Πώς να παραμείνετε αδύνατες αποφεύγοντας τα κακά λιπαρά

Ένα τρομερό λάθος που κάνουν οι άνθρωποι που κάνουν δίαιτα είναι ότι δε σκέφτονται πως μπορούν να φάνε όλα τα λιπαρά. Για να πούμε την αλήθεια, τα λιπαρά είναι απαραίτητο μέρος της ζωής! Χωρίς τα λιπαρά ο οργανισμός δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει σωστά και θα κατέρρεε.

 Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι υπάρχουν και «καλά» και «κακά» λιπαρά. Αν θέλετε να μάθετε ποια λιπαρά πρέπει ν’αποφεύγετε στη διατροφή σας, τότε διαβάστε προσεκτικά.

Τα κορεσμένα λίπη

Τα κορεσμένα λίπη είναι γνωστό ότι ανεβάζουν τα επίπεδα χοληστερόλης, όπως επίσης ότι είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στις καρδιοπάθειες. Βρίσκονται συνήθως στα τρόφιμα ζωικής προελέυσεως, όπως:

• Τυρί

• Λαρδί

• Βούτυρο

• 2% και αποβουτυρωμένο (ημιααποβουτυρωμένο) γάλα

• Οποιοδήποτε κατεργασμένο κρέας, όπως το μπέικον, το κρέας, σάλτσες, χοτ ντοκ και μπολόνια

• Τα λιπαρά κρέατα, όπως το βοδινό, το αρνάκι και το γουρουνόπουλο (δεν συμπεριλαμβάνονται τα μικρά κομμάτια κρέατος)

• Τα πτηνά μαγειρεμένα με την πέτσα

Κατόπιν αυτού, τα κορεσμένα λίπη υπάρχουν και στα φυτικά προϊόντα, όπως:

• Φοινικέλαιο

• Φοινικέλαιο πυρήνα

• Λάδι καρύδας

• Βούτυρο κακάο

 

Μια μικρή ποσότητα κορεσμένων λιπαρών καθημερινά δεν προκαλεί στον οργανισμό μεγάλη βλάβη, αλλά το θέμα είναι να θυμάστε ότι θα πρέπει να μειώσετε την πρόσληψη αυτών των τροφίμων κι όχι να την αυξήσετε. Αν μπορείτε να κόψετε τα κορεσμένα λιπαρά εντελώς, η υγεία σας θα σας ευγνομωνεί!

Τα κορεσμένα λίπη

Να οι χειρότεροι εχθροί όλων αυτών: τα κορεσμένα λιπαρά. Τα περισσότερα προϊόντα στα ράφια του σούπερ μάρκετ αναγράφουν ότι δεν περιέχουν κορεσμένα λίπη και δικαιολογημένα, αφού συνδέονται με καρδιοπάθειες κι άλλες καρδιαγγειακές παθήσεις.

Όμως, τι είναι τα κορεσμένα λίπη; Εμφανίστηκαν όταν οι επιστήμονες αποφάσισαν να προσπαθήσουν να μετατρέψουν τα υγρά λιπαρά σε στερεά. Αυτό το είδος λιπαρών παρατείνει τη διάρκεια ζωής του προϊόντος στα ράφια των καταστημάτων, επομένως δεν χαλάει εύκολα. Επίσης, διατηρεί τη γεύση των προϊόντων, γι’αυτό υπάρχει κι η σκέψη να προστεθεί λίγη ακόμη ποσότητα. Μπορούν να βρίσκονται κρυμμένα σε πολλά τρόφιμα που καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση και δεν το συνειδητοποιούμε καν! Τα κορεσμένα λίπη μπορεί να βρίσκονται σε:

• παγωτά

• μπισκότα

• κέικ

• δημητριακά

• ψημένα γλυκά

• σοκολάτες

• προϊόντα ζαχαροπλαστικής

• μαργαρίνη

• πίτες

• πίτσες

 ...κι αλλού. Είναι εκπληκτικό ότι ένας τόσο μεγάλος αριθμός τροφίμων περιέχει αυτήν τη ουσία, όταν η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη σε κορεσμένα λιπαρά είναι «0». Τα οφέλη για την υγεία απ’την κατανάλωση αυτού του είδους των λιπαρών αντιστοιχούν σε ποσοστό μηδέν. Στην πραγματικότητα η κατανάλωση αυτών των λιπαρών είναι βλαβερή για την υγεία. Ερευνήστε κι ελέγξτε τα συστατικά στα προϊόντα που αγοράζετε. Ο καλύτερος τρόπος για ν’αποφύγετε τα κορεσμένα λίπη είναι ν’αποφεύγετε τα πακεταρισμένα κι επεξεργασμένα τρόφιμα. Μαγειρέψτε τα φαγητά μόνοι σας – έτσι ξέρετε τι ακριβώς περιέχουν. 

Rate this item
(0 votes)