Γιατί δε πρέπει να παίρνετε περιττό βάρος

Πόσοι και πόσες από εμάς δεν έχουμε ένα φίλο ή μια φίλη που παραπονιέται διαρκώς για το βάρος του/της; Η πρόσληψη βάρους μπορεί να κάνει τα ρούχα μας να μη μας κολακεύουν τόσο πολύ και σίγουρα επηρεάζει τη σωματική μας διάπλαση, αλλά αυτές είναι σίγουρα οι πιο ασήμαντές μας έγνοιες όταν πρόκειται για την αύξηση του βάρους μας.

 Η πρόσληψη περιττού βάρους είναι σαν επιδημία-βρίσκεται σε έξαρση. Ολοένα και περισσότεροι άνδρες και γυναίκες κάνουν καθιστική ζωή και καταναλώνουν τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά και σάκχαρα, και ασήμαντες σε διατροφική αξία. Η πρόσληψη έστω και 5 κιλών συνεπάγεται δυσάρεστες επιπτώσεις για την υγεία μας, όπως: 

Αυξημένος κίνδυνος υψηλής πίεσης(72%). Η υψηλή αρτηριακή πίεση σημαίνει επίσης μεγάλο κίνδυνο για κυκλοφοριακή συμφόρηση, βλάβη στα μάτια, εγκεφαλικό, ακόμη και καρδιακή ανακοπή.

Ο κίνδυνος για αρθρίτιδα αυξάνεται επίσης κατά 15%, εξαιτίας της πρόσθετης πίεσης στις αρθρώσεις.

Ο κίνδυνος για υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα αυξάνεται κατά 50%. Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης σημαίνουν επίσης μεγαλύτερο κίνδυνο για προβλήματα με την καρδιά, όπως στηθάγχη, αρρυθμία, ανακοπή και εγκεφαλικό. Μπορεί επίσης να προκαλέσει υψηλή αρτηριακή πίεση και περιφερειακή αρτηριοπάθεια.

 Αυξημένος κίνδυνος για καρκίνο στο λαιμό, το στομάχι, τα νεφρά ή το έντερο(αύξηση κατά 65%).

 Αυξημένος κίνδυνος να υποφέρετε από πέτρα στη χολή ή τα νεφρά (αύξηση κατά 85%).

 Οι πιθανότητες να παρουσιάσετε άσθμα αυξάνονται κατά 20%.

 Οι πιθανότητες να πεθάνετε από μία και μόνο καρδιακή ανακοπή αυξάνονται κατά 20%.

 Για τις γυναίκες, η πρόσληψη περιττού βάρους σημαίνει αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάσετε προβλήματα με τις ωοθήκες ή τη μήτρα σας.

 Όσο για τους άνδρες, η πρόσληψη περιττού βάρους σημαίνει ότι οι μισοί από εσάς θα αντιμετωπίσετε προβλήματα στύσης.

 Άλλο εμφανές πρόβλημα με την πρόσληψη περιττού βάρους είναι το πόσο επιβαρύνει το βάρος αυτό την πλάτη σας. Όσοι είναι υπέρβαροι κατά 5 κιλά ή περισσότερο υποφέρουν από καθημερινό πόνο στην πλάτη 5 φορές περισσότερο από όσους έχουν φυσιολογικό βάρος. Οι καρδιακές παθήσεις στις γυναίκες είναι αυξημένες κατά 40%, ενώ ο διαβήτης συνδέεται άμεσα με την παχυσαρκία.

 Τι σημαίνουν αυτά για σας;

 Αφιερώστε 30 λεπτά κάθε μέρα σε έντονο περπάτημα ώστε να αυξήσετε τους χτύπους της καρδιάς σας, να τονώσετε τους μύες σας και να κάψετε θερμίδες.

 Αν δουλεύετε σε γραφείο, φροντίστε να σηκώνεστε τουλάχιστον μια φορά την ώρα για να τεντωθείτε και να κάνετε μια μικρή βόλτα μέσα στον χώρο εργασίας σας ή έξω από αυτόν.

Εξασκηθείτε στον έλεγχο μερίδων. Αν πιστεύετε πως ό, τι τρώτε στο εστιατόριο είναι μια κανονική μερίδα, ξανασκεφθείτε το. Μια καλή ιδέα είναι να πάρετε ένα κουτί για έξω με την παραγγελία σας και να βάζετε το μισό κάθε γεύματος που παραγγέλνετε μέσα σ’ αυτό. Η ανταμοιβή; Έχετε έτσι φαγητό για την επόμενη μέρα!

Κάθε γεύμα πρέπει να αποτελείται από ½ λαχανικά, ¼ πρωτεΐνες και ¼ δημητριακά ολικής άλεσης. Αυτό μπορεί να είναι ένα σάντουιτς με φυστικοβούτυρο πάνω σε ψωμί ολικής άλεσης και ως συνοδευτικό καρότα, σέλινο και χούμους.

Αν πρέπει να πάτε σε φαστφουντάδικο, αποφύγετε τις τηγανητές πατάτες και οτιδήποτε τηγανητό. Αυτό σημαίνει και οτιδήποτε με κουρκούτι. Επιλέξτε μπιφτέκια από μοσχαρίσιο κρέας και κοτόπουλο στη σχάρα και παραγγείλτε ως συνοδευτικό σαλάτα.

Σταματήστε να πίνετε αναψυκτικά. Τα αναψυκτικά ή οποιαδήποτε άλλα παχυντικά ροφήματα (όπως ο αγαπημένος σας λάτε - δηλαδή καφές με γάλα – ή καπουτσίνο) περιέχουν μεγάλη ποσότητα λιπαρών και σακχάρων και είναι πολύ πιθανό να προσλαμβάνετε σε ένα ποτήρι ή φλιτζάνι από αυτά τις ίδιες θερμίδες που θα παίρνατε από ένα γεύμα. Προτιμήστε νερό, τσάι ή σκέτο καφέ (με αποβουτυρωμένο γάλα έστω αν δε μπορείτε χωρίς αυτό).

Rate this item
(0 votes)