Διαβήτης και δίαιτα

 Ο διαβήτης είναι μια διαταραχή του μεταβολισμού κατά την οποία υπάρχουν αυξημένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και αλλαγή του ενεργειακού μεταβολισμού.

Αυτό οφείλεται στην ινσουλίνη που δεν παράγεται αποτελεσματικά από τον οργανισμό ή μπορεί να μην ανταποκρίνεται αποτελεσματικά. Οι δυο τύποι διαβήτη είναι:

• Διαβήτης τύπου 1 (ινσουλινοεξαρτώμενος)

• Διαβήτης τύπου 2 (μη ινσουλινοεξαρτώμενος)

Ο διαβήτης τύπου 2 είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος διαβήτη και συνδέεται συχνά με τον κακό τρόπο ζωής συμπεριλαμβάνοντας την παχυσαρκία, το αυξημένο σωματικό λίπος, τη μειωμένη φυσική δραστηριότητα και τη γήρανση.

Όσο αυξάνεται το σωματικό λίπος οι σωματικοί ιστοί γίνονται λιγότερο ευαίσθητοι στην ινσουλίνη. Η έρευνα δείχνει ότι υπάρχει υψηλός κίνδυνος ενός ατόμου με διαβήτη τύπου 2 να αναπτύξει εξάρτηση από την ινσουλίνη μη ακολουθώντας υγιεινό διατροφολογικό πρόγραμμα και μη αυξάνοντας τη φυσική του δραστηριότητα. Υπάρχει μια τεράστια μείωση στον κίνδυνο της ανάπτυξης του διαβήτη τύπου 2 διατηρώντας ένα υγιές βάρος.

Ο διαβήτης συνδέεται με τη διατροφή;

  Ο διαβήτης συνδέεται στενά με τη διατροφή. Η διατροφή δεν παίζει μόνο σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξή του, αλλά και στη θεραπεία του. Ο διαβήτης μπορεί να αντιμετωπιστεί με υγιεινή διατροφή, τακτική φυσική δραστηριότητα και διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους. Για τα άτομα που ακολουθούν αυτόν τον υγιεινό τρόπο ζωής οι πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη είναι ιδιαίτερα μειωμένες.

     Για πολλά χρόνια η αντιμετώπιση του διαβήτη εστιαζόταν περισσότερο στον περιορισμό της ζάχαρης. Μέσω της έρευνας οι νέες συστάσεις επικεντρώνονται περισσότερο στη χαμηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπών και στην αύξηση των τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες και υδατάνθρακες όπως το ψωμί ολικής άλεσης, τα φρούτα και τα λαχανικά. Συνιστώνται οι τροφές με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και είναι σημαντικό να μην περιοριστεί η πρόσληψη της ζάχαρης, αλλά να καταναλώνεται σε μέτριες ποσότητες.

     Η μείωση των μερίδων σε λογική ποσότητα θα βοηθήσει στη μείωση του βάρους, αν είναι απαραίτητο, και θα συμβάλλει στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βαρους.

     Συνιστάται η επίσκεψη σε έναν διατροφολόγο ή διαιτολόγο προκειμένου να συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός υγιούς διατροφικού προγράμματος, ενώ η ανάπτυξη διαβήτη ή αν έχετε ήδη διαβήτη θα πρέπει να είναι κάτι που θα ληφθεί υπόψη.

Rate this item
(0 votes)