Μετρώντας τις Θερμίδες σας

Μπορείτε να υπολογίζετε τις θερμίδες σας σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση. Επίσης, είναι μια καλή ιδέα να ζυγιστείτε και να κάνετε κάποιο σχόλιο στα επιτεύγματα ή στα πισωγυρίσματα που κάνατε. Για παράδειγμα, αν ο γιατρός σας διέγνωσε μείωση της πίεσης του αίματος, καλύτερα να το σημειώσετε στο ημερολόγιό σας και νιώστε περήφανοι για τον εαυτό σας!

Οι παλιές συνήθειες δύσκολα κόβονται κι αυτό είναι αλήθεια ιδιαίτερα όταν πρόκειται για δίαιτα και δραστηριότητα. Το διατροφικό ημερολόγιο θα σας βοηθήσει να συνεχίσετε στον ίδιο δρόμο και θα σας υπενθυμίζει την εξαιρετική πρόοδο που έχετε κάνει.

Αποκρυπτογραφώντας τις ετικέτες με τα διατροφικά στοιχεία των τροφίμων

Σας έτυχε ποτέ στο σούπερ μάρκετ να παρατηρήσετε κάποιον πελάτη να κοιτάζει τα θρεπτικά συστατικά δυο προϊόντων και να τα συγκρίνει; Μερικά πράγματα μπορούμε να τα δούμε αμέσως: την ποσότητα, τις θερμίδες και τα συνολικά λιπαρά, αλλά τι σημαίνουν όλα αυτά;

Ποσότητα

Κάτι που συχνά οι άνθρωποι δεν λαμβάνουν υπόψη τους όταν κοιτάζουν και συγκρίνουν δυο διαφορετικά προϊόντα είναι η ποσότητα. Η ποσότητα αναγράφεται ακριβώς στο επάνω μέρος της ετικέτας. Αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να λάβουμε υπόψην μας καθώς οι υπόλοιπες διατροφικές πληροφορίες βασίζονται αποκλειστικά πάνω στο εύρος της ποσότητας. Ίσως να δείτε πληροφορίες σχετικά με τις «μερίδες ανά περιεχόμενο». Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η ποσότητα είναι οι βασικές θρεπτικές αξίες κι όχι οι μερίδες ανά περιεχόμενο.

Οι θερμίδες, τα λιπαρά, οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες

Στο πεδίο κάτω απ’το ποσό των θερμίδων ανά μερίδα αναγράφονται και η περιεκτικότητα σε λιπαρά, τα διαφορετικά είδη των υδατανθράκων και η ποσότητά τους, καθώς επίσης και η ποσότητα των πρωτεϊνών που περιέχονται στο συγκεκριμένο προϊόν. Στο πίσω μέρος βρίσκονται σε πίνακα τα γραμμάρια (g) ή τα χιλιοστόγραμμα (mg) κάθε προϊόντος, όπως επίσης και το ποσοστό επί τοις εκατό, το οποίο υποδεικνύει την ποσότητα της μερίδας που είναι απαραίτητη στο καθημερινό διατροφολόγιο. Για παράδειγμα, αν το φαγητό που τρώτε περιέχει 5% πρωτεΐνες, σημαίνει ότι καταναλώνετε το 5% της καθημερινής πρόσληψης απ’αυτήν την συγκεκριμένη μερίδα. Θα χρειαστεί να καταναλώσετε 95% περισσότερες πρωτεΐνες στη δίαιτά σας τη συγκεκριμένη μέρα προκειμένου να συμπληρώσετε την καθημερινή απαιτούμενη ποσότητα.

Μα τι είναι η ενδεικτική ημερήσια πρόσληψη θερμίδων; Αυτή η πληροφορία βασίζεται στη δίαιτα των 2000 θερμίδων, παρόλο που αυτό μπορεί να διαφέρει από χώρα σε χώρα. Αν τώρα δεν προσλαμβάνετε 2000 θερμίδες καθημερινά, τότε οι ποσότητες που συνιστώνται δεν θ’ανταποκρίνονται στην τωρινή σας διατροφή.

 Βιταμίνες και ιχνοστοιχεία

Μερικές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που περιέχονται στο προϊόν συγκαταλέγονται και στην διατροφική ετικέτα. Στις περισσότερες χώρες είναι απαραίτητο να συμπεριλαμβάνονται στον διατροφικό πίνακα η βιταμίνη Α, η βιταμίνη C, το ασβέστιο κι ο σίδηρος, παρόλο που κι άλλα θρεπτικά στοιχεία μπορεί να περιέχονται, αν ένα συγκεκριμένο ποσό θρεπτικών στοιχείων βρίσκεται μέσα στο προϊόν (όπως φολικό οξύ και νιασίνη). Η ποσότητα αυτών των θρεπτικών και ιχνοστοιχείων παρουσιάζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό που βασίζονται στη δίαιτα των 2000 θερμίδων. Αυτό σημαίνει ότι τα ποσοστά επί τοις εκατό δεν ανταποκρίνονται στο διατροφολόγιό σας αν η θερμιδική σας πρόσληψη είναι υψηλότερη ή μικρότερη απ’τις 2000 ημερησίως.

 Η ενδεικτική ημερήσια πρόσληψη

Στο κάτω μέρος της ετικέτας αναγράφεται η ενδεικτική ημερήσια πρόσληψη. Συχνά παρουσιάζονται δυο διαφορετικές ημερήσιες θερμιδικές προσλήψεις: η καθημερινή διατροφή των 2000 θερμίδων και η καθημερινή δίαιτα των 2500 θερμίδων. Αυτές οι γενικές πληροφορίες μπορούν κάλλιστα να σας υπενθυμίζουν την ποσότητα των λιπαρών, της χοληστερόλης, του νατρίου και των υδατανθράκων που χρειάζεται ο οργανισμός σας σε καθημερινή βάση και σας δίνει τη δυνατότητα προγραμματισμού της διατροφής και των διατροφικών αναγκών σας.

Rate this item
(0 votes)