Νέα μελέτη: Τα δαμάσκηνα προλαμβάνουν την οστεοπόρωση

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

Όσο περισσότερο οι επιστήμονες μελετούν τις αιτίες των ασθενειών που σχετίζονται με τη γήρανση τόσο περισσότερο φαίνεται ότι ανακαλύπτουν τον ζωτικό ρόλο που μπορούν να παίξουν στην προληπτική ιατρική οι τροφές που καταναλώνουμε.

 Έχει τεκμηριωθεί καλά ότι η οστεοπόρωση πλήττει κυρίως τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, αλλά μέχρι πρόσφατα οι ερευνητές δεν ήταν σε θέση να εντοπίσουν το ιδιαίτερο τρόφιμο που μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης οστεοπόρωσης. Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Florida State University News υποστηρίζει ότι τα ταπεινά δαμάσκηνα μπορούν να είναι το καλύτερο «προληπτικό φάρμακο» της φύσης ενάντια στην οστεοπόρωση.

     Ο Bahram H. Arjmandi του Πανεπιστημίου της πολιτείας της Φλόριντα και οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της πολιτείας της Οκλαχόμα εξέτασαν 2 ομάδες γυναικών για το χρονικό διάστημα ενός χρόνου. Και οι 100 συμμετέχοντες της μελέτης ήταν μετεμμηνοπαυσιακές διατρέχοντας μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν οστεοπόρωση. 55 από τις γυναίκες είχαν εντολή να τρώνε 100γρ. δαμάσκηνα (περίπου 10) καθημερινά, ενώ η ομάδα ελέγχου των 45 είχε εντολή να τρώει 100γρ. ξηρά μήλα. Και στις δυο ομάδες χορηγήθηκαν ημερήσιες δόσεις ασβεστίου και βιταμίνης D.

Τι διαπίστωσε η μελέτη

     Μετά το πέρας της μελέτης όλες οι συμμετέχουσες εξετάστηκαν για να καθοριστεί η οστική πυκνότητά τους σε μέταλλα. Οι συμμετέχουσες που έτρωγαν δαμάσκηνα «είχαν σημαντικά μεγαλύτερη οστική πυκνότητα μετάλλων» και στη σπονδυλική στήλη και στην ωλένη (ένα από τα δύο οστά του βραχίονα) από αυτές που κατανάλωναν αποξηραμένα μήλα. Σύμφωνα με τον Δρ. Arjmandi αυτό οφειλόταν τουλάχιστον εν μέρει χάρη στη μοναδική ιδιότητα των δαμάσκηνων να «καταστέλλουν τον ρυθμό της οστικής απορρόφησης» (ανάλυση). Ενώ η απορρόφηση είναι μια συνεχής διαδικασία καθώς γερνάμε το ποσοστό, στο οποίο εμφανίζεται τείνει να υπερβαίνει το ποσοστό στο οποίο εμφανίζεται η ανάπτυξη των νέων οστών. Στις γυναίκες αυτή η διαδικασία αρχίζει στην εμμηνόπαυση ή στην ηλικία περίπου των 55 ενώ στους άντρες περίπου στην ηλικία των 65.

Η σημασία των δαμάσκηνων στην πρόληψη της οστεοπόρωσης

     Ως Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών Διατροφής, Τροφής και Άσκησης του Πανεπιστημίου της πολιτείας Φλόριντα ο Δρ. Arjmandi δηλώνει ότι έχει «δοκιμάσει πάρα πολλά φρούτα συμπεριλαμβανομένων των σύκων, των χουρμάδων, των φραουλών και των σταφίδων, και κανένα από αυτά δεν είχε στο ελάχιστο το αποτέλεσμα της οστικής πυκνότητας που έχουν τα αποξηραμένα δαμάσκηνα.» Ως αποτέλεσμα των πορισμάτων αυτής της μελέτης συστήνει σε όλες τις γυναίκες και τους άντρες μεγαλύτερης ηλικίας να αρχίσουν να κάνουν τα δαμάσκηνα μέρος της καθημερινής τους διατροφής ξεκινώντας με δυο-τρία την ημέρα αυξάνοντας σταδιακά τον αριθμό στα δέκα. Ενώ 8 εκατομμύρια μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν οστεοπόρωση άλλα 2 εκατομμύρια άντρες πάσχουν από την ίδια ασθένεια. «Μην περιμένετε μέχρι να πάθετε κάταγμα ή να διαγνωστεί ότι πάσχετε από οστεοπόρωση,» συμβουλεύει. Τα δαμάσκηνα μπορεί να είναι όλα όσα χρειάζονται για να αποτραπεί η εκδήλωση αυτής της πάθησης και η ανάγκη πρόσληψης φαρμάκων για τον έλεγχό της.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.