Οι λεπτές γραμμές και οι ρυτίδες στο πρόσωπο θεωρούνταν ανέκαθεν ως σημάδια γήρανσης. Οι περισσότεροι αποδέχονται τις ρυτίδες ως αναπόφευκτες, ακριβώς όπως ο θάνατος και οι φόροι, ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός αντιστέκεται στις αντιαισθητικές γραμμές με προϊόντα περιποίησης του δέρματος και παρεμβατική χειρουργική.

Ορισμένοι δερματολόγοι, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι οι ρυτίδες του δέρματος θα πρέπει να θεωρούνται ως δερματοπάθεια ή ως κατάσταση που προκαλείται από κακή διατροφή και ανθυγιεινό τρόπο ζωής. Ως εκ τούτου, μπορείτε να τις καταπολεμήσετε με αλλαγές στη διατροφή και στον τρόπο ζωής χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψετε μια περιουσία σε κρέμες κι ενέσεις.
Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία στο υπάρχον πρόβλημα με ρυτίδες.

Η καλύτερη στιγμή να ξεκινήσετε μια αντιρυτιδική θεραπεία είναι τώρα. Ενώ τα απαλά καθαριστικά για την επιδερμίδα και οι κρέμες μπορούν να χρησιμεύσουν ως προστατευτικό φράγμα ενάντια στις βλαβερές ακτίνες του ήλιου και τις τοξίνες της ατμόσφαιρας το καλύτερο οπλοστάσιο είναι στις τροφές που καταναλώνετε.

Με τα χρόνια η έρευνα έχει δείξει ότι η ίδια διατροφή που προλαμβάνει σημαντικές ασθένειες όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές και νεφρικές παθήσεις είναι μια καλή φόρμουλα αντιμετώπισης των ρυτίδων.
Η κατανάλωση αρκετής πρωτεΐνης, η επιλογή του σωστού είδους υδατανθράκων, η κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών και η αποφυγή ραφιναρισμένων κι επεξεργασμένων τροφών συμβάλλουν στην προσπάθειά σας για λείο, χωρίς ρυτίδες δέρμα.

Βιταμίνη C

Αυτή η θαυματουργή βιταμίνη δεν ενισχύει μόνο το ανοσοποιητικό σας και συμβάλλει ενάντια στα κρυολογήματα και τον βήχα κατά τη διάρκεια της εποχής της γρίπης, αλλά βοηθάει και τον οργανισμό να παράγει κολλαγόνο, ένα βασικό ιστό που συγκρατά το δέρμα διατηρώντας το σταθερό και απαλό. Η βιταμίνη C καταπολεμά επίσης και τη φλεγμονή, μια κύρια αιτία καταστροφής του δέρματος.
Είναι καλύτερα να λαμβάνεται από φυσικές πηγές όπως εσπεριδοειδή, πεπόνια, φράουλες, τομάτες, πράσινες πιπεριές, μπρόκολο και σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Τα αβοκάντο είναι επίσης πλούσιες πηγές αντιοξιoδωτικών που κάνουν καλό στο δέρμα, αλλά επειδή είναι πλούσια σε λιπαρά και θερμίδες μπορείτε να τα καταναλώνετε σε μικρές μερίδες.

Απαραίτητα λιπαρά οξέα

Δεν κάνουν όλα τα λιπαρά κακό στην υγεία. Μέτριες ποσότητες των απαραίτητων λιπαρών οξέων απαιτούνται για την καταπολέμηση της φλεγμονής του δέρματος. Αυτά δεν παράγονται απ' τον οργανισμό με φυσικό τρόπο και πρέπει να λαμβάνονται από διατροφικές πηγές.
Δύο τύποι λιπαρών οξέων είναι ιδιαίτερα σημαντικοί: ωμέγα 3 και ωμέγα 6 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα 3 βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια όπως τόνος, σκουμπρί και σολομός. Τα ωμέγα, τα οποία πρέπει να λαμβάνονται σε χαμηλές ποσότητες περιλαμβάνουν κνήκο, σησαμόσπορο, άπαχο κρέας, καλαμπόκι, σόγια, ωμούς ξηρούς καρπούς και πράσινα λαχανικά.

Νερό

Το καθαρό νερό ευθύνεται για τις περισσότερες μεταβολικές διαδικασίες του οργανισμού που το διατηρούν σε καλή λειτουργική κατάσταση. Επίσης, είναι φτηνό και μπορεί να κάνει το δέρμα να φαίνεται καθαρό, φωτεινό και ωραίο. Η συνιστώμενη πρόσληψη είναι 6 με 8 ποτήρια καθημερινά.
Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι γαλακτοκομικό προϊόν που μπορεί να σας ξαναδώσει την διάθεση να κάνετε νέο διατροφικό πλάνο. Περιλαμβάνει καλά βακτήρια όπως ο γαλακτοβάκιλλος που συμβάλλει στον καθαρισμό των εντέρων για τη μεγιστοποίηση της θρεπτικής απορρόφησης των τροφών που καταναλώνετε.

Πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη από τα όσπρια και το άπαχο κρέας είναι σημαντική για την αναδόμηση των κατεστραμμένων δερματικών κυττάρων. Πολύ συχνά, αν όχι καθόλου, ένα άτομο που δεν έχει προσβληθεί από κάποια γνωστή νόσο , αλλά φαίνεται μεγαλύτερος απ' την βιολογική του ηλικία μπορεί να μην καταναλώνει αρκετή πρωτεΐνη. Μπορείτε να πάρετε πρωτεΐνες από το κοτόπουλο, το ψάρι, το βοδινό, τ' αβγά, τα όσπρια και τα τρόφιμα σόγιας.

Αισθητικός βελονισμός

Μια διαδικασία που αυξάνεται σε δημοτικότητα για τα εντυπωσιακά αποτελέσματα στη μείωση των ρυτίδων είναι ο αισθητικός βελονισμός. Στόχος του είναι η θεραπεία των σημαδιών γήρανσης συμπεριλαμβανομένων των ρυτίδων. Το καλύτερο με τον αισθητικό βελονισμό είναι ότι δεν είναι επεμβατικός κι επίπονος. Τραβάει το δέρμα και απομακρύνει τις λεπτές γραμμές γύρω από τα χείλη και τα μάτια.
Όποιος θέλει να υποβληθεί σε αισθητικό βελονισμό εξετάζεται από έναν επαγγελματία υγείας εξειδικευμένο σε αυτό τον τομέα προκειμένου να εστιάσει στους εξατομικευμένους αισθητικούς στόχους και την κατάσταση της υγείας.

Πίεση

Βλέποντας μια αντιαισθητική κηλίδα στο πρόσωπό σας μια ή δυο μέρες πριν από ένα μεγάλο γεγονός μπορεί να έχετε την τάση να την πιέζετε. Τα άτομα συνηθίζουν να πιέζουν τα στίγματά τους σκεπτόμενα ότι απελευθερώντας τον σχηματισμό ιστού κάτω από το δέρμα μπορεί να μειώσει το πρήξιμο και να απομακρύνει το σπυράκι. Πιέζοντας τα σπυράκια μπορεί μόνο να ερεθίσει το δέρμα και να το κάνει να φαίνεται χειρότερο απ'ό,τι είναι ήδη.


Το δέρμα στο πρόσωπό σας αποτελείται από δύο στρώματα: το εξωτερικό στρώμα ή επιδερμίδα και το βαθύτερο στρώμα ή χόριο. Το χόριο περιέχει το θύλακα της τρίχας και τους σμηγματογόνους αδένες που παράγουν σμήγμα ή λιπαρότητα. Το δέρμα σας εκκρίνει τακτικά λιπαρότητα σπρώχνοντάς τη προς την επιδερμίδα για να τη λιπάνει και να τη διατηρήσει λεία. Συχνά, οι σμηγματογόνοι αδένες παράγουν υπερβολικό σμήγμα που μπορεί να ανέβει στο εξωτερικό στρώμα του δέρματος και να φράξει τους πόρους. Τα παγιδευμένα δερματικά κύτταρα και σμήγμα μπορεί να σταθεροποιηθούν στους πόρους και να προσελκύσουν βακτήρια. Όταν το μολυσμένο σμήγμα διαρρεύσει στον περικυκλωμένο δερματικό ιστό μπορεί να προκαλέσει πρήξιμο, ερυθρότητα και φλεγμονή.


Όταν πιέζετε τα στίγματά σας προκαλείτε πολύ μικρές πληγές στο πρόσωπο μπου μπορεί να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη μόλυνση και αντιαισθητικές ουλές. Η πίεση που ασκείτε στο στίγμα μπορεί επίσης να οδηγήσει στη συσσώρευση σε κοντινούς ιστούς κάνοντας το στίγμα να φαίνεται μεγαλύτερο και πιο κόκκινο.

Οι περισσότεροι δερματικοί ερεθισμοί υποχωρούν κι εξαφανίζονται χωρίς χειροκίνητη παρέμβαση. Ο καλύτερος τρόπος για την καταπολέμηση των στιγμάτων και άσχημων κηλίδων είναι η διατήρηση μιας ρουτίνας για την πρόληψη μελλοντικών στιγμάτων.

Η ρουτίνα σας θα πρέπει να περιλαμβάνει τ' ακόλουθα βήματα:

  •  Να καθαρίζετε τακτικά το πρόσωπό σας. Πλύσιμο με ένα απαλό καθαριστικό προσώπου τουλάχιστον δυο φορές τη μέρα ή όποτε η λιπαρότητα της επιδερμίδας σας αισθάνεται ότι εμποδίζει τον σχηματισμό σμήγματος και νεκρών κυττάρων
  • Κάντε κάτι με τα μαλλιά σας. Τα μαλλιά σας μπορεί να μεταφέρουν έξτρα λιπαρότητα στο πρόσωπό σας. Να λούζεστε τακτικά και να τα κρατάτε κοντοκουρεμένα ή μακριά από το πρόσωπό σας.
  • Να απολεπίζετε το δέρμα σας. Η απολέπιση απομακρύνει νεκρά κύτταρα και βρομιά που μπορεί να είναι παγιδευμένα στην επιδερμίδά. Για το λιπαρό δέρμα η χρήση ενός απαλού απολεπιστικού όχι περισσότερο από τρεις φορές την εβδομάδα κρατά τα στίγματα μακριά ενώ δίνει στο δέρμα φρέσκια και απαλή εμφάνιση.
  • Αντιμετωπίστε τα στίγματα με έλαιο από τεϊόδεντρο. Το έλαιο τεϊόδεντρου έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες για την καταπολέμηση της ακμής που προκαλούν τα βακτήρια. Δρα ακριβώς όπως οι θεραπείες για τα σπυράκια που δεν χρειάζονται ιατρική συνταγή χωρίς να προκαλεί ξηρότητα. Το έλαιο τεϊόδεντρου είναι επίσης ήπιο και ταιριάζει όλους τους τύπους δέρματος.
  • Να τρώτε περισσότερα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες Α και C, και βήτα καροτίνη συμβάλλει στην καταπολέμηση του σχηματισμού στιγμάτων. Οι φυτικές ίνες καθαρίζουν τα έντερα κι εμποδίζουν τις τοξίνες να φτάσουν στο δέρμα όπου μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμό. Οι βιταμίνες Α, C και βήτα καροτίνη είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών που μπορεί να βλάψουν το δέρμα σας. Επίσης, η βιταμίνη Α συμβάλλει στην ανανέωση του δέρματος κι εμποδίζει τον σχηματισμό νεκρού δέρματος ενώ η βιταμίνη C προάγει την επούλωση των ήδη υπαρχόντων στιγμάτων.
  • Να τρώτε ζωντανές τροφές. Οι ζωντανές τροφές όπως το γιαούρτι περιέχουν βακτήρια, τα οποία χρειάζεται ο οργανισμός σας για να εμποδίσει την ανάπτυξη των κακών βακτηρίων που μπορεί να προλάβει την πρόκληση στιγμάτων. Ψάξτε για διατροφικά προϊόντα με προβιοτικά όπως ο λακτοβάκιλλος και δισχιδή βακτήρια. Να πίνετε άφθονο νερό. Το νερό απομακρύνει όλες τις τοξίνες που μπορεί να φράζουν ή να ερεθίζουν το δέρμα σας. Επίσης, το ενυδατώνει κάνοντάς το να φαίνεται υγιές και λαμπερό.
  • Να χρησιμοποιείτε ενυδατικό λάδι. Ο μικτός τύπος δέρματος είναι πολύ συνηθισμένος. Έχετε μικτό τύπο δέρματος όταν μια περιοχή στο πρόσωπό σας όπως η ζώνη Τ είναι λιπαρή ενώ το υπόλοιπο δέρμα ξηρό. Αν πρέπει να το ενυδατώσετε ταμπονάρετε ένα ενυδατικό χωρίς έλαια μόνο στις περιοχές όπου χρειάζεται.
Rate this item
(0 votes)