Η μελέτη δείχνει ότι οι πατάτες μειώνουν την αρτηριακή πίεση

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

     Μια πρόσφατη μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από το Κρατικό Συνεργατικό Πρόγραμμα Έρευνας Πατάτας του Υπουργείου Γεωργίας και Υπηρεσίας Γεωργικών Ερευνών των Ηνωμένων Πολιτειών (USDA-ARS) δείχνει ότι η ταπεινή πατάτα μπορεί να είναι ο αφανής ήρωας της υγείας.

Επί μακράν θεωρούταν από το ευρύ κοινό ότι παχαίνει κι ότι έχει χαμηλή θρεπτική αξία, αλλά αυτή η μελέτη αποκυρήσσει αυτούς τους μύθους. Αυτά τα ευρήματα δεν είναι έκπληξη ωστόσο για τους διατροφολόγους, οι οποίοι γενικά εκτιμούν ιδιαίτερα την πατάτα.

     Πριν στραφείτε στο κοντινότερο κατάστημα με ψάρια και τσιπς, και κεράσετε τον εαυτό σας μια μεγάλη μερίδα καυτές πατάτες θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η μελέτη έγινε χρησιμοποιώντας μωβ πατάτες μικροκυμάτων που σερβιρίστηκαν χωρίς μαγιονέζα, βούτυρο, μαγειρικά λίπη ή άλλα πρόσθετα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Σε 18 παχύσαρκους έως υπέρβαρους ασθενείς με υψηλή αρτηριακή πίεση δόθηκαν 6 με 8 μικρές μωβ πατάτες δυο φορές ημερησίως για ένα μήνα. Μέσα σε ένα μήνα οι ασθενείς παρακολουθούνταν κανονικά με καταγραφή της συστολικής και διαστολικής πίεσης του αίματος που λαμβάνονταν σχολαστικά καθημερινά. Σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή Joe Vinson του Πανεπιστημίου Σκράντον (Πενσυλβάνια) η συστολική και η διαστολική πίεση μειώθηκε 3,5 και 4,3 τοις εκατό αντίστοιχα και στα αντικείμενα που έπαιρναν φάρμακα κατά της υπέρτασης και σ’ εκείνα που δεν έπαιρναν. Το ίδιο σημαντικό ήταν το γεγονός ότι κανένας από τους συμμετέχοντες δεν πήρε βάρος.

     Ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιήθηκαν οι μωβ πατάτες ήταν επειδή η χρωστική ουσία στον φλοιό αυτής της πατάτας είναι γνωστό ότι περιέχει υψηλά επίπεδα φυτοχημικών που βρίσκονται και σε άλλα μπλε και μωβ φρούτα και λαχανικά. Ο Vinson πιστεύει ότι ενώ αυτό μπορεί να είναι ένας παράγοντας για την αποτελεσματικότητα τους, οι λευκές και άλλων χρωμάτων πατάτες μπορεί να αποδειχτούν το ίδιο υγιεινές όταν προετοιμάζονται σωστά επισημαίνοντας ότι άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι οι πατάτες είναι πολύ πλούσιες σε θρεπτικά στοιχεία και πολύ γνωστές ως σούπερ τροφή όπως το μπρόκολο και το σπανάκι. Το θέμα ωστόσο είναι ότι οι συνηθισμένες μας μέθοδοι μαγειρέματος σε υψηλές θερμοκρασίες συμπεριλαμβάνοντας το τηγάνισμα, το βράσιμο και το ψήσιμο καταστρέφουν τις περισσότερες από αυτές τις θρεπτικές ουσίες αφήνοντας κυρίως λίπος, άμυλο και μέταλλα να αποροφηθούν από τον οργανισμό. Ο Vinson πιστεύει ότι τα μικροκύματα είναι ο καλύτερος τρόπος για να μαγειρευτούν οι πατάτες και να διατηρηθεί η θρεπτική τους αξία.

     Ο μύθος της πατάτας που παχαίνει αναμφίβολα προέρχεται από τον τρόπο που την προετοιμάζουμε συνήθως. Τηγανητές, στο φούρνο ή βραστές χάνουν την θρεπτική τους αξία και τα καρυκεύματα που χρησιμοποιούμε για να τους δώσουμε γεύση είναι γενικά σχεδόν τα πιο λιπαρά. Όταν απολαμβάνουμε μια πατάτα φούρνου το βούτυρο και η ξινή κρέμα είναι μεγάλο μέρος της γοητείας της κι όταν οι πατάτες μαγειρεύονται με λάδι πολλά από τα λίπη απορροφώνται από τις πατάτες και με τη σειρά τους από τον οργανισμό. Ενώ τα αντικείμενα της μελέτης έτρωγαν πατάτες χωρίς καρυκεύματα κι έδειξαν σημαντικές μειώσεις στην αρτηριακή πίεση, όταν έμπαινε αλάτι για νοστιμιά αυτές οι μειώσεις μπορεί να μην ήταν δραματικές αφού το αλάτι έχει αποδειχτεί ότι συμβάλλει στην υψηλή αρτηριακή πίεση.

     Η μελέτη αυτή φαίνεται να δείχνει ότι η επιστήμη πλησιάζει αυτό που οι διατροφολόγοι κηρύττουν για χρόνια: Οι φυσικές τροφές προάγουν την υγεία. Ας ελπίσουμε ότι οι μελέτες αυτές θα συμβάλλουν στην αύξηση της ευαισθητοποίησης για φυσική διατροφή και θα αντιστρέψουν τα ανησυχητικά επίπεδα της παχυσαρκίας, των καρδιακών παθήσεων και άλλων ασθενειών που επικρατούν στη σύγχρονη κοινωνία.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ανταύγειες στα Μαλλιά
    Ανταύγειες στα Μαλλιά

     Θεωρείτε ότι οι ανταύγειες στα μαλλιά είναι παιχνιδάκι; Ξανασκεφτείτε το. Κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές ιδέες και τάσεις για ανταύγειες στα μαλλιά αυτές τις μέρες, στις οποίες πολλές γυναίκες παίρνουν μέρος, ακόμη κι αν σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε.