Πώς να χειριστείτε την κόπωση

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

     Οι προπονητές ζωής κι άλλοι που βοηθούν τα άτομα να διαχειριστούν τις ζωές τους έχουν επινοήσει ένα νέο ουσιαστικό για να περιγράψουν το αίσθημα της κόπωσης απ’ την εργασία ή την ανησυχία: πίεση. Τι είναι η πίεση; Πιο σημαντικό, πώς την χειρίζεστε;

  Δύο ορισμοί του λεξικού για την πίεση προσφέρουν τρόπους να την χειριστείτε αποτελεσματικά.

 «Φόρτωση κάποιου με πιεστικά καθήκοντα.»

 «Καλύπτω εντελώς ή κάνω ανεπαίσθητο.»

     Ο πρώτος απ’ αυτούς τους ορισμούς είναι πιο προφανής απ’ τον δεύτερο. Αντικαταστήστε τη λέξη «εαυτός» με τη λέξη «κάποιος» κι έχετε την ιδέα πώς να χειριστείτε την πίεση. Πιο συχνά εμείς οι ίδιοι πιέζουμε υπερβολικά τον εαυτό μας. Θέλουμε να κερδίζουμε περισσότερα χρήματα, να έχουμε μια δραστήρια κοινωνική ζωή, να γυμναζόμαστε καθημερινά και ν’ απολαμβάνουμε ποιοτικές στιγμές με την οικογένειά μας ταυτόχρονα. Όλα αυτά είναι σημαντικά, αλλά μόνο και μόνο επειδή το καθένα απ’ αυτά μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση ή την ενίσχυση της ζωής μας. Αν προσπαθήσουμε να τα κάνουμε όλα μαζί γίνεται πολύ πιεστικό, χάνεται ο σκοπός τους. Αν νιώθετε πολύ πιεσμένοι απ’ τις απαιτήσεις που έχετε απ’ τον εαυτό σας μάλλον είναι καιρός ν’ αρχίσετε να βάζετε προτεραιότητες στις δεσμεύσεις και τις ευθύνες σας.

     Όταν νιώθουμε πάρα πολύ πιεσμένοι συχνά στην κυριολεξία «καλύπτουμε πλήρως» την ικανότητά μας να διώξουμε απ’ τους ώμους μας το φορτίο και να χαλαρώσουμε. Όταν συμβαίνει αυτό, είναι εύκολο να νιώθουμε ότι η μόνη διέξοδος είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτά που κάνουμε και μας κάνουν να αισθανόμαστε πολύ πιεσμένοι αρχικά. Αυτό μπορεί ν’ αποβεί επικίνδυνη τακτική και να οδηγήσει σε χρόνιο άγχος, ακόμα και σε ασθένειες που σχετίζονται με αυτό. Αν αισθάνεστε «πνιγμένοι» (εντελώς καλυμμένοι) με την εργασία ή ανησυχείτε, είναι ζωτικής σημασίας να βρείτε ένα τρόπο να τα παραμερίσετε και να πάρετε μια ανάσα προσωρινά. Μερικοί τρόποι για να το πετύχετε περιλαμβάνουν:

  1. Απολαμβάνετε ένα μασάζ μια φορά την εβδομάδα. Δε θα σας κάνει να νιώσετε μόνο καλά, αλλά πραγματικά θ’ απελευθερώσει τη συσσωρευμένη ένταση του σώματος που μπορεί να συμβάλλει στην πίεση που νιώθετε.
  2. Ο διαλογισμός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να χειριστείτε την πίεση. Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και σύντομες συνεδρίες διαλογισμού μπορούν να έχουν τεράστια οφέλη στην ανακούφιση απ’ το άγχος.
  3. Τεχνικές αυτοβελονισμού όπως η EFT (Τεχνικές Απελευθέρωσης των Συναισθημάτων) και η Θεραπεία του Πεδίου Σκέψης ειναι δημοφιλείς μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για τη διαχείριση της πίεσης. Θεωρείται ότι δρουν απελευθερώνοντας τα ενεργειακά εμπόδια του σώματος – τα ίδια εμπόδια που μπορεί να σας εμποδίζουν να βρείτε μια λύση στην πίεση.
  4. Η αρωματοθεραπεία μπορεί να είναι βαθιά χαλαρωτική κι αναζωογονητική. Η αίσθηση της όσφρησης συνδέεται άμεσα με τα κέντρα ευχαρίστησης του εγκεφάλου. Μια συνεδρία αρωματοθεραπείας μπορεί να είναι ό,τι χρειάζεται για ν’ απομακρύνετε το αίσθημα της πίεσης.

 Μια άλλη τεχνική που πολλοί αυτοβοηθούμενοι γκουρού συνιστούν είναι η γραπτή λίστα. Καθήστε και κάντε μια λίστα με αυτά που έχετε να κάνετε χωρίς να βάζετε προτεραιότητες ή ν’ αλλάξετε τίποτα. Συχνά αισθανόμαστε πιεσμένοι εξαιτίας αυτών που πρέπει να κάνουμε καθημερινά. Κάνοντας μια γραπτή λίστα μπορείτε ν’ αποκτήσετε πάλι την αίσθηση του ελέγχου της ζωής σας.

Μόλις κάνετε τη λίστα ελέγξτε την πάλι κι αρχίστε να βάζετε προτεραιότητες. Ποιά είναι τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να γίνουν; Πότε πρέπει να γίνουν; Πόσο θα χρειαστούν; Τώρα που έχετε τον έλεγχο της μέρας σας μπορείτε να επικεντρωθείτε σε κάθε εργασία με τη σειρά της χωρίς να νιώθετε φορτωμένοι απ’ όλα.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.