Μελέτη: Η γρήγορη κατανάλωση φαγητού συνδέεται με την αύξηση βάρους

Rate this item
(0 votes)

     Μια μελέτη «πρώτη στο είδος της» στο Πανεπιστημίο του Οτάγκο της Νέας Ζηλανδίας δείχνει ότι η γρήγορη κατανάλωση φαγητού μπορεί να συνδέεται με την αύξηση βάρους. Η μελέτη εστίασε σε μια ομάδα 1500 γυναικών μεταξύ των ηλικίων 40 και 50, ηλικίες που είναι γνωστό ότι είναι πιο επιρρεπείς στην υπερβολική αύξηση βάρους.

Οι διαιτολόγοι και άλλοι φυσικοθεραπευτές που αναζητούν πιο αποτελεσματικές λύσεις για την αύξηση του βάρους παρακολούθησαν στενά αυτή τη μελέτη.

 

     Χρησιμοποιώντας τον Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) ως οδηγό η επικεφαλής ερευνήτρια της μελέτης Δρ. Caroline Horwath έλαβε υπόψη της παράγοντες όπως η ηλικία, η εμμηνόπαυση και τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας προκειμένου να συλλέξει ακριβή στοιχεία. Στη συνέχεια η ίδια και οι συνεργάτες της ανακάλυψαν ότι φαινόταν να υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ του ΔΜΣ και της ταχύτητας κατανάλωσης των τροφών. Η κλίμακα με τις πέντε βαθμίδες που χρησιμοποιήθηκε από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Οτάγκο κυμαινόταν από «πολύ αργά» μέχρι «πολύ γρήγορα» και για κάθε αύξηση ταχύτητας ο ΔΜΣ αυξανόταν κατά 2,8% που αντιστοιχεί σε αύξηση βάρους 1,95 kg σε γυναίκα με μέσο ΔΜΣ αυτής της ομάδας», σύμφωνα με την Δρ. Horwath.

     Ενώ η μελέτη δεν ήταν σε θέση να αποδείξει κατηγορηματικά ότι οι μεγαλύτερες ταχύτητες κατανάλωσης φαγητού ήταν η κύρια αιτία του υψηλότερου ΔΜΣ τα στοιχεία που προέκυψαν από τη μελέτη ήταν αρκετά σοβαρά για την Δρ. Horwath και την ομάδα της να

ξεκινήσουν μια μελέτη παρακολούθησης προκειμένου να καθοριστεί αν όσοι τρώνε γρήγορα κερδίζουν περισσότερο βάρος μετά από ένα παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Τα αποτελέσματα της διετούς αυτής μελέτης προγραμματίστηκε να δημοσιευθούν το 2012. Αν δείξουν ότι υπάρχει μια αιτιώδης σύνδεση μεταξύ της γρήγορης κατανάλωσης φαγητού και της αύξησης βάρους θα μπορούσαν να έχουν βαθιές συνέπειες στα προγράμματα διαχείρισης βάρους.

     Σύμφωνα με την Δρ. Horwath «Πολλοί που κάνουν δίαιτα ξαναπαίρνουν το βάρος που χάνουν μέσα σε πέντε χρόνια και συχνά καταλήγουν πιο παχύσαρκοι απ’ όσο άρχισαν.» Αν η ταχύτητα κατανάλωσης φαγητού είναι μέρος του λόγου αυτού εκφράζεται η ελπίδα ότι ένα σχεδιασμένο παρεμβατικό πρόγραμμα που εστιάζει στην εκπαίδευση όσων υποβάλλονται σε δίαιτα να τρώνε πιο αργά επιτυγχάνοντας πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

     Άλλες μη διατροφικές παρεμβάσεις που δείχνουν υποσχόμενες περιλαμβάνουν τεχνικές χαλάρωσης και αναγνώριση και αποφυγή διατροφικών παραγόντων που σχετίζονται με το άγχος. Εκφράζεται η ελπίδα ότι μια ολιστική προσέγγιση που περιλαμβάνει μια υγιεινή διατροφή, πιο αργές συνήθειες κατανάλωσης φαγητού, μείωση του άγχους και αυξημένη ευαισθητοποίηση αποδεικνύονται πιο αποτελεσματικές λύσεις από τη δίαιτα μόνο.

     Τα αποτελέσματα της μελέτης του Πανεπιστημίου του Οτάγκο δημοσιεύτηκαν αρχικά στην εφημερίδα της Αμερικανικής Ένωσης Διαβητικών.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.