Τα συμπτώματα του άγχους

Το άγχος είναι ιδιαίτερα βλαβερό για την υγεία μας. Είναι ένα φυσιολογικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας, αλλά στην υπερβολή του μπορεί να προξενήσει υψηλή πίεση, προβλήματα με την καρδιά, στομαχικά έλκη, ακόμη και σεξουαλικά προβλήματα.

 Είναι πολύ σημαντικό να είστε σε θέση να αναγνωρίσετε τα συμπτώματα του υπερβολικού άγχους, και στη συνέχεια να το καταπολεμήσετε. Ακολουθούν έξι από τα συνηθέστερα συμπτώματα του υπερβολικού άγχους:

  1.  Η καρδιά σας χτυπά γρηγορότερα από το φυσιολογικό. Όταν το σώμα σας είναι υπό την επήρεια άγχους, προετοιμάζεται για γρήγορη δράση και αυξάνει τους χτύπους της καρδιάς. Αν υπήρχε όντως κίνδυνος, κάτι τέτοιο θα ήταν ωφέλιμο. Πολύ συχνά όμως πρόκειται για ένα από τα συμπτώματα άγχους, το οποίο μπορεί να κουράσει τον οργανισμό, προκαλώντας υψηλή πίεση, και, πιθανότατα, άλλα προβλήματα με την καρδιά.
  2.  Μαζί με την αύξηση των κτύπων της καρδιάς, παρουσιάζεται συνήθως και γοργή αναπνοή. Πολλές φορές αυτές οι αναπνοές δεν είναι βαθιές αλλά σύντομες, μέχρι του σημείου να αισθάνεται κανείς ότι δε μπορεί να κρατήσει την αναπνοή του. Το σώμα σας αντιδρά σα να τρέχατε για ώρα, ενώ το μόνο που έχει συμβεί είναι ότι αγχωθήκατε υπερβολικά. Αυτός ο τρόπος αναπνοής δεν επιτρέπει την επαρκή οξυγόνωση του αίματός σας, και μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερα επίπεδα άγχους.
  3.  Οι σφιγμένοι, άκαμπτοι μύες που πονούν είναι ένα ακόμη από τα συμπτώματα υπερβολικού άγχους που παρουσιάζουμε εδώ. Η αίσθηση αυτή των μυών είναι περισσότερο έντονη στο λαιμό και τους ώμους. Νοιώθετε σα να συστέλλατε αυτούς τους μύες όλη την ημέρα, και, στην πραγματικότητα, μάλλον αυτό ακριβώς κάνατε.
  4.  Ένα από τα συμπτώματα που δε θα μπορούσατε να παραβλέψετε είναι ο πόνος χαμηλά στην πλάτη. Εξαιτίας του υπερβολικού άγχους, και της συστολής των μυών που προαναφέραμε, ενδέχεται να αρχίσετε να αισθάνεστε συχνά τέτοιους πόνους.
  5.  Με τη συστολή αυτή των μυών και της κυκλοφορίας του αίματος, δε θα αργήσετε να παρατηρήσετε και το επόμενο σύμπτωμα. Οι πονοκέφαλοι είναι ένα σύνηθες σημάδι υψηλών επιπέδων άγχους. Δεν οξυγονώνεται επαρκώς ο εγκέφαλος, και εν τέλει αντιδρά. Μερικοί άνθρωποι ενδέχεται να παρουσιάσουν ακόμη και έντονες ημικρανίες σαν αποτέλεσμα του άγχους τους.
  6.  Ναυτία, ενοχλήσεις στο στομάχι, αναστάτωση σε αυτό και άλλα στομαχικά προβλήματα είναι επίσης συμπτώματα άγχους που ενδέχεται να αντιμετωπίσετε. Μια αναστάτωση στο στομάχι είναι φυσιολογική όταν το άτομο βιώνει νέες εμπειρίες, όπως φυσιολογική είναι και η νευρικότητα σχετικά με κάποιες καταστάσεις της ζωής, αλλά το να έχετε αυτά τα αισθήματα σε καθημερινή βάση είναι ασύνηθες, και ενδέχεται να συσχετίζεται με το υπερβολικό άγχος.

Αυτή η μικρή λίστα συμπτωμάτων είναι μια καλή αφετηρία για να αξιολογήσετε το επίπεδο του άγχους σας. Αν αντιμετωπίζετε αυτά τα συμπτώματα σε τακτική βάση, είναι καιρός να αναζητήσετε τρόπους να μειώσετε το άγχος σας. Ίσως ακόμη θα ήταν καλό να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Η αρχή για να καταπολεμήσετε τα συμπτώματα του υπερβολικού άγχους είναι να συνειδητοποιήσετε ότι υποφέρετε από αυτό. Αφού το συνειδητοποιήσετε, τότε μπορείτε να καταστρώσετε ένα καθημερινό πρόγραμμα για να μειώσετε το άγχος σας, κι έτσι να αποσοβηθεί και ο κίνδυνος να αντιμετωπίσετε κάποια από τα πολλά προβλήματα υγείας που προκύπτουν από το υπερβολικό άγχος. Κάντε μια αυτό-αξιολόγηση, και ξεκινήστε να επιλύετε το πρόβλημα του υπερβολικού άγχους σήμερα κιόλας.

Rate this item
(0 votes)