Πόσο υγιεινά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά μας;

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

Όταν βγάζετε τα φρούτα και τα λαχανικά της εβδομάδας από τις σακούλες αναρρωτιέστε πόσο υγιεινά είναι; Οι εντατικές μέθοδοι καλλιέργειας και η χρήση χημικών λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων έχουν γίνει κανόνας, δεδομένου ότι ζητάμε καλοσχηματισμένα, άψογα δείγματα με έντονα χρώματα.

Εκτός από τις εμφανείς επιπτώσεις για την υγεία πόσο βιώσιμη είναι η προσέγγιση για τα εύθραυστα, καταπονημένα εδάφη μας;

Εδαφολογία

     Για την παραγωγή υγιεινών προϊόντων χρειάζεστε υγιές έδαφος για να τα συντηρήσετε. Δυστυχώς, τα εδάφη της Αυστραλίας δεν είναι ιδιαίτερα γόνιμα, σε μεγάλο βαθμό ως αποτέλεσμα της μεγάλης ηλικίας της ηπείρου μας. Είναι ποικιλοτρόπως πάρα πολύ αλμυρά, όξινα, αργιλώδη και γενικά φτωχά. Στις λίγες περιοχές όπου τα εδάφη είναι γόνιμα δεν έχουν ληφθεί μέτρα για την περιποίησή τους, με την αυξημένη καλλιέργεια, την υπερβόσκηση και τη διάβρωση του εδάφους να διαδέχονται την ημέρα.

     Παραδόξως, αυτή η επίμονη κατάχρηση δεν φαίνεται να είχε σημαντικές επιπτώσεις στα μέταλλα που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά μας. Μια μελέτη από το Πρότυπο Τροφίμων της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας εξέτασε την ποσότητα μετάλλων μιας σειράς από τα πιο συνηθισμένα φρούτα και λαχανικά, ιδιαίτερα την ποσότητα καλίου, νατρίου, μαγνήσιου, σιδήρου και ψευδαργύρου. Διαπίστωσε ότι υπήρχαν μόνο μικρές διαφορές στην περιεκτικότητα των μετάλλων σύμφωνα με ένα δείγμα από τις αρχές του 1980 και συγκρίνοντας με την παραγωγή δυο δεκαετίες αργότερα.

Οργανικά εναντίον μη οργανικών

     Για όσους προσπαθούν να κάνουν πιο υγιεινή διατροφή τα οργανικά τρόφιμα είναι η καλύτερη επιλογή. Περιέργως, η ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι είναι θρεπτικά πιο πλούσια από τα μη οργανικά προϊόντα δεν έχει επιβεβαιωθεί. Στην πραγματικότητα, μια μελέτη που έγινε το 2009 στο Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσε ότι υπάρχει μικρή διατροφική διαφορά ανάμεσα στα βιολογικά και μη βιολογικά τρόφιμα «που είναι απίθανο να σχετίζεται με τη δημόσια υγεία».

     Όμως –και αυτό είναι ένα σημαντικό όμως – δεν εξέτασε την περιεκτικότητα των προϊόντων σε φυτοχημικά. Τα φυτοχημικά δίνουν στα φυτά τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες και είναι μέρος του φυσικού αμυντικού μηχανισμού τους απέναντι στα παράσιτα και τις ασθένειες. Ενδιαφέρον είναι ότι η μελέτη παρατήρησε ότι όταν τα φυτά ψεκάζονται με φυτοφάρμακα, η φυτοχημική παραγωγή μειώνεται. Η βιολογική πιστοποίηση απαγορεύει τη χρήση τεχνητών φυτοφαρμάκων και ζιζανιοκτόνων, αλλά έχει αποτέλεσμα στην παραγωγή που είναι ανώτερα στη γεύση, το άρωμα και τα πράσινα προσόντα τους.

Δείκτες φρούτων και λαχανικών

     Ποιά φρούτα και λαχανικά πρέπει να επιλέγουμε; Τα εποχιακά είναι μια καλή επιλογή για να ξεκινήσουμε. Αυτό διασφαλίζει ότι η παραγωγή έχει περάσει λίγο ή καθόλου χρόνο αποθήκευσης μειώνοντας την απώλεια των θρεπτικών ουσιών. Επίσης, είναι καλή ιδέα να αγοράζετε μικρότερες ποσότητες συχνά παρά να γεμίζετε το ψυγείο σας μόνο και μόνο για να χαλάσουν. Όσον αφορά το μαγείρεμα των λαχανικών στον ατμό είναι ο καλύτερος τρόπος, καθώς το βράσιμο καταστρέφει τις περισσότερες θρεπτικές ουσίες.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.