Πώς η συμπόνοια μπορεί να σας κάνει ευτυχισμένους

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

Σύμφωνα με τα λόγια του Δαλάι Λάμα, «ένα χαμόγελο θεραπεύει εσάς και τον πλησίον σας» και φαίνεται να συμφωνεί και η επιστήμη. Πολλές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η άσκηση της συμπόνιας μπορεί να σας βοηθήσει να ζήσετε μια πιο ευτυχισμένη και πιο ικανοποιητική ζωή.

 Τι λέει η επιστήμη

     Πολλές μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η συμπόνια δεν κάνει καλό μόνο στον παραλήπτη, αλλά και στον δωρητή. Ενδιαφέρον είναι ότι πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η συμπόνια κι ο αλτρουισμός βοηθούν τον εγκέφαλο, βελτιώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μπορεί να σας κάνουν ακόμα και να ζήσετε περισσότερα χρόνια!

     Μια παρόμοια μελέτη στο Μίσιγκαν ανέλυσε 2700 άτομα για μια περίοδο άνω των 10 ετών και διαπίστωσε ότι όσοι ήταν εθελοντές στην κοινότητά τους είχαν 2,5 φορές λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν σε σύγκριση με τα άτομα που δεν ήταν εθελοντές.

     Αντίθετα, μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ διαπίστωσε ότι ο αλτρουισμός είχε μια βαθιά επίδραση στα επίπεδα άγχους των αποφοίτων.

     Άλλες μελέτες έχουν επισημάνει ότι η συμπόνια ελαχιστοποιεί τα κρυολογήματα, τους πονοκεφάλους, τον πόνο και την αϋπνία.

     Η Tia Rich, διευθύντρια του Stanford CARES στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ στις Ηνωμένες Πολιτείες, επισημαίνει μια συναρπαστική μελέτη του Πανεπιστημίου του Ουισκόνσιν. Οι μοναχοί βουδιστές του Θιβέτ που είχαν αναλάβει περισσότερες από 10.000 ώρες πρακτικού συμπονετικού διαλογισμού εξετάστηκαν χρησιμοποιώντας λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI). Διαπιστώθηκε ότι οι μοναχοί που είχαν πραγματοποιήσει ουσιαστική συμπόνια στις ζωές τους είχαν αυξημένη ευαισθητοποίηση και προσοχή στα συναισθήματα.

     Επίσης, απ’ το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ ο Δρ. James Doty λέει ότι «η συμπόνια δεν διεγείρει μόνο τα κέντρα ευχαρίστησης κάποιου (ανταμοιβή), αλλά οδηγεί και σε μείωση των βιολογικών δεικτών άγχους κι αύξηση των δεικτών της προσαρμοστικής ανοσοποιητικής λειτουργίας.»

     Συνοψίζει λέγοντας ότι η συμπόνια μπορεί να οδηγήσει σε μακροβιότητα, μεγαλύτερη ευτυχία και βελτίωση της υγείας.

     Αναμφίβολα θα γίνει περισσότερη έρευνα στο μέλλον για να διεισδύσει στην ενδιαφέρουσα σχέση μεταξύ συμπόνιας κι ευτυχίας.

Πώς να είστε πιο συμπονετικοί

     Ενώ πρόσφατες μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι ο αλτρουισμός πολύ πιθανώς να συνδέεται με τα γονίδιά μας και είναι προκαθορισμένος απ’ την κατασκευή του εγκεφάλου μας, μπορεί και να διδαχθεί.

     Ο διαλογισμός μπορεί να είναι μια καλή αρχή. Ο Δαλάι Λάμα λέει ότι «ο αναλυτικός διαλογισμός είναι μια απ’ τις βασικές μεθόδους μετατροπής του μυαλού και των συναισθημάτων. Επιτρέπει στο άτομο ν’ αλλάξει τις αντιλήψεις και συμπεριφορές του προς τον εαυτό του, τους άλλους και τα άμεσα προβλήματα.»

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.