Αντιμετωπίστε τις ημικρανίες με τη διατροφή

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

Ο Pizo et al. εξηγεί ότι οι ημικρανίες είναι το αποτέλεσμα της υπερβολικής διαστολής των αιμοφόρων αγγείων της κεφαλής. Συνεχίζει λέγοντας ότι επηρεάζουν το 15%-20% των ανδρών και 25%-30% των γυναικών. Επιπλέον, αυτή η αγγειοδιαστολή προκαλεί το τέντωμα των νεύρων που βρίσκονται γύρω από τα αιμοφόρα αγγεία.

 Αυτό το τέντωμα προκαλεί τα νεύρα να απελευθερώνουν χημικές ουσίες, οι οποίες εκδηλώνονται με πόνο, φλεγμονή καθώς και με επιπλέον διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων. Τα επεισόδια ημικρανίας προηγούνται από διαταραχές όρασης, ναυτία, καταστολή όρεξης και υπνηλία. Έχει παρατηρηθεί ότι οι περισσότεροι πάσχοντες από ημικρανίες έχουν οικογενειακό ιστορικό ημικρανιών.

 Τρόφιμα και διατροφή

 Οι τροφικές αλλεργίες ή οι τροφικές δυσανεξίες παίζουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση των ημικρανιών. Η έρευνα δείχνει ότι μόλις ανιχνευτούν στον πάσχοντα από ημικρανίες τα αλλεργιογόνα ή οι τροφικές δυσανεξίες η συχνότητα των ημικρανιών μειώνεται σημαντικά ή εξαφανίζεται. Οι πιο συνηθισμένες αιτίες ημικρανίας είναι:ž  Σοκολάτហ  Τυρߞ   Κρασί. Το κόκκινο κρασί έχει αποδειχτεί ότι είναι πιο προβληματικό από το λευκό κρασί, καθώς περιέχει περισσότερη ισταμίνη.

 Αυτές οι τροφές μπορεί να προκαλούν ημικρανίες καθώς περιέχουν μια χημική ουσία που ονομάζεται ισταμίνη. Έρευνα στην ισταμίνη έχει δείξει ότι υπάρχει σχέση μεταξύ των αυξημένων επιπέδων ισταμίνης και των ημικρανιών στα ευαίσθητα άτομα. Ένα ένζυμο που ονομάζεται διαμίνη οξειδάση (ισταμινάση) αναλύεται σε ισταμίνη πριν απορροφηθεί. Τα επίπεδα αυτού του ενζύμου είναι μειωμένα ή ανεπαρκή στα άτομα που αντιδρούν στην διαιτητική ισταμίνη, όπως οι πάσχοντες από ημικρανία.

 

     Άλλες διατροφικές αιτίες μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • ž   Τα πρόσθετα τροφίμων όπως τα νιτρώδη και το MSG (γλουταμινικό μονονάτριο). Αυτά είναι συντηρητικά τροφίμων που χρησιμοποιούνται για να δώσουν χρώμα στα τρόφιμα.
  • ž   Το ένζυμο διαμίνη οξειδάση εξαρτάται από τη βιταμίνη Β6. Συνεπώς, η ανεπάρκεια αυτής της θρεπτικής ουσίας μπορεί να είναι υποκινητής της ημικρανίας. Το ψάρι, οι σπόροι, το σκόρδο, τα φιστίκια, τα φουντούκια είναι μερικές τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β6.
  • ž   Ενώσεις γνωστές που αναστέλουν την βιταμίνη Β6 και συνεπώς η διαμίνη οξειδάση περιλαμβάνει χρωστικές τροφίμων, όπως οι βαφές με υδραζίνη, FD&C κίτρινο#5, τα χάπια, το αλκοόλ.
  • ž   Γλουτεΐνη. Μπορεί να παρουσιαστεί ως δυσανεξία ή αλλεργιογόνο σε ορισμένα άτομα. Είναι σημαντικό να το γνωρίζετε στην περίπτωση που αυτή είναι το πρόβλημα.
  • ž   Γαλακτοκομικά προϊόντα. Μπορεί να παρουσιαστεί ως δυσανεξία ή ως αλλεργιογόνο. Είναι σημαντικό να το γνωρίζετε στην περίπτωση που αυτή είναι το πρόβλημα.

 

 Πώς μπορεί η διατροφή να ωφελήσει την αντιμετώπιση των ημικρανιών;

     Είναι σημαντικό να αναγνωρίζετε και να αποφεύγετε τις αιτίες. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της αφαιρετικής διατροφής και/ή με διατροφή.

  •     Η εντερική δυσβακτηρίαση μπορεί να σχετίζεται με την εμφάνιση των ημικρανιών. Η εντερική δυσβακτηρίαση είναι η ανισορροπία της χλωρίδας του εντέρου και προκαλεί τοξίνες. Οι μελέτες έδειξαν ότι εντοπίστηκε το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού σε όσους υποφέρουν από χρόνιους πονοκεφάλους. Περαιτέρω έρευνα δείχνει ότι η εξάλειψη αυτού του βακτηριδίου βελτίωσε την εμφάνιση της ημικρανίας και του πονοκεφάλου, τη διάρκεια και την ένταση. Επομένως, είναι μεγάλης σημασίας τα προβιοτικά να λαμβάνονται κάτω από την επίβλεψη φυσιοπαθητικού ή διατροφολόγου.
  •     Η βιταμίνη Β6. Έρευνα έχει δείξει ότι μπορεί να είναι ευεργετική για μερικούς πάσχοντες από ημικρανία. Το ένζυμο διαμίνη οξειδάση εξαρτάται από τη βιταμίνη Β6. Η Β6 βελτιώνει την ανοχή στην ισταμίνη αυξάνοντας τη δραστηριότητα της διαμίνης οξειδάσης. Είναι ενδιαφέρον να σημειώσουμε ότι οι γυναίκες έχουν μειωμένη ποσότητα διαμίνης οξειδάσης. Αυτό μπορεί να εξηγεί γιατί υπάρχει υψηλότερη συχνότητα ημικρανιών που προκαλούνται από την ισταμίνη μεταξύ των γυναικών.
  •     Είναι σημαντικό να τρώτε συχνά γεύματα. Η μείωση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα (υπογλυκαιμία) μπορεί να προκαλέσει επεισόδια ημικρανίας. Η ανισορροπία στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα κατά τη διάρκεια της μέρας μπορεί επίσης να προκαλέσει ημικρανία. Επομένως, είναι σημαντικό να τρώτε συχνά γεύματα συμπεριλαμβάνοντας φυτικές ίνες και πρωτεΐνες σε κάθε γεύμα, καθώς αυτό μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση του τρόπου με τον οποίο οι τροφές αφομοιώνονται και απορροφώνται. Οι πηγές πρωτεϊνών περιλαμβάνουν το κρέας, τα πουλερικά, τα αβγά, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα όσπρια και τους ξηρούς καρπούς. Οι πηγές με υψηλή περιεκτικότητα φυτικών ινών περιλαμβάνουν τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, το ψωμί ολικής άλεσης, τα λαχανικά, τα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους.
  •     Μαγνήσιο (Mg). Χαμηλά επίπεδα μαγνησίου στον εγκέφαλο και στους ιστούς έχουν βρεθεί σε πάσχοντες από ημικρανία. Έρευνα έχει δείξει ότι τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου συνδέονται με μεγαλύτερη συχνότητα ημικρανιών. Ο κύριος ρόλος του μαγνησίου είναι η διατήρηση της υγείας των αιμοφόρων αγγείων και η πρόληψη της υπερδραστηριότητας των νευρικών κυττάρων. Η τακτική πρόσληψη συμπληρωμάτων μαγνήσιου έχει δείξει βελτίωση στη συχνότητα και στη διάρκεια των επεισοδίων ημικρανίας. Το μαγνήσιο βρίσκεται και σε τροφές όπως οι ξηροί καρποί, τα όσπρια, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα λαχανικά, ιδιαίτερα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

    Είναι σημαντικό κατά το ενδεχόμενο πρόσληψης διατροφικών συμπληρωμάτων να συμβουλευτείτε έναν διατροφολόγο ή έναν φυσιοπαθητικό για τη σωστή δοσολογία και περαιτέρω συμβουλές.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.