Κοιμάστε αρκετά για να διατηρήσετε την ομορφιά σας;

Ο ύπνος ομορφιάς είναι μια πραγματικότητα, δεν σας κοστίζει τίποτα και μπορείτε να ξεκινήσετε ακόμα και σήμερα.

Πιθανόν έχετε ήδη παρατηρήσει ότι όταν δεν κοιμάστε αρκετά φαίνεται στο πρόσωπό σας. Το κουρασμένο δέρμα χαλαρώνει, κάνει σακούλες και χάνει τη λάμψη του.

Η δερματολόγος Sonia Badreshia-Bansal του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια αναφέρει ότι η έλλειψη ύπνου προκαλεί διαστολή των αιμοφόρων αγγείων και εμφάνιση μαύρων κύκλων. Και σίγουρα το να τρίβετε νυσταγμένα τα μάτια σας δεν βοηθά καθόλου την κατάσταση.

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να σας κάνει πιο νευρικούς κι αυτό είναι κάτι που μπορεί να διαπιστώσει ο καθένας. Η Doris Day, δερματολόγος στη Νέα Υόρκη, δηλώνει ότι αυτό σας κάνει να φαίνεστε θυμωμένοι, κουρασμένοι, λυπημένοι και σίγουρα μεγαλύτεροι σε ηλικία.

Αν ξενυχτάτε πίνοντας και καπνίζοντας, τα νέα δεν είναι καλά για το δέρμα σας. Το αλκοόλ επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου αφήνοντας σακούλες κάτω από τα μάτια, ενώ το κάπνισμα οδηγεί σε πρόωρες ρυτίδες.

Όλα αυτά βέβαια μπορούν να αλλάξουν την επόμενη φορά που θα ξαπλώσετε στο κρεβάτι σας για ύπνο.

Γιατί χρειάζεστε τον ύπνο ομορφιάς

Η Doris Day, δερματολόγος και συγγραφέας του βιβλίου «Ξεχάστε το λίφτινγκ» (Forget the Facelift) εξηγεί ότι όταν κοιμάστε, το δέρμα σας, όπως και ολόκληρο το σώμα σας, επισκευάζει τις βλάβες.

Ενώ κοιμάστε, το δέρμα σας ανανεώνεται. Δημιουργούνται καινούρια κύτταρα, τα οποία αντικαθιστούν τα παλαιότερα. Η Doris Day αναφέρει ότι πρόκειται για μια διαδικασία επισκευής και αποκατάστασης της ισορροπίας.

Κατά τη διάρκεια του ύπνου συμβαίνουν όλες οι ορμονικές και μεταβολικές αλλαγές στο σώμα και φυσικά και στο δέρμα σας. Η έλλειψή του διαταράσσει αυτές τις διαδικασίες.

Φυσικά, ο καλός ύπνος είναι χρήσιμος για ολόκληρο το σώμα σας, όχι μόνο για το δέρμα σας. Τα χρόνια προβλήματα ύπνου συνδέονται με υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακή νόσο, διαβήτη και κατάθλιψη. Αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω για να δώσετε μεγαλύτερη σημασία στον ύπνο σας.

Ο ύπνος ανανεώνει το κουρασμένο δέρμα

Η Doris Day λέει ότι το θετικό με το δέρμα είναι ότι ανανεώνεται γρήγορα. Αν κοιμηθείτε καλά απόψε κι αύριο, θα το παρατηρήσουν όλοι. Μάλιστα, θα σας πουν πόσο ξεκούραστοι δείχνετε.

Πόσο ύπνο χρειάζεστε; Γύρω στις 7 με 8 ώρες ύπνου ομορφιάς φέρνουν αποτελέσματα, λένε οι ειδικοί μας.

Ίσως αναρωτιέστε αν 7 με 8 ώρες ύπνου είναι αποτελεσματικές, οι 10 ή 11 ώρες μήπως είναι ακόμα καλύτερες; Τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Η Doris Day δηλώνει ότι υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι ο υπερβολικός ύπνος είναι εξίσου βλαπτικός για το δέρμα σας. Οι πολλές ώρες ύπνου στην πραγματικότητα αυξάνουν την καταστροφή των κυττάρων του δέρματος.

Αν είστε πολύ κουρασμένοι, η Doris Day προτείνει να πάρετε έναν υπνάκο, αλλά όχι πριν το μεσημέρι. Ο ύπνος δεν είναι κάτι που αποθηκεύεται.

5 βήματα για καλύτερο ύπνο ομορφιάς

Εφαρμόστε τις παρακάτω συμβουλές για καλύτερο ύπνο:

Ξεκινήστε με ένα τελετουργικό ύπνου που σας δίνει θετική ενέργεια. Σύμφωνα με τη Doris Day, αν φανταστείτε ένα όμορφο, υγιές δέρμα καθώς πέφτετε για ύπνο, το σώμα σας θα οδηγηθεί μόνο του προς αυτή την κατεύθυνση.

Υιοθετείστε ένα πρόγραμμα ύπνου. Καλό είναι να πηγαίνετε για ύπνο και να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε μέρα. Η Doris Day αναφέρει ότι αυτός ο ρυθμός κάνει καλό στο δέρμα σας.

Κοιμηθείτε ανάσκελα. Όταν κοιμάστε μπρούμυτα, το πρόσωπό σας πιέζεται πάνω στο μαξιλάρι δημιουργώντας λεπτές γραμμές και ρυτίδες.

Βάλτε ένα μαλακό κάλυμμα πάνω στο μαξιλάρι σας. Μια μαξιλαροθήκη με πυκνή πλέξη νήματος είναι πιο φιλική προς το δέρμα σας.

Προτιμήστε τα λευκά σεντόνια. Οι βαφές στα σεντόνια και τις μαξιλαροθήκες μπορεί να ερεθίσουν ένα ευαίσθητο δέρμα.

Ακριβώς όπως κάνετε με τη διατροφή και την άσκησή σας, έτσι πρέπει να σέβεστε και τον ύπνο σας. Η Doris Day εξηγεί ότι πρέπει να βλέπετε τον ύπνο σας ως πηγή καυσίμων, ενέργειας και υγείας κι όχι μόνο ως κάτι που πρέπει να κάνετε.

Τη νύχτα, καλό θα ήταν να μην βάζετε απλώς τις πιζάμες σας και να ξαπλώνετε στο κρεβάτι. Η δερματολόγος Sonia Badreshia-Bansal συμβουλεύει τον καθένα από εμάς να ακολουθεί μια θεραπευτική κούρα ομορφιάς.

Σύμφωνα με τη Sonia Badreshia - Bansal, η βραδινή σας ρουτίνα για τη φροντίδα του δέρματος θα πρέπει να περιλαμβάνει:

Καθαρισμό

Για ξηρό ή ευαίσθητο δέρμα, χρησιμοποιήστε ένα ήπιο καθαριστικό.

Για λιπαρό δέρμα, χρησιμοποιήστε ένα απολεπιστικό.

Χρήση αντιγηραντικών προϊόντων

Ανάλογα με την ηλικία και τον τύπο του δέρματός σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια κρέμα ρετινόλης με ή χωρίς συνταγή γιατρού για ομοιογενή επιδερμίδα και λείανση των λεπτών γραμμών κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Ενυδάτωση

Για ξηρό ή ευαίσθητο δέρμα, χρησιμοποιήστε μια απαλή κρέμα, πλούσια σε ενυδατικά στοιχεία.

Για λιπαρό δέρμα, χρησιμοποιήστε μια ελαφριά ενυδατική κρέμα, χωρίς έλαια.

Rate this item
(0 votes)