Πώς να σταματήσετε να κάνετε ανθυγιεινές επιλογές κατά την έξοδό σας

Κάποιος σας προσκαλεί έξω για μεσημεριανό φαγητό. Υπενθυμίζετε στον εαυτό σας να φάει υγιεινά. Πηγαίνετε στο εστιατόριο με κάθε πρόθεση να φάτε ψητό κοτόπουλο με σπανάκι και σος βινεγκρέτ – αλλά περίμενε λίγο, αυτό το χάμπουργκερ με το διπλό μπέικον φαίνεται πολύ νόστιμο.

Κι αυτές οι τηγανητές πατάτες - κι αυτές φαίνονται πολύ καλές! Επιτρέπεται καμιά ατασθαλία πού και πού, έτσι;

Δε βγαίνετε και πολύ συχνά έξω για φαγητό με την φίλη σας…

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ! Μη σαμποτάρετε τον εαυτό σας και την υγεία σας απλά και μόνο επειδή βγήκατε έξω για φαγητό. Μέρος του να παραμένουμε υγιείς συνιστά να μπορούμε να λέμε «ΟΧΙ» στους πειρασμούς των εστιατορίων. Έχει βρεθεί ότι το να λαχταράμε αυτά τα πλούσια σε λιπαρά φαγητά είναι ακριβώς αυτό που θέλουν οι εστιάτορες. Τα εστιατόρια θα προτιμούσαν να σας παρασύρουν να παραγγείλετε πιάτα πλούσια σε λιπαρά, που είναι και χαμηλού κόστους, παρά τα πιο υγιεινά, που είναι ταυτόχρονα πιο ακριβά και λιγότερο προσοδοφόρα. Οπότε τα μενού τους είναι γεμάτα με φωτογραφίες από τηγανητές πατάτες, τηγανητές ροδέλες από κρεμμύδι, τεράστια ζουμερά χάμπουργκερ και μεγάλες μπριζόλες. Τα μάτια σας θα πέσουν κατευθείαν πάνω σ’ αυτές τις φωτογραφίες ανθυγιεινών, παχυντικών φαγητών, αλλά θυμηθείτε ότι είναι μόνο μια παγίδα ώστε το εστιατόριο να βγάλει από εσάς περισσότερα χρήματα προσφέροντάς σας πιάτα χαμηλά σε κόστος και πλούσια σε λιπαρά. Σίγουρα η υγεία σας δεν είναι στα άμεσα ενδιαφέροντά τους.

Να κι ένας άλλος τρόπος να προσπαθήσετε να περιορίσετε τις λιγούρες σας: αποφύγετε τις περιγραφές των φαγητών. Αυτές οι σούπερ γαρίδες που τους έχουν προσθέσει «κουρκούτι με το χέρι» ακούγονται πολύ νόστιμες, το ίδιο και το σάντουιτς με το «τραγανό» κοτόπουλο και το «τεράστιο και ζουμερό» χάμπουργκερ, αλλά όλες αυτές οι λέξεις σημαίνουν ουσιαστικά ένα πράγμα: ΛΙΠΟΣ. Περιορίστε αυτές τις λέξεις και συνειδητοποιήστε τι είναι στην ουσία καθετί από αυτά: γαρίδες που έχουν βυθιστεί σε ένα σωρό λίπος, κοτόπουλο που έχει απογυμνωθεί από οποιοδήποτε θρεπτικό συστατικό, κι ένα «ζουμερό» χάμπουργκερ που στην ουσία ξεχειλίζει λίπος.

Κάτι ακόμα που είναι ενδιαφέρον σε ό, τι αφορά τις πιο «υγιεινές» επιλογές που προσφέρουν τα εστιατόρια: έχει παρατηρηθεί ότι ακόμη και όταν ένα πιο υγιεινό πιάτο έχει τοποθετηθεί δίπλα σε ένα αντίστοιχό του αλλά λιγότερο θρεπτικό (λόγου χάρη μια σαλάτα με τηγανητό κοτόπουλο δίπλα σε μία άλλη με κοτόπουλο στη σχάρα) τείνουμε και πάλι να επιλέγουμε τη λιγότερο υγιεινή εκδοχή. Γιατί; Γιατί απλά κοιτώντας πιο υγιεινά φαγητά ικανοποιούμε την επιθυμία μας να επιλέξουμε κάτι πιο θρεπτικό, γι’ αυτό και στη συνέχεια θεωρούμε ότι είναι εντάξει να παραγγείλουμε τη λιγότερο υγιεινή εκδοχή. Θυμηθείτε το αυτό την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε κάποιο εστιατόριο, να έχετε συναίσθηση του πώς το μυαλό μας λειτουργεί σε τέτοιες περιστάσεις, και να επιμείνετε υγιεινά.

Κάτι άλλο που μας παρασύρει σε πιο ανθυγιεινές επιλογές είναι η παρουσία λαχανικών στο πιάτο. Ακούγεται αντιφατικό, αλλά μόλις δούμε μια μικρή σαλάτα δίπλα σε μια μερίδα κεσαντίγιας με τυρί νοιώθουμε συχνά ότι ικανοποιούμε την ανάγκη μας να επιλέγουμε υγιεινά φαγητά, απλά και μόνο επειδή έχουμε επιλέξει μια σαλάτα σα συνοδευτικό αντί για τηγανητές πατάτες. Μεγάλα χάμπουργκερ που περιέχουν τραγανό, φυλλώδες μαρούλι, παχιές φέτες τομάτας και κόκκινο κρεμμύδι επίσης μας ξεγελούν, κάνοντάς μας να πιστεύουμε ότι πρόκειται για υγιεινή επιλογή. Αν και η επιλογή σαλάτας αντί για τηγανητές πατάτες είναι πολύ καλή, πρόκειται απλά για μια μικρή υποχώρηση. Προσπαθήστε να κρατήσετε το κυρίως πιάτο όσο πιο υγιεινό γίνεται.

Rate this item
(0 votes)