Τι συμβαίνει κατά τη γήρανση του δέρματος

Καθώς μεγαλώνετε, το σώμα σας αρχίζει να επιβραδύνει την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης. Αυτό οδηγεί στην εμφάνιση λεπτών γραμμών και ρυτίδων. Μαζί με την έκθεση στον ήλιο και την επίδραση της βαρύτητας, το δέρμα κρεμάει.

Μεγαλώνοντας, το δέρμα σας αλλάζει συνεχώς. Γίνεται πιο λεπτό, πιο ξηρό και πιο εύθραυστο, αφού η εσωτερική στιβάδα του (χόριο) αρχίζει να λεπταίνει. Το λίπος κάτω από το δέρμα στα μάγουλα, το πηγούνι και τη μύτη εξαφανίζεται, κάνοντάς το να κρεμάει. Οι τρίχες του προσώπου αυξάνονται και οι γυναίκες στις οποίες εμφανίζονται ορμονικές αλλαγές μπορεί να παρουσιάσουν ακμή.

Στα άτομα με λιπαρό δέρμα, τα ξεσπάσματα ακμής μπορεί να μην σταματήσουν με την πάροδο του χρόνου. Ωστόσο, τα λιπαρά δέρματα διαθέτουν ένα πλεονέκτημα: προστατεύουν περισσότερο από την εμφάνιση ρυτίδων συγκριτικά με τα ξηρά δέρματα, επειδή τα φυσικό λίπος διατηρεί το δέρμα πιο ενυδατωμένο και λείο.

Η χρήση ενυδατικής κρέμας είναι ένας τρόπος για να μειωθούν οι πιθανότητες εμφάνισης ρυτίδων. Αν έχετε λιπαρό δέρμα, μπορείτε να το διατηρήσετε καθαρό και με λιγότερες ρυτίδες χρησιμοποιώντας υποαλλεργικά ενυδατικά προϊόντα.

Με την πάροδο της ηλικίας, η ικανότητα του οργανισμού σας να καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που επιτίθενται και προκαλούν βλάβες στα κύτταρα και το κολλαγόνο, επιβραδύνεται. Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν το δέρμα από τις ελεύθερες ρίζες και βελτιώνουν την εμφάνισή του, αποκαθιστούν τις βλάβες και το ενυδατώνουν. Τα αντιοξειδωτικά βρίσκονται στις βιταμίνες C, Ε και Α, οι οποίες πρέπει να αποτελούν μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Πολλά προϊόντα φροντίδας του δέρματος περιλαμβάνουν πλέον αντιοξειδωτικά στα συστατικά τους.

Η απίστευτη φθορά που προκαλείται από τον ήλιο

Οι βλάβες που προκλήθηκαν από τον ήλιο στο παρελθόν, κάνουν αισθητή την παρουσία τους με τη μορφή κηλίδων ηλικίας και ρυτίδων ανεξάρτητα από τον τύπο που ανήκει το δέρμα σας. Η δερματολόγος Marilyn Berzin αναφέρει ότι όλα αυτά συμβαίνουν φυσιολογικά με την πάροδο της ηλικίας, αλλά σαφώς και δεν υπάρχει λόγος να επιταχύνετε τη διαδικασία εμφάνισης ρυτίδων.

Αναφέρει επίσης ότι αυτό που μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία είναι η έκθεση στον ήλιο και η καταστροφή του δέρματος από το περιβάλλον. Η έκθεση στον ήλιο αποτελεί τη νούμερο ένα αιτία της εμφάνισης βλαβών στο δέρμα. Και κανένας τύπος του δέρματος δεν διαθέτει ανοσία απέναντι στις βλάβες από τον ήλιο.

Ο ήλιος προκαλεί το 90% της καταστροφής του δέρματος. Γι' αυτό το λόγο πρέπει να φοράτε αντηλιακό κάθε μέρα.

Διαλέξτε ένα αντηλιακό που μπλοκάρει τις ακτίνες UVA και UVB (στην ετικέτα αναγράφεται ως «αντηλιακό ευρέως φάσματος»). Με δείκτη προστασίας τουλάχιστον 30 παρέχεται προστασία κι από τα 2 είδη ηλιακών ακτίνων.

Χρησιμοποιείτε αντηλιακό κάθε φορά που βγαίνετε έξω.

Ανανεώνετε το αντηλιακό τουλάχιστον κάθε 2 ώρες και ακόμα συχνότερα αν ιδρώνετε ή αν μπαίνετε και βγαίνετε συχνά στη θάλασσα.

Φορέστε καπέλο με πλατύ γείσο και ρούχα που προστατεύουν από τον ήλιο, όπως μακρυμάνικο πουκάμισο και παντελόνι. Ακόμη και με αντηλιακό, θα πρέπει να παίρνετε προφυλάξεις, όπως περιορισμός του χρόνου έκθεσης στον ήλιο, ειδικά μεταξύ 10 π.μ. και 2 μ.μ., όταν δηλαδή οι ακτίνες του έχουν μεγαλύτερη ένταση.

Τρόποι περιποίησης δέρματος

Το παθητικό κάπνισμα, τα χημικά καθαριστικά και η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλούν προβλήματα στο δέρμα.

Το χρόνιο στρες επίσης επηρεάζει αρνητικά. Η δερματολόγος Marilyn Berzin τονίζει ότι το χρόνιο στρες είναι υπεύθυνο για την παραγωγή ορμονών οι οποίες αυξάνουν τα επίπεδα των ελεύθερων ριζών στον οργανισμό, αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, αφυδατώνουν το σώμα και λεπταίνουν το δέρμα. Μπορεί επίσης να οδηγήσει στην εμφάνιση ακμής, να διαταράξει την ικανότητα του οργανισμού σας να ανανεώνει το δέρμα, να προκαλέσει κνίδωση, έκζεμα, κνησμό ή ερυθρότητα. Το στρες μειώνει την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες και τα βακτήρια.

Η αλλαγή του τρόπου ζωής σας μπορεί να σας βοηθήσει να καρπωθείτε όλα τα οφέλη για ένα πιο υγιές δέρμα.

Ασκηθείτε. Η άσκηση μειώνει το άγχος και σας βοηθά να κοιμηθείτε καλύτερα, με αποτέλεσμα ένα πιο υγιές δέρμα.

Κοιμηθείτε πολλές ώρες. Η Monica Halem λέει ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου το δέρμα σας έχει την ευκαιρία να επιδιορθώσει τις βλάβες που υπέστη την ημέρα. Περίπου 7 ως 8 ώρες ύπνου βοηθούν το πρόσωπό σας να χαλαρώσει και να λειάνει τις ρυτίδες, να αποφύγει τους ρύπους που υπάρχουν στον αέρα και να ανανεωθεί.

Αν τρώτε υγιεινά, φαίνεστε και υγιείς. Η Marilyn Berzin αναφέρει ότι τα τρόφιμα σίγουρα μπορούν να επηρεάσουν την κατάσταση του δέρματος, κι αυτό είναι κάτι που διαπιστώνουμε όταν υπάρχει κάποια έλλειψη. Η έλλειψη της βιταμίνης C, προκαλεί σκορβούτο. Η έλλειψη ψευδάργυρου μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση φολιδωτού, κόκκινου εξανθήματος, ενώ η έλλειψη σιδήρου μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια μαλλιών. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για να παραμείνει το δέρμα σας σε καλή κατάσταση είναι να τρώτε σωστά ισορροπημένα γεύματα.

Σκεφτείτε καλά πριν πιείτε. Οι δερματολόγοι συνιστούν να πίνετε νερό για να ενυδατώνεται το δέρμα σας από μέσα. Σύμφωνα με τη Monica Halem, όταν πίνετε νερό, τα κύτταρα το απορροφούν και έτσι δείχνουν πιο γεμάτα, ενώ οι ρυτίδες λειαίνονται. Το αντίθετο ισχύει για τα ποτά τα οποία αφυδατώνουν το σώμα και το δέρμα, ιδιαίτερα το αλκοόλ και τα όσα περιέχουν καφεΐνη. Ο καφές, το αλκοόλ και η σόδα μπορεί να μειώσουν εκείνα τα θρεπτικά συστατικά που εμποδίζουν το δέρμα να δείχνει θαμπό και κουρασμένο. Επίσης, μπορεί να προκαλέσουν κοκκίνισμα στο πρόσωπο και να επιδεινώσουν καταστάσεις όπως η ροδόχρους ακμή.

Μην καπνίζετε. Το κάπνισμα είναι η δεύτερη αιτία αμέσως μετά τον ήλιο που προκαλεί ρυτίδες και ξηρό δέρμα. Έρευνες έδειξαν ότι οι καπνιστές έχουν σε σημαντικό βαθμό περισσότερες λεπτές ρυτίδες από τους μη καπνιστές.

Rate this item
(0 votes)