Τσεκ απ: Το δέρμα τον χειμώνα

     Οι αλλαγές στην εμφάνιση και την αίσθηση του δέρματός σας κατά τη διάρκεια των κρύων, χειμερινών μηνών δεν είναι ασυνήθιστη, αλλά μπορείτε ν’ αντιμετωπίσετε την δυσάρεστη ενόχληση.

 Ποιά είναι τα σημάδια;

     Τα φανερά συμπτώματα του ξηρού δέρματος εντοπίζονται εύκολα. Το δέρμα είναι γενικά πιο ξηρό και πιο σφιχτό. Άλλες ενδείξεις μπορεί να περιλαμβάνουν τραχύτητα, κνησμό, σοβαρή ερυθρότητα, ξεφλούδισμα και κλιμάκωση.

Μερικές φορές οι πόροι γίνονται λιγότερο ορατοί η μπορεί να φαίνονται θαμποί. Σε σοβαρές περιπτώσεις, το δέρμα μπορεί να σκάει και να αιμορραγεί, ιδιαίτερα στα χέρια και στα δάχτυλα.

  Γιατί συμβαίνει αυτό;

      Η έκθεση στον ήλιο ή στο κρύο κι ο ξηρός αέρας μπορεί ν’ αφυδατώσουν το δέρμα. Η ξηρή επιδερμίδα είναι συχνότερη τον χειμώνα, επειδή ο αέρας περιέχει λιγότερη υγρασία. Επίσης, μπορεί να είναι γενετικό ή κληρονομικό, ή μια φυσική επίδραση της γήρανσης.

Ποιες είναι οι επιλογές σας;

  • Μη συνταγογραφούμενες λοσιόν μπορούν ν’ ανακουφίσουν την ξηρότητα και το ξεφλούδισμα. Ή δοκιμάστε μια κρέμα σώματος που περιέχει λάδι για να κρατήσει την υγρασία. Αναζητήστε προϊόντα χωρίς άρωμα με άλφα υδροξύ οξέα, τα οποία απολεπίζουν απαλά επιτρέποντας στο δέρμα να εισχωρήσει περισσότερη ενυδάτωση και υγρασία.
  • Ν’ αποφεύγετε τ’ αντιβακτηριακά κι αποσμητικά σαπούνια, τα οποία μπορεί να είναι σκληρά και ξηραντικά. Αντ’ αυτού, χρησιμοποιείτε ένα απαλό καθαριστικό ή ένα μαλακό αφρόλουτρο με πρόσθετη ενυδάτωση.
  • Να μην κάνετε πάρα πολλά καυτά μπάνια ή ντους και να μην παραμένετε στην μπανιέρα πάνω από 10 λεπτά. Αν το κάνετε αυτό διώχνετε τη φυσική προστατευτική λιπαρότητα του δέρματός σας, η οποία το κρατά απαλό και λείο.
  • Να χρησιμοποιείτε υγραντήρα κατά την διάρκεια του χειμώνα. Η κεντρική θέρμανση και η θέρμανση χώρου μπορούν να ξηράνουν τον αέρα στο σπίτι σας.
  • Επιλέξτε φυσικά, πορώδη υφάσματα, όπως βαμβάκι και μετάξι, για τα σκεπάσματά σας και για την εσωτερική επίστρωση του κρεβατιού.
  • Να πίνετε άφθονο νερό κι άλλα υγρά για να διατηρήσετε το δέρμα ενυδατωμένο από μέσα προς τα έξω. Τα Ωμέγα-3 (απαραίτητα λιπαρά οξέα που βρίσκονται σε τρόφιμα όπως ο σολομός, τα καρύδια, ο λιναρόσπορος, η σόγια και το μπρόκολο) μπορούν επίσης να συμβάλλουν στην ελαστικότητα του δέρματος. 

Πότε πρέπει ν’ ανησυχήσετε;

     Δείτε έναν δερματολόγο αν η ξηρότητα κι ο κνησμός σας κρατά ξύπνια τη νύχτα, αν οι OTC λοσιόν δεν είναι αποτελεσματικές, αν έχετε ανοιχτές πληγές ή μεγάλες εκτάσεις κλιμάκωσης ή ξεφλουδισμένο δέρμα, ή αν έχετε αναπτύξει μόλυνση από το ξύσιμο. Μπορεί να έχετε μια πιο σοβαρή κατάσταση, όπως έκζεμα, ψωρίαση ή άλλη διαταραχή του δέρματος.

Αυτό το ξέρατε;

• Αν και το δέρμα του καθενός αλλάζει με την ηλικία, το δέρμα ενός άντρα τείνει να παραμένει περισσότερο καιρό ενυδατωμένο. Αυτό συμβαίνει γιατί το δέρμα μιας γυναίκας γίνεται πολύ πιο ξηρό μετά την εμμηνόπαυση.
• Η καλύτερη στιγμή για να βάλετε λοσιόν είναι αμέσως μετά το ντους ή το μπάνιο, όταν το δέρμα είναι ακόμα υγρό.
• Δεδομένου ότι το ξηρό δέρμα είναι εξαιρετικά ευαίσθητο, είναι σημαντικό να προστατεύεται από τον ήλιο, ειδικά αν χιονίζει (το χιόνι μπορεί να αντανακλά μέχρι και 80 τοις εκατό των ακτίνων του ήλιου). Εφαρμόστε δείκτη προστασίας 15 ή υψηλότερο καθημερινά στο πρόσωπο, το λαιμό και τα αυτιά σας. 

Rate this item
(0 votes)