ανταύγειες στα Μαλλιά
    Ανταύγειες στα Μαλλιά

     Θεωρείτε ότι οι ανταύγειες στα μαλλιά είναι παιχνιδάκι; Ξανασκεφτείτε το. Κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές ιδέες και τάσεις για ανταύγειες στα μαλλιά αυτές τις μέρες, στις οποίες πολλές γυναίκες παίρνουν μέρος, ακόμη κι αν σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε.