Ωφέλιμα λιπαρά - Όντως υπάρχουν!

Καθώς το μέσο βάρος των Δυτικών γυναικών και ανδρών διαρκώς αυξάνεται, άνθρωποι ανά τον κόσμο αναζητούν τρόπους να μειώσουν το νούμερο που βλέπουν στη ζυγαριά τους κάθε πρωί. Όσο κι αν προσπαθούμε να χάσουμε το βάρος, πολλοί από εμάς εν τέλει αποτυγχάνουν. Γιατί;

Γιατί δεν είμαστε εξοπλισμένοι με τις σωστές πληροφορίες γύρω από τη διατροφή. Για παράδειγμα, γνωρίζατε ότι τα λιπαρά είναι ωφέλιμα για εσάς; Το όλο ζήτημα είναι να επιλέγετε τα «καλά» λιπαρά αντί των «κακών».

 Όποιο διατροφικό πρόγραμμα κι αν ακολουθείτε, το σώμα σας χρειάζεται λιπαρά. Αν προσπαθήσετε να στερήσετε από το σώμα σας τα λιπαρά απλά θα δώσετε το μήνυμα στον οργανισμό σας ότι είναι σε κατάσταση απειλής για την επιβίωσή του, πράγμα που θα τον κάνει να αποθηκεύει κάθε θερμίδα που λαμβάνει για να «σωθεί». Ως αποτέλεσμα, δεν θα καίτε ούτε θερμίδες ούτε λίπος επαρκώς για να αδυνατίσετε. Ας ξεκινήσουμε αναφέροντας τα «καλά» λιπαρά που χρειαζόμαστε στη διατροφή μας:

 Τα Μόνο-ακόρεστα Λιπαρά

 Τα Μόνο-ακόρεστα λιπαρά είναι ωφέλιμα για εμάς γιατί μειώνουν την LDL χοληστερόλη (δηλαδή την «κακή» χοληστερόλη), αυξάνουν την HDL, (δηλαδή την «καλή» χοληστερόλη) και μειώνουν τη συνολική χοληστερόλη. Η υψηλή χοληστερόλη είναι κάτι που επιβαρύνει πολλούς ενήλικες σήμερα και ενδέχεται να απαιτεί φαρμακευτική αγωγή, αλλά τα καλά νέα είναι ότι είναι γενικά αναστρέψιμη μόλις ξεκινήσετε να τρώτε τα παρακάτω νόστιμα και υγιεινά λιπαρά φαγητά:

 Ξηροί Καρποί: Όλοι οι ξηροί καρποί είναι ωφέλιμοι για την καρδιά καθώς μειώνουν την ολική χοληστερόλη, ενώ αποτελούν πολύ καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών. Όχι μόνο αυτό, αλλά οι ξηροί καρποί μπορούν να αποτελέσουν ένα γρήγορο, εύκολο και ικανοποιητικό σνακ για τον καθένα μας στη δίαιτά του. Τα φιστίκια έχουν τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε μόνο-ακόρεστα λιπαρά, αλλά πρέπει να δοκιμάσετε και τα φουντούκια, τα αμύγδαλα και τα καρύδια.

Ελιές/Ελαιόλαδο: Υπάρχει κάτι για το οποίο δε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ελαιόλαδο; Οι ελιές και το ελαιόλαδο είναι πολύ ωφέλιμα για την καρδιά, ενώ και τα δύο περιέχουν πολύ-φαινόλες και Βιταμίνη Ε (δύο θρεπτικά συστατικά που είναι και τα δύο αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη).

Μαύρη Σοκολάτα: Κάθε γυναίκα θα το γιόρταζε αν το μάθαινε αυτό. Αν και κανείς μας δεν πρέπει να το παρακάνει με κανένα φαγητό, η μαύρη σοκολάτα είναι ένας πολύ καλός τρόπος να προσθέσετε μόνο-ακόρεστα λιπαρά στη διατροφή σας, καθώς και φλαβονοειδή (ένα θρεπτικό συστατικό που βοηθά να μειωθεί η αρτηριακή πίεση και να προστατευθούν τα κύτταρα από τον καρκίνο).

Αβοκάντο: Τα αβοκάντο μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τον καθένα μας, ειδικά τις γυναίκες, να μειώσουν την χοληστερόλη τους.

 Πολύ-Ακόρεστα Λιπαρά

 Όπως ακριβώς με τα μόνο-ακόρεστα λιπαρά, αυτά τα λιπαρά βοηθούν να μειώσει κανείς την ολική του χοληστερόλη καθώς και την LDL χοληστερόλη. Το άλλο σημαντικό με αυτά τα λιπαρά είναι ότι συμπεριλαμβάνουν τα «ωμέγα» λιπαρά οξέα, θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην υγεία του εγκεφάλου και έχουν αντί-καρκινικές ιδιότητες. Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας πολύ-ακόρεστων λιπαρών οξέων σημαίνει ότι βοηθάτε στην πρόληψη σοβαρών ασθενειών, όπως:

  • Καρκίνος
  • Αρθρίτιδα
  • Παχυσαρκία
  • Καρδιαγγειακές Παθήσεις
  • Καταστολή του Ανοσοποιητικού

Κάποια τρόφιμα που παρέχουν εύκολα και γρήγορα πολύ-ακόρεστα λιπαρά είναι:

  • Λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός
  • Κολοκυθόσποροι και σουσάμι
  • Καρύδια
  • Φυτικά Έλαια όπως το ηλιέλαιο
Rate this item
(0 votes)