Οι τροφές που συμβάλουν στην πρόληψη των ρυτίδων

Όταν σκεφτόμαστε τι να κάνουμε για να αποφύγουμε τις ρυτίδες, ο νους μας πάει στο τι βάζουμε στο εξωτερικό του σώματός μας. Σκεφτόμαστε διάφορες κρέμες οι οποίες περιέχουν ποικίλα συστατικά που βοηθούν στην πρόληψη των ρυτίδων. Σκεφτόμαστε αντηλιακά τα οποία προστατεύουν το δέρμα από την πρόωρη γήρανση που προξενεί ο ήλιος.

Ο νους μας πάει σε λέιζερ και πλαστική χειρουργική που βοηθούν στο «σβήσιμο» από το πρόσωπό μας των ρυτίδων που αποκαλύπτουν την ηλικία μας. Αλλά ο καλύτερος τρόπος να καταπολεμήσουμε τις ρυτίδες είναι από μέσα προς τα έξω.

 Τι σημαίνει αυτό για σας; Πως οτιδήποτε βάζετε στο στόμα σας παίζει σημαντικό ρόλο στο πόσο νεανική φαίνεται η επιδερμίδα σας. Φυσικά αν είστε μια καπνίστρια που τρώει καθημερινά σε φαστφουντάδικα η υγεία σας θα είναι χειρότερη από ό, τι αν είχατε διαφορετικές συνήθειες, και σαν αποτέλεσμα το δέρμα σας θα φαίνεται πιο άτονο, πιο ξηρό και με περισσότερες ρυτίδες. Αλλά αν φροντίζετε τη διατροφή σας και παρέχετε στον οργανισμό σας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται, είστε σε καλό δρόμο σε ό, τι αφορά την πρόληψη των ρυτίδων.

 Κάποιες τροφές που βοηθούν ως προς αυτό είναι: 

  • Τα λαχανικά, και συγκεκριμένα το σκόρδο, τα κρεμμύδια, το πράσο, τα σπαράγγια, οι μελιτζάνες, το σπανάκι και το σέλινο
  • Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Οποιοσδήποτε χυμός λαχανικών με λίγη ή καθόλου ζάχαρη
  • Τα φασόλια και άλλα όσπρια
  • Το νερό
  • Το τσάι
  • Τα φρούτα, και συγκεκριμένα τα αχλάδια, τα δαμάσκηνα, τα μήλα, το πεπόνι, τα κεράσια και τα σταφύλια, καθώς και τα αποξηραμένα φρούτα
  • Το γιαούρτι
  • Το τυρί
  • Το ελαιόλαδο
  • Οι ελιές
  • Οι ξηροί καρποί
  • Οι σαρδέλες
  • Τα αυγά
  • Το πολύσπορο ψωμί

 

Πώς βοηθούν όμως αυτά τα τρόφιμα στην πρόληψη των ρυτίδων; Με το να είναι γεμάτα υγιεινά λιπαρά (μονό-ακόρεστα λιπαρά οξέα), ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, ρετινόλη και βιταμίνη C. Η τελευταία μάλιστα είναι ίσως η σημαντικότερη θρεπτική ουσία σε αυτή τη λίστα, καθώς πρόκειται για ισχυρό αντιοξειδωτικό που εξουδετερώνει τυχόν ελεύθερες ρίζες (οι οποίες προκαλούν καρκίνο και γήρανση) ούτως ώστε να μη βλάπτουν τον οργανισμό. Αυτές οι ελεύθερες ρίζες φθείρουν υγιή κύτταρά μας καθώς και το κολλαγόνο που βρίσκεται στο δέρμα μας. Αυτό, στη συνέχεια, προκαλεί πρόωρες ρυτίδες.

Η βιταμίνη C περιέχει λοιπόν αντιοξειδωτικά, που, όπως προαναφέραμε, εξουδετερώνουν αυτές τις ελεύθερες ρίζες. Άλλες θρεπτικές ουσίες που περιέχονται σ’ αυτά τα τρόφιμα είναι η βιταμίνη Ε και το συνένζυμο Q10.

Η ρετινόλη, μια μορφή βιταμίνης Α, απαιτείται τόσο για την ανάπτυξη όσο και για την ανανέωση του δέρματός μας. Η ρετινόλη είναι το συστατικό – κλειδί για μια φρέσκια, νεανική επιδερμίδα, πράγμα που σημαίνει και επιδερμίδα χωρίς ρυτίδες. Αν έχουμε επαρκή ποσότητα ρετινόλης στον οργανισμό μας, τότε έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα ως προς την πρόληψη των ρυτίδων, των δυσχρωμιών και της σκλήρυνσης του δέρματος. Δεν χρειάζεται μεγάλη ποσότητα ρετινόλης για να απολαύσετε τα οφέλη αυτής της θρεπτικής ουσίας. Μπορείτε να τη βρείτε σε διάφορα προϊόντα ζωικής προέλευσης, όπως το αυγό και το συκώτι, ενώ ολοένα και περισσότερα τρόφιμα εμπλουτίζονται με ρετινόλη καθώς γίνονται γνωστά τα οφέλη της σε ό, τι αφορά την υγεία για την κοινωνία στο σύνολό της.

Rate this item
(0 votes)