Breadcrumbs

Γιατί δε πρέπει να παίρνετε περιττό βάρος

Rate this item
(0 votes)

Πόσοι και πόσες από εμάς δεν έχουμε ένα φίλο ή μια φίλη που παραπονιέται διαρκώς για το βάρος του/της; Η πρόσληψη βάρους μπορεί να κάνει τα ρούχα μας να μη μας κολακεύουν τόσο πολύ και σίγουρα επηρεάζει τη σωματική μας διάπλαση, αλλά αυτές είναι σίγουρα οι πιο ασήμαντές μας έγνοιες όταν πρόκειται για την αύξηση του βάρους μας.

 Η πρόσληψη περιττού βάρους είναι σαν επιδημία-βρίσκεται σε έξαρση. Ολοένα και περισσότεροι άνδρες και γυναίκες κάνουν καθιστική ζωή και καταναλώνουν τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά και σάκχαρα, και ασήμαντες σε διατροφική αξία. Η πρόσληψη έστω και 5 κιλών συνεπάγεται δυσάρεστες επιπτώσεις για την υγεία μας, όπως: 

Αυξημένος κίνδυνος υψηλής πίεσης(72%). Η υψηλή αρτηριακή πίεση σημαίνει επίσης μεγάλο κίνδυνο για κυκλοφοριακή συμφόρηση, βλάβη στα μάτια, εγκεφαλικό, ακόμη και καρδιακή ανακοπή.

Ο κίνδυνος για αρθρίτιδα αυξάνεται επίσης κατά 15%, εξαιτίας της πρόσθετης πίεσης στις αρθρώσεις.

Ο κίνδυνος για υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα αυξάνεται κατά 50%. Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης σημαίνουν επίσης μεγαλύτερο κίνδυνο για προβλήματα με την καρδιά, όπως στηθάγχη, αρρυθμία, ανακοπή και εγκεφαλικό. Μπορεί επίσης να προκαλέσει υψηλή αρτηριακή πίεση και περιφερειακή αρτηριοπάθεια.

 Αυξημένος κίνδυνος για καρκίνο στο λαιμό, το στομάχι, τα νεφρά ή το έντερο(αύξηση κατά 65%).

 Αυξημένος κίνδυνος να υποφέρετε από πέτρα στη χολή ή τα νεφρά (αύξηση κατά 85%).

 Οι πιθανότητες να παρουσιάσετε άσθμα αυξάνονται κατά 20%.

 Οι πιθανότητες να πεθάνετε από μία και μόνο καρδιακή ανακοπή αυξάνονται κατά 20%.

 Για τις γυναίκες, η πρόσληψη περιττού βάρους σημαίνει αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάσετε προβλήματα με τις ωοθήκες ή τη μήτρα σας.

 Όσο για τους άνδρες, η πρόσληψη περιττού βάρους σημαίνει ότι οι μισοί από εσάς θα αντιμετωπίσετε προβλήματα στύσης.

 Άλλο εμφανές πρόβλημα με την πρόσληψη περιττού βάρους είναι το πόσο επιβαρύνει το βάρος αυτό την πλάτη σας. Όσοι είναι υπέρβαροι κατά 5 κιλά ή περισσότερο υποφέρουν από καθημερινό πόνο στην πλάτη 5 φορές περισσότερο από όσους έχουν φυσιολογικό βάρος. Οι καρδιακές παθήσεις στις γυναίκες είναι αυξημένες κατά 40%, ενώ ο διαβήτης συνδέεται άμεσα με την παχυσαρκία.

 Τι σημαίνουν αυτά για σας;

 Αφιερώστε 30 λεπτά κάθε μέρα σε έντονο περπάτημα ώστε να αυξήσετε τους χτύπους της καρδιάς σας, να τονώσετε τους μύες σας και να κάψετε θερμίδες.

 Αν δουλεύετε σε γραφείο, φροντίστε να σηκώνεστε τουλάχιστον μια φορά την ώρα για να τεντωθείτε και να κάνετε μια μικρή βόλτα μέσα στον χώρο εργασίας σας ή έξω από αυτόν.

Εξασκηθείτε στον έλεγχο μερίδων. Αν πιστεύετε πως ό, τι τρώτε στο εστιατόριο είναι μια κανονική μερίδα, ξανασκεφθείτε το. Μια καλή ιδέα είναι να πάρετε ένα κουτί για έξω με την παραγγελία σας και να βάζετε το μισό κάθε γεύματος που παραγγέλνετε μέσα σ’ αυτό. Η ανταμοιβή; Έχετε έτσι φαγητό για την επόμενη μέρα!

Κάθε γεύμα πρέπει να αποτελείται από ½ λαχανικά, ¼ πρωτεΐνες και ¼ δημητριακά ολικής άλεσης. Αυτό μπορεί να είναι ένα σάντουιτς με φυστικοβούτυρο πάνω σε ψωμί ολικής άλεσης και ως συνοδευτικό καρότα, σέλινο και χούμους.

Αν πρέπει να πάτε σε φαστφουντάδικο, αποφύγετε τις τηγανητές πατάτες και οτιδήποτε τηγανητό. Αυτό σημαίνει και οτιδήποτε με κουρκούτι. Επιλέξτε μπιφτέκια από μοσχαρίσιο κρέας και κοτόπουλο στη σχάρα και παραγγείλτε ως συνοδευτικό σαλάτα.

Σταματήστε να πίνετε αναψυκτικά. Τα αναψυκτικά ή οποιαδήποτε άλλα παχυντικά ροφήματα (όπως ο αγαπημένος σας λάτε - δηλαδή καφές με γάλα – ή καπουτσίνο) περιέχουν μεγάλη ποσότητα λιπαρών και σακχάρων και είναι πολύ πιθανό να προσλαμβάνετε σε ένα ποτήρι ή φλιτζάνι από αυτά τις ίδιες θερμίδες που θα παίρνατε από ένα γεύμα. Προτιμήστε νερό, τσάι ή σκέτο καφέ (με αποβουτυρωμένο γάλα έστω αν δε μπορείτε χωρίς αυτό).

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.