Υγιής οργανισμός αποφεύγοντας τα κακά λιπαρά

Ένα από τα χειρότερα λάθη που κάνει κανείς σε μια δίαιτα είναι να αποφεύγει τελείως τα λιπαρά κατά τη διάρκειά της. Για να λέμε την αλήθεια, τα λίπη είναι απαραίτητο κομμάτι της ζωής μας. Χωρίς αυτά, το σώμα μας δεν θα ήταν σε θέση να λειτουργεί σωστά και θα κατέρρεει.

 Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι υπάρχουν «καλά» λίπη και υπάρχουν «κακά» λίπη. Αν θέλετε να μάθετε ποια λιπαρά να αποφεύγετε στη δίαιτά σας, τότε διαβάστε παρακάτω.

 Τα Κορεσμένα Λίπη

 Τα κορεσμένα λίπη είναι γνωστό ότι ανεβάζουν τα επίπεδα της χοληστερίνης, και είναι επίσης επιβαρυντικός παράγοντας για καρδιαγγειακές παθήσεις. Αυτά τα λίπη βρίσκονται κυρίως σε τρόφιμα που προέρχονται από ζώα, όπως:

  • Τυρί
  • Λαρδί
  • Βούτυρο
  • 2% και πλήρες ομογενοποιημένο γάλα
  • Το επεξεργασμένο κρέας, όπως το μπέικον, χοιρινό σε κονσέρβα, λουκάνικα, χοτ ντογκ και κιμάς για μακαρόνια
  • Λιπαρά κρέατα, όπως μοσχάρι, αρνί ή χοιρινό (δεν περιλαμβάνονται άπαχα κομμάτια κρέατος)
  • Πουλερικά μαγειρεμένα με την πέτσα

 Έχοντας πει αυτό, τα κορεσμένα λίπη μπορούν επίσης να βρεθούν σε λαχανικά, όπως:

  • Φοινικέλαιο
  • Φοινικέλαιο από κουκούτσι
  • Λάδι καρύδας
  • Βούτυρο κακάο

Μια μικρή ποσότητα κορεσμένων λιπαρών δεν πρόκειται να βλάψει πολύ τον οργανισμό σας, αλλά αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι πρέπει να μειώσετε την κατανάλωση αυτού του είδους των λιπαρών αντί να τα αυξήσετε. Αν μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε την κατανάλωσή τους, το σώμα σας θα είναι ευγνώμων!

Τρανς Λιπαρά

Και φτάνουμε στα πιο βλαβερά λιπαρά: τα τρανς λιπαρά. Τα περισσότερα προϊόντα που βλέπετε στα ράφια των μπακάλικων υπερηφανεύονται στις συσκευασίες τους ότι δεν έχουν τρανς λιπαρά, και υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Τα λιπαρά αυτά έχουν συσχετιστεί με καρδιαγγειακές παθήσεις.

Επομένως τι είναι τα τρανς λιπαρά; Αυτά τα λιπαρά προέκυψαν όταν οι επιστήμονες αποφάσισαν να μετατρέψουν το υγρό λίπος σε στερεή μορφή λίπους. Το προτέρημα με την χρήση αυτών των λιπαρών ήταν ότι με αυτά τα προϊόντα είχαν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στα ράφια και δεν ήταν ανάγκη να τα πετάξει κανείς τόσο γρήγορα. Τα τρανς λιπαρά επίσης βοηθούν να σφραγιστεί η γεύση στα προϊόντα, γι’ αυτό και μπορούν να θεωρηθούν εθιστικά για ορισμένους. Τα λιπαρά αυτά μπορεί να κρύβονται σε μια σειρά προϊόντων που καταναλώνουμε καθημερινά, και μπορεί καν να μη συνειδητοποιείτε ότι τα καταναλώνετε! Μπορείτε να βρείτε τρανς λιπαρά να κρύβονται μέσα σε:

  • Παγωτά
  • Μπισκότα
  • Κέικ
  • Δημητριακά πρωινού
  • Αρτοσκευάσματα
  • Σοκολάτες
  • Βούτυρο για κέικ
  • Μαργαρίνη
  • Πίτες
  • Πίτσες

…και άλλα. Είναι εκπληκτικό το πόσα προϊόντα περιέχουν αυτή την ουσία όταν η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα είναι μηδέν. Μηδενικό είναι επίσης το διατροφικό όφελος του να καταναλώνεις τρανς λιπαρά. Για την ακρίβεια, η κατανάλωση τρανς λιπαρών είναι επιβλαβής για την υγεία σας. Κάντε την έρευνά σας και μάθετε τι συστατικά περιέχονται στα προϊόντα που αγοράζετε. Ο καλύτερος τρόπος να αποφεύγετε τα τρανς λιπαρά είναι να αποφεύγετε τα προ-συσκευασμένα και αδρά επεξεργασμένα τρόφιμα. Παρασκευάστε τρόφιμα μόνες σας από το μηδέν-έτσι θα ξέρετε επακριβώς τι περιέχουν. 

Rate this item
(0 votes)