Μονοακόρεστα και Πολυακόρεστα Λιπαρά

Τα μονοακόρεστα λιπαρά

Τα μονοακόρεστα λιπαρά κάνουν καλό στον οργανισμό μας, επειδή μειώνουν την LDL χοληστερόλη («κακή» χοληστερόλη), αυξάνουν την HDL χοληστερόλη («καλή» χοληστερόλη) και μειώνουν την ολική χοληστερόλη.

Η υψηλή χοληστερόλη μαστίζει πολλούς ενήλικες σήμερα και μπορεί ν’απαιτεί ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, αλλά τα καλά νέα είναι ότι γενικά είναι αντιστρέψιμη όσο τρώτε αυτά τα νόστιμα και υγιεινά λιπαρά φαγητά:

Καρύδια: Όλοι οι ξηροί καρποί κάνουν καλό στην καρδιά, επειδή βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης και είναι μια πολύ καλή πηγή σε διαλυτές φυτικές ίνες. Όχι μόνο αυτό, αλλά είναι κι ένα γρήγορο, εύκολο κι απολαυστικό σνακ για όποιον κάνει δίαιτα. Οι ξηροί καρποί μακαδέμια έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε μονοακόρεστα λιπαρά, αλλά μπορείτε να δοκιμάσετε και τα φουντούκια, τ’αμύγδαλα και τα καρύδια.

Ελιές/Ελαιόλαδο: Σε τι δε χρησιμεύει το ελαιόλαδο; Οι ελιές και το ελαιόλαδο κάνουν καλό στην καρδιά και περιέχουν πολυφαινόλες και βιταμίνη Ε (δυο αντιοξειδωτικά θρεπτικά συστατικά με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες).

Μαύρη Σοκολάτα: Προσφέρει ευχαρίστηση σ’όλες τις γυναίκες. Παρόλο που δε θα πρέπει να παρασυρόμαστε απ’τις τροφές, η μαύρη σοκολάτα είναι κατάλληλη για την πρόσληψη σε μονοακόρεστα λιπαρά που είναι απαραίτητα στη διατροφή, όπως τα φλαβονοειδή (ένα θρεπτικό συστατικό που βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και προστατεύει τα κύτταρα απ’τον καρκίνο).

Αβοκάντο: Το αβοκάντο βοηθά αρκετά όλους, ιδιαίτερα τις γυναίκες ,να μειώσουν τη χοληστερόλη τους.

Τα πολυακόρεστα λιπαρά

Ακριβώς όπως και τα μονοακόρεστα λιπαρά βοηθούν στη μείωση της ολικής χοληστερόλης του οργανισμού, όπως και η LDL χοληστερόλη. Πολύ σημαντικό είναι, επίσης, ότι περιέχουν τα λιπαρά οξέα «ωμέγα», θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην υγεία του εγκεφάλου κι επιπλέον έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες. Καταναλώνοντας μια ορισμένη ποσότητα πολυακόρεστων λιπαρών σημαίνει ότι εμποδίζετε διάφορες σοβαρές ασθένειες, όπως:

• Καρκίνος

• Αρθρίτιδα

• Παχυσαρκία

• Καρδιοπάθεια

• Προσβολή ανοσοποιητικού συστήματος

 

Μερικά τρόφιμα που προσφέρουν γρήγορη κι εύκολη πρόσβαση στα πολυακόρεστα λιπαρά είναι:

• Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός

• Η κολοκύθα και το σουσάμι

• Τα καρύδια

• Τα φυτικά έλαια (όπως το κάρθαμο και το ηλιέλαιο)

 

Rate this item
(0 votes)