Δίαιτα κι εγκυμοσύνη

    Εγκυμοσύνη- είναι το ελεύθερο διαβατήριο φαγητού για τις γυναίκες που τ’ ονειρεύονται; Το «τρώω για δύο» έχει ξεπεραστεί ή μήπως αυτός ο αφορισμός φέρει κάποια αλήθεια;

     Ας το ανακαλύψουμε.

    Η έρευνα έχει δείξει ότι μια θρεπτική διατροφή γεμάτη με τροφές ολικής άλεσης και πεντανόστιμες υγιεινές συνταγές φέρει το καλύτερο αποτέλεσμα και για το μωρό και για τη μητέρα. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι δεν συνιστάται ο περιορισμός πρόσληψης θερμίδων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Σε περίπτωση που η μητέρα είναι υπέρβαρη ή παχύσαρκη τίθεται υπό την φροντίδα του ειδικού κατά τη διάρκεια της περιόδου κύησης. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η πρόσληψή της σε θερμίδες πρέπει να παρακολουθείται πιο στενά.

     Έχει γίνει εκτεταμένη έρευνα σχετικά με το αν αυτό που τρώει η μητέρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης επηρεάζει την υγεία του μωρού μακροπρόθεσμα. Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι η διατροφή της μητέρας επηρεάζει την υγεία του μωρού μακροπρόθεσμα. Αυτό συμβαίνει μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται επιγενετική μεταβολή όπου το DNA του μωρού μεταβάλλεται στη μήτρα. Αν η διατροφή της μητέρας είναι φτωχή κατά την εγκυμοσύνη αυξάνεται αργότερα στην παιδική ηλικία ο κίνδυνος για παχυσαρκία, καρδιοπάθεια κια διαβήτη.

     Κατά μέσο όρο, η ποσότητα βάρους που παίρνει η μητέρα, η οποία δεν περιλαμβάνει μόνο το έμβρυο, αλλά και τον πλακούντα, τα υγρά γύρω απ’ το μωρό, την αύξηση της κυκλοφορίας των υγρών γύρω στο σώμα και το λίπος , πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 8 και 14 κιλών.

     Ενώ δεν συνιστάται μια διατροφή με ελεγχόμενη πρόσληψη θερμίδων, συνιστάται μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία. Η συμβουλή εκτεταμένης έρευνας και μελετών είναι να έχετε συνείδηση της υγείας και να είστε δραστήριοι. Η γιόγκα εγκυμοσύνης, η ελαφριά κολύμβηση και το τέντωμα (stretching) είναι οι συνιστώμενες μορφές άσκησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

     Εν κατακλείδι, δυστυχώς δεν μπορεί να παραδοθεί ένα εισητήριο ελεύθερης εισόδου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Επίσης, τρώγοντας για δύο δεν είναι επιλογή καθώς αυτό μπορεί ν’ αυξήσει τον κίνδυνο προβλημάτων υγείας περαιτέρω στην ζωή του παιδιού. Συνιστώνται, ωστόσο, η αύξηση των θρεπτικών στοιχείων και των τροφών ολικής άλεσης, και η μείωση των επεξεργασμένων τροφίμων. Επίσης, συνιστάται και η δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Rate this item
(0 votes)