Οι κίνδυνοι των αναψυκτικών

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

Τα αναψυκτικά είναι ιδιαίτερα επεξεργασμένα τρόφιμα με πολλά ανεπιθύμητα συστατικά. Ο οργανισμός μας βάζει τα δυνατά του για να αντιμετωπίσει αυτά τα άγνωστα συστατικά. Παρόλ’ αυτά το κάνει κάτω από μεγάλη πίεση κι εξαναγκασμό.

 Καθώς αυτά τα ποτά αφομοιώνονται και απορροφώνται από το αίμα κάνουν ζημιά λίγο λίγο. Φωσφορικό, κιτρικό, μηλικό και τρυγικό οξύ προστίθενται όλα στα αναψυκτικά. Αυτές οι άκρως όξινες ουσίες διαβρώνουν την επιφάνεια της αδαμαντίνης των δοντιών και όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες προκαλούν την ανεπιθύμητη τερηδόνα και απαιτούν αστρονομικά ποσά για την οδοντιατρική περίθαλψη. Μετά από τα δόντια τα αναψυκτικά βρίσκουν το δρόμο για το πεπτικό μας σύστημα. Ο οργανισμός διαθέτει μια εκπληκτική ικανότητα να βρίσκει χρήσεις για τα συστατικά που αφομοιώνει, άλλοτε χρήσιμα, άλλοτε όχι. Στην περίπτωση των αναψυκτικών η περιττή ποσότητα σακχάρων και θερμίδων συμβάλλει στην καρδιοπάθεια και στον διαβήτη.

Αναψυκτικά και οστεοπόρωση

     Η έρευνα δείχνει επίσης ότι τα αναψυκτικά συμβάλλουν και στην οστεοπόρωση. Αυτό οφείλεται στην υψηλή ποσότητα φωσφόρου που περιέχουν τα αναψυκτικά. Η μεγάλη ποσότητα φωσφόρου στη διατροφή εμποδίζει την απορρόφηση του ασβεστίου, τα επίπεδά του θα πρέπει να είναι χαμηλά. Γενικά, οι έφηβοι πίνουν περισσότερα αναψυκτικά και καταναλώνουν λιγότερη ποσότητα από την ΣΗΠ (Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη) ασβεστίου. Συνεπώς, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο τα οστά τους να δείχνουν σημάδια μικρότερης πυκνότητας, χάνοντας τη δύναμή τους και ότι γίνονται πιο εύθραυστα.

     Κατά τη διάρκεια της εφηβείας αναπτύσσεται η μισή από την οστική μάζα. Επομένως, είναι επιτακτικό αυτή η ηλικιακή ομάδα να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ασβεστίου ΣΗΠ και να αποφεύγουν τη μαζική κατανάλωση αναψυκτικών.

Οι κίνδυνοι των τεχνητών γλυκαντικών ουσιών

     Όταν πρόκειται για αναψυκτικά διαίτης πολλοί καταναλωτές δεν έχουν επίγνωση των κινδύνων που κρύβει η πρόσθετη γλυκαντική ουσία, η ασπαρτάμη. Η ασπαρτάμη προστίθεται σε πολλά αναψυκτικά για να τους δώσει εκείνη την υπερβολικά γλυκιά γεύση που προσελκύει μερικούς καταναλωτές. Οι κίνδυνοι της ασπαρτάμης είναι οι ακόλουθοι:

  • Mπορεί να μειώσει τη διαθεσιμότητα της τρυπτοφάνης και συνεπώς της σεροτονίνης. Η τρυπτοφάνη είναι πρόδρομος της σεροτονίνης. Η σεροτονίνη ρυθμίζει τη διάθεση, τον ύπνο και την όρεξη.
  • Η φαινυλκετονουρία (PKU) είναι μια σπάνια ασθένεια κατά την οποία ο ασθενής δεν μπορεί να επεξεργαστεί το αμινοξύ φαινυλαλανίνη. Ως αποτέλεσμα, τα επίπεδα της φαινυλαλανίνης στο αίμα αυξάνονται σε πολύ τοξικά επίπεδα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει διάφορες επιπλοκές συμπεριλαμβάνοντας τις εγκεφαλικές βλάβες. Η ασπαρτάμη περιέχει το αμινοξύ φαινυλαλανίνη στο αίμα και συνεπώς πρέπει να αποφεύγεται.    

        Το μεταβολικό σύνδρομο είναι μια συλλογή από καταστάσεις που μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο του διαβήτη τύπου 2, το εγκεφαλικό ή την καρδιακή πάθηση. Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση αναψυκτικών στα μεσόκοπα άτομα συμπεριλαμβανομένων των αναψυκτικών διαίτης μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο του μεταβολικού συνδρόμου. Αυτό οφείλεται στη λανθασμένη υπόθεση ότι επειδή τα αναψυκτικά διαίτης δεν περιέχουν θερμίδες μπορούν να καταναλώσουν περισσότερες θερμίδες, αυξάνοντας συνεπώς την θερμιδική περιεκτικότητα των τροφών. Αυτό μπορεί να οδηγήσει με τη σειρά του στην αύξηση του σωματικού βάρους.

 Οι επιδράσεις της καφεΐνης

     Τελευταίο αλλά όχι ασήμαντο τα αναψυκτικά περιέχουν ποσότητες καφεΐνης. Η καφεΐνη είναι ελαφρώς εθιστική σε χαμηλές δόσεις. Ίσως γνωρίζουμε ότι η καφεΐνη μεταβάλλει τη συμπεριφορά συμπεριλαμβάνοντας:

  • Αυξημένη επαγρύπνιση
  • Αυξημένη ενέργεια
  • Αυξημένη δυνατότητα συγκέντρωσης

     Επομένως μπορεί να είναι λογικό να υποθέσουμε ότι αυτές οι συμπεριφορικές τροποποιήσεις μπορεί να ενθαρρύνουν την επανάληψη της κατανάλωσης αναψυκτικών προκαλώντας εθιστική συμπεριφορά.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.