Breadcrumbs

Μπορώ να επαναφέρω το βιολογικό μου ρολόι;

Rate this item
(0 votes)

     Ο λόγος που νυστάζουμε τη νύχτα και ξυπνάμε το πρωί χωρίς ξυπνητήρι είναι εξαιτίας ενός βιολογικού ρολογιού που υπάρχει στον οργανισμό γνωστό ως κιρκαδικός ρυθμός. Ο κιρκαδικός ρυθμός βρίσκεται στο φυτικό και ζωικό βασίλειο.

Είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση του προγράμματος φαγητού και ύπνου μας. Ενώ η επιστήμη γνωρίζει πολλά για τη λειτουργία του βιολογικού ρολογιού, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά άγνωστα στοιχεία.

      Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη απ’ το Ινστιτούτο Salk των Ηνωμένων Πολιτειών και τον καθηγητή Chris Liddle του Πανεπιστημίου του Σίδνεϋ ρίχνει νέο φως στον κιρκαδικό ρυθμό και μπορεί να οδηγήσει σε αποτελεσματικές θεραπείες που θα μας επιτρέψουν να «επαναφέρουμε» το βιολογικό μας ρολόι όταν βγαίνουν εκτός ρυθμού. Προηγουμένως, υπήρχε η άποψη ότι οι μόνο υποδοχείς του εγκεφάλου είναι πιθανώς υπεύθυνοι για τη ρύθμιση ή ανατροπή του κιρκαδικού ρυθμού, αλλά ο καθηγητής Liddle και οι συνάδελφοί του ανακάλυψαν ότι οι υποδοχείς στο ήπαρ είναι το ίδιο σημαντικοί.

     Εκτός απ’ το να σας ειδοποιεί πότε πρέπει να φάτε οι ηπατικοί υποδοχείς ειδοποιούν και πότε πρέπει ν’ αρχίσει η διαδικασία επεξεργασίας της τροφής. Όταν οι ερευνητές μετακίνησαν αυτούς τους υποδοχείς το ήπαρ δεν ήξερε πώς να «λειτουργήσει». Η επίπτωση αυτού για την υγεία είναι ότι η διαταραχή του κιρκαδικού ρυθμού μπορεί να είναι παράγοντας για την παχυσαρκία και τον διαβήτη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι με βάρδια, των οποίων η εργασία διαταράσσει το βιολογικό τους ρολόι, είναι πιο επιρρεπείς στην παχυσαρκία και τον διαβήτη απ’ τον υπόλοιπο πληθυσμό.

Φυσικές θεραπείες για την επαναφορά του βιολογικού ρολογιού

     Ενώ το Ινστιστούτο Salk και ο καθηγητής Liddle ήταν ενθουσιασμένοι με την ανακάλυψή τους και συνέχισαν για ν’ ανακαλύψουν φαρμακευτικές αγωγές συμβάλλοντας στη βελτίωση της ηπατικής λειτουργίας και στην ενίσχυση της άμβλυνσης των συμπτωμάτων του κοινού jet lag, και οι φυσιοθεραπευτές ανησυχούν για τον κιρκαδικό ρυθμό και τον φυσικό τρόπο επαναφοράς του βιολογικού ρολογιού. Μεταξύ των διάφορων φυσικών θεραπειών για το jet lag κι άλλων διαταραχών του βιολογικού ρολογιού, μερικές απ’ τις πιο συνηθισμένες που χρησιμοποιούνται περιλαμβάνουν:

  1. Μελατονίνη: Μια φυσική εμφανιζόμενη ορμόνη, η μελατονίνη απελευθερώνεται απ’ τον αδένα επίφυσης. Μας βοηθάει να χαλαρώνουμε στον ύπνο μας. Κανονικά, εκκρίνεται αυτόματα με την παρουσία φωτός. Τα συμπληρώματα μελατονίνης λέγεται ότι συμβάλλουν στην επαναφορά του βιολογικού ρολογιού και προσαρμόζουν τις μεταβολές στο περιβάλλον μας όπως αυτές που εμφανίζονται όταν περνάμε γρήγορα απ’ τη μια ζώνη ώρας στην άλλη και υποφέρουμε από jet lag.
  2. Ομοιοπαθητική: Οι ομοιοπαθητικές θεραπείες για τις διαταραχές στον ύπνο είναι διαθέσιμες. Είναι ιδιαίτερα αναμεμειγμένοι συνδυασμοί βοτάνων που συνεργάζονται για τη θεραπεία συγκεκριμένων διαταραχών. Διατίθενται ομοιοπαθητικές θεραπείες χωρίς συνταγή γιατρού, αλλά για άλλες παθήσεις που σχετίζονται με τον κιρκαδικό ρυθμό είναι σκόπιμο να συμβουλευτείτε έναν ομοιοπαθητικό.
  3. Η ρίζα βαλεριάνας είναι μια φυσική θεραπεία για την αϋπνία που συνιστάται συχνά απ’ τους βοτανολόγους. Επειδή το βιολογικό ρολόι του οργανισμού μας ενεργοποιείται μόνο του σε 24ωρο κύκλο η συχνή αλλαγή ζωνών ώρας έχει ως αποτέλεσμα βραδιές αϋπνίας. Πολλοί χρήστες βρίσκουν τη βαλεριάνα αρκετά δυνατή για να τους βοηθήσει να κοιμηθούν την ώρα που επιθυμούν και να επαναφέρει το βιολογικό τους ρολόι πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι είναι δυνατό με άλλο τρόπο. Ο «πονοκέφαλος» που αισθάνεστε μετά τη λήψη συνταγογραφημένων χαπιών λέγεται ότι είναι απών μετά τη λήψη ρίζας βαλεριάνας.

     Τόσο η συμβατική όσο και η εναλλακτική ιατρική μαθαίνουν συνεχώς περισσότερα για τον τρόπο λειτουργίας του οργανισμού και για το πώς να παραμείνει υγιής. Τα τελευταία ευρήματα του καθηγητή Liddle και του Ινστιτούτου Salk είναι ακόμα ένας κρίκος στην αλυσίδα των αποδεικτικών στοιχείων που δείχνουν ότι ο οργανισμός είναι ένας ολιστικός μηχανισμός των μεταξύ μερών και λειτουργιών. Η διατήρηση του βιολογικού ρολογιού «να χτυπά» ομαλά είναι εξίσου σημαντική με την σωστή διατροφή και άσκηση. Ευτυχώς, υπάρχουν ήδη τρόποι που μπορείτε να επαναφέρετε το βιολογικό σας ρολόι και είναι σίγουρο ότι θα προκύψουν ακόμα περισσότερες θεραπείες.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.