Αρωματοθεραπεία για την υπερκόπωση

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

     Ο όρος «υπερκόπωση» αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 για να περιγράψει μια συγκεκριμένη σειρά συμπτωμάτων που εμφανίζονταν κυρίως εκείνη την εποχή σε άτομα που υπηρετούσαν στα κοινωνικά επαγγέλματα: γιατροί, νοσοκόμες, δάσκαλοι και υγειονομικό προσωπικό επηρεάζονταν όλα. Αυτά τα άτομα, πολλά απ’ τα οποία άρχισαν την καριέρα τους με δυνατή πεποίθηση στο είδος της υπηρεσίας που ήθελαν να δώσουν στην κοινότητά τους, αγωνίζονταν.

 Συμπτώματα υπερκόπωσης

     Τα συμπτώματά τους περιελάμβαναν:

ž   Χρόνια κόπωση (και όταν προσπαθούσαν να κοιμηθούν δεν ένιωθαν ξεκούραστοι)

ž   Τεντωμένοι μύες

ž   Πεπτικές δυσκολίες – έλκος στομάχου, δυσκοιλιότητα, ευερέθιστο έντερο κ.τ.λ.

ž   Κατάθλιψη

ž   Αγωνία 

     Στις μέρες μας είναι εύκολο να βάλει κανείς σε αυτό το φάσμα των συμπτωμάτων την ετικέτα «άγχος» και να τ’ αντιμετωπίσει αναλόγως, αλλά το σύνδρομο της υπερκόπωσης εμφανίζει τρία κύρια χαρακτηριστικά που τα διαχωρίζουν απ’ τα γενικά συμπτώματα του άγχους:

  1. Ολοκληρωτικά συναισθηματική εξάντληση. Αυτό συμπεριλαμβάνει συχνά έλλειψη οποιασδήποτε συναισθηματικής επίτευξης. Ακόμα κι αν το άτομο έχει επιτύχει πράγματα δεν χαίρεται για τα επιτεύγματά του και μπορεί ακόμα και να μην τα προσέξει.
  2. Κυνισμός. Η συμπεριφορά αλλάζει καθώς το άτομο χάνει την όρεξη για ζωή, σε ορισμένες περιπτώσεις αρχίζει ν’ αμφισβητεί την αρχική του κλίση ή τα ιδανικά που το οδήγησαν να επιλέξει την καριέρα του. Όλα του φαίνονται δύσκολα ή εκνευριστικά.
  3. Αναποτελεσματικότητα. Υπάρχει έλλειψη κινήτρων για την ολοκλήρωση εργασιών (ή ακόμα και για την έναρξή τους) κι εργασίες που συνήθιζαν να τελειώνουν γρήγορα κατά κάποιο τρόπο δεν γίνονται.

Πώς προκύπτει η υπερκόπωση;

     Η υπερκόπωση δεν περιορίζεται στα κοινωνικά επαγγέλματα. Καθώς συνεχίζεται η οικονομική κρίση και μειώνεται η ασφάλεια της εργασίας σε όλες τις βιομηχανίες μπορούμε να περιμένουμε να δούμε ακόμα περισσότερα. Υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με τον τρόπο ανάπτυξής της. Η υπερφόρτωση εργασίας είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει συχνά μαζί με πολλές ώρες εργασίας (40 ώρες εβδομαδιαίως) έχοντας λίγο ή καθόλου χρόνο για ξεκούραση και η παρεύρεση σε περιστάσεις όπου το άτομο αισθάνεται ότι παρακολουθείται διαρκώς. Ένας απ’ τους καλύτερους δείκτες που μπορεί να εμφανίζεται η υπερκόπωση μπορεί να συμβαίνει όταν μια κατά τα άλλα σταθερή προσωπικότητα αρχίζει να προσπαθεί να «μουδιάσει» με τη χρήση του αλκοόλ, ψυχαγωγικών ναρκωτικών ή άλλων παρόμοιων συνηθειών. Μπορεί να παραπονιέται ότι αισθάνεται εξαντλημένο ή εσωτερικό κενό, ίσως να παρατηρήσει αλλαγές στη συμπεριφορά (ιδιαίτερα αν κάποιος γίνεται όλο και λιγότερο ανεκτικός ή ανυπόμονος ή αποτραβιέται απ’ τους συνηθισμένους φίλους του και τις δραστηριότητές του).

Αντιμετώπιση της υπερκόπωσης με την αρωματοθεραπεία

     Η αρωματοθεραπεία μπορεί να έχει βαθιά επίδραση στα άτομα που υποφέρουν από υπερκόπωση επειδή δρα σε πολλά διαφορετικά επίπεδα ταυτόχρονα. Πρώτα, μια θεραπεία μασάζ με αρωματοθεραπεία μπορεί ν’ ανακουφίσει τους σφιγμένους μύες και μερικά άλλα σωματικά συμπτώματα της υπερκόπωσης. Δεύτερον, η εισπνοή των αιθέριων ελαίων (μέσω 

ενός ψεκαστήρα ή στο μπάνιο) μπορεί να βοηθήσει υποστηρίζοντας τα συναισθηματικά συμπτώματα. Αν θέλετε να δοκιμάσετε την αρωματοθεραπεία υποστηρίζοντας την ανάρρωση απ’ την υπερκόπωση (ή να την προλάβετε) δοκιμάστε τ’ ακόλουθα:

  1. Τακτικό μασάζ αρωματοθεραπείας. Αν αναρρώνετε από υπερκόπωση στην ιδανική περίπτωση χρειάζεστε μια σειρά θεραπειών μέσα σε ένα μικρο χρονικό διάστημα. Αυτές θα σας βοηθήσουν να ρυθμίσετε τα σωματικά συμπτώματα και ιδιαίτερα θα σας βοηθήσει ν’ ανακτήσετε το ενδιαφέρον σας για τη ζωή εκτός απ’ την εργασία. Αν το επιτρέπουν οι περιστάσεις προγραμματίστε δυο θεραπείες την εβδομάδα για μια περίοδο τεσσάρων εβδομάδων, στη συνέχεια εφαρμόστε θεραπείες μια φορά την εβδομάδα για έξι εβδομάδες πριν μειώσετε σε μια φορά τον μήνα (ή μια φορά κάθε έξι εβδομάδες).
  2. Εισπνοές μεταξύ των θεραπειών. Η ανάρρωση απ’ την υπερκόπωση είναι μια αργή διαδικασία. Αυτό που εξαρτάται από εσάς είναι να κάνετε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που κάνετε τα πράγματα. Η συχνή εισπνοή των αιθέριων ελαίων μπορεί να είναι ένα μικρός τρόπος της έναρξης αυτών των αλλαγών.
  3. Μια επιλογή είναι να χρησιμοποιήσετε τα αιθέρια έλαια στη μπανιέρα. Ρίξτε μάξιμουμ 4 σταγόνες (συνολικά) απ’ το αιθέριο έλαιο ή απ’ τα αιθέρια έλαια που προτιμάτε ιδιαίτερα σε μια βαθιά μπανιέρα. Βυθιστείτε μέσα για τουλάχιστον 20 λεπτά. Τα κεριά, η μουσική και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός είναι προαιρετικά (αλλά συνιστώνται).
  4. Επίσης, μπορείτε να εισπνεύσετε τα αιθέρια έλαια χρησιμοποιώντας ψεκαστήρα κατά τη διάρκεια της μέρας. Μπορείτε να προσθέσετε μέχρι και 10 σταγόνες της επιλογής σας απ’ τ’ ακόλουθα αιθέρια έλαια στον ψεκαστήρα. Συμπληρώστε με νερό (αν ο ψεκαστήρας στερέψει) και τα έλαια που επιλέξατε όπως απαιτείται.

Αιθέρια έλαια για την υπερκόπωση

     Σχεδόν αξίζει να έχετε υπερκόπωση απλά και μόνο για να έχετε μια δικαιολογία να χρησιμοποιείτε τακτικά τα αιθέρια έλαια που είναι ιδιαίτερα κατάλληλα να σας βοηθήσουν αυτό το διάστημα. Όλα αυτά τα αιθέρια έλαια που παρατίθενται εδώ συμβάλλουν στην ανακούφιση των σωματικών και συναισθηματικών συμπτωμάτων του άγχους βελτιώνοντας τον ύπνο και σε ορισμένες περιπτώσεις βοηθώντας στις πεπτικές δυσκολίες. Επίσης, υπάρχει και κάτι άλλο. Ένας μεγάλος αριθμός απ’ αυτά είναι γνωστός για τις ιδιότητές τους να συμβάλλουν να ξαναβρείτε  την όρεξή σας για ζωή, την έναρξη της λίμπιντο και την ανανέωση του ενδιαφέροντος για τους άλλους και άλλες δραστηριότητες.

     Δοκιμάστε οποιοδήποτε απ’ τ’ ακόλουθα αιθέρια έλαια είτε μόνο του είτε σε συνδυασμό με κάποιο άλλο για να σας βοηθήσει σε περίπτωση υπερκόπωσης. Έχουν ομαδοποιηθεί (για τη διευκόλυνσή σας) σύμφωνα με τα κυρίαρχα αρώματά τους. Για ν’ αντιμετωπίσετε την υπερκόπωση επιτυχώς πρέπει να βρείτε αιθέρια έλαια της αρεσκείας σας κι ανταποκρίνονται καλύτερα. Επιλέξτε αυτά που σας κάνουν να αισθάνεστε ήρεμοι, χαρούμενοι, τονωμένοι κι ενθουσιασμένοι:

  1. Νότες λουλουδιών: τριαντάφυλλο, γιασεμί, γεράνι.
  2. Νότες δάσους ή γήινες: σανταλόξυλο, βετιβέρ, θυμίαμα, μαύρο έλατο, ασημένιο έλατο, ξύλο κέδρου (Cedrus deodora or Cedrus atlantica), πατσουλί.
  3. Πικάντικες νότες: κανέλα, σκόρδο, βενζόη, μαύρο πιπέρι, μέντα, μοσχοκάρυδο.
  4. Βοτανικές νότες: παλμαρόζα, φασκόμηλο, λεβάντα, ρωμαϊκό χαμομήλι, πετίτ γκρέιν, μάραθος.
  5. Νότες εσπεριδοειδών: πορτοκάλι, λεμόνι, γκρέιπφρουτ, περγαμόντο.

     Βρείτε έναν αρωματοθεραπευτή στην περιοχή σας.

Άλλες επιλογές

     Η ανάρρωση απ’ την υπερκόπωση (και η πρόληψη της υπερκόπωσης) απαιτεί την εύρεση ισορροπίας μεταξύ εργασίας και παιχνιδιού. Επίσης, σημαίνει εστίαση στην αντιμετώπιση των συναισθημάτων, των αξιών και των στάσεων, ιδιαίτερα όσον αφορά την εργασία. Οι ακόλουθες θεραπείες μπορούν να συμβάλλουν ιδιαίτερα:

  • Θεραπεία λουλουδιών
  • Ομοιοπαθητική
  • Ψυχοθεραπεία
  • Συμβουλευτική 

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.