Οδηγός αποκοπής από τη ζάχαρη

Καθώς πηγαίνουμε στον φούρνο της γειτονιάς ένα ερώτημα βρίσκεται στο νου μας, θα πάρω ένα ζεστό κρουασάν σοκολάτα ή μια μηλόπιτα; Μμμμ ... ιδού η απορία.

Η καρδιά μας συναγωνίζεται τη σκέψη,νιώθουμε την αδρεναλίνη να ανεβαίνει, μπορεί να είμαστε εθισμένοι στη ... ζάχαρη;

     Καθώς καταβροχθίζουμε λαίμαργα το ζαχαρούχο τρόφιμο της αρεσκείας μας, ο οργανισμός μας ηρεμεί αργά, χαλαρώνει καθώς συνεχίζουμε να καταβροχθίζουμε την έξη μας. Όπως είναι αναμενόμενο αυτή είναι η φυσιολογική αντίδραση που έχουμε με τη δόση της ζάχαρης. Αυτό συμβαίνει, επειδή η ζάχαρη προκαλεί την απαλευθέρωση της σεροτονίνης, γνωστή αλλιώς ως καλή αίσθηση του νευροδιαβιβαστή. Εξίσου με την απελευθέρωση της σεροτονίνης η ζάχαρη απελευθερώνει επίσης ενδορφίνες από τα κελιά τους. Οι ενδορφίνες μας βοηθούν να αισθανόμαστε χαρούμενοι, ήρεμοι και χαλαροί. Είναι η ίδια ορμόνη που απελεθερώνεται κατά της διάρκεια της άσκησης.

     Μαζί με όλες τις φυσιολογικές ανταμοιβές που μας παρουσιάζει η ζάχαρη είναι και νόστιμη. Ποιός δεν αγαπά τη ζάχαρη, λοιπόν; Γιατί δεν ανταμοίβουμε τον εαυτό μας με ένα γλυκό για μια καλή πράξη;

 Το πρόβλημα ωστόσο δεν είναι η μικρή γλυκιά ανταμοιβή που δίνουμε στον εαυτό μας πάντα, το πρόβλημα βρίσκεται όταν υπερκαταναλώνουμε και επιβραβεύουμε τον εαυτό μας τόσο συχνά. Στη σημερινή κοινωνία, είναι πολύ εύκολο αφού η ζάχαρη υπάρχει παντού, σε κάθε μαγαζί, σε πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα, συχνά καταναλώνουμε ζάχαρη χωρίς να το γνωρίζουμε.

Γιατί πρέπει να κόψουμε τη ζάχαρη;

  •    Η ζάχαρη προκαλεί ανισορροπία των καλών βακτηρίων του εντέρου
  •    Η ζάχαρη συμβάλλει στην παχυσαρκία και στη φθορά των δοντιών  

Οι τροφές που περιέχουν άφθονες ποσότητες σακχάρων όπως τα κέικ, τα αναψυκτικά κ.τ.λ. προσφέρουν λίγα, αν υπάρχουν, θρεπτικά συστατικά. Τα σάκχαρα, αν καταναλωθούν σε υψηλές ποσότητες μπορούν να συμβάλλουν στις ελλείψεις θρεπτικών συστατικών εκτοπίζοντας θρεπτικώς άλλα συμπυκνωμένα τρόφιμα.

   Οι ερευνητές συμφωνούν ότι η υψηλή πρόσληψη σακχαρούχων τροφών μπορεί να μεταβάλλει τα λιπίδια του αίματος.

   Η ζάχαρη συμβάλλει στην αύξηση του βάρους.

Πώς να κόψουμε τη ζάχαρη;

   Η αποφυγή της ζάχαρης δεν χρειάζεται να είναι μια συνεχής μάχη. Υπάρχουν μερικοί απλοί κανόνες όταν κατευθύνεστε σε έναν κόσμο που ονομάζεται «λύση ζάχαρης».

  •    Πάρτε μια συνειδητή απόφαση να βελτιώσετε την υγεία και την ευεξία σας παίρνοντας μια συνειδητή απόφαση να μειώσετε την κατανάλωση της ζάχαρης.
  •    Αντί να κατεβάσετε όλη τη σοκολάτα μια κι έξω να τρώτε μικρότερες ποσότητες από αυτό που θέλετε. Έτσι, δεν θα κυριαρχεί τόσο η αίσθηση άρνησης στο μυαλό.
  •    Συνδυάστε τα θρεπτικά με τα όχι και τόσο θρεπτικά. Πάντα βρίσκω ότι αν αισθανθώ ότι θέλω να φάω κάτι γλυκό παίρνω ένα μήλο ή μια μπανάνα και τα βυθίζω σε λιωμένη βιολογική σοκολάτα, βιολογική σως σοκολάτας ή μέλι. Έτσι, λαμβάνω τις θρεπτικές ουσίες ελέγχοντας την όρεξή μου. Επίσης, έχω μια μικρή αδυναμία στα αμύγδαλα με σοκολάτα, αλλά προσέχω πολύ να μην κατεβάσω όλη τη σακούλα μονομιάς.
  •    Η απεξάρτηση χωρίς φάρμακα είναι αποτελεσματική για μερικά άτομα, ενώ για κάποια άλλα όχι. Αν και οι πρώτες 2-3 μέρες είναι πολύ επίπονες, κάποιοι νομίζουν ότι έχουν χάσει τελείως την όρεξή τους για ζάχαρη μετά από αυτό το χρονικό διάστημα. Άλλοι, ωστόσο, νομίζουν ότι έχουν ακόμα όρεξη για ζάχαρη, αλλά με την πάροδο του χρόνου η γεύση τους μπορεί να εκπαιδευθεί για να ικανοποιείται με μικρότερες μερίδες.
  •    Επίσης, βρίσκω την επιλογή των φρούτων αντί της σοκολάτας ή των γλυκών ότι μου δίνει την ίδια ικανοποίηση με 100% περισσότερα θρεπτικά συστατικά.
  •    Είναι πολύ σημαντικό να εστιάζετε στον πόθο για τη ζάχαρη και να σκέφτεστε την τροφή που βάζετε στο στόμα σας. Ο εγκέφαλός σας είναι πολύ δυνατό εργαλείο και μπορεί να σας οδηγήσει σε όλες τις κατευθύνσεις. Όταν αισθάνεστε την επιθυμία για κάτι γλυκό μιλήστε κυριολεκτικά με τον εαυτό σας. «Το χρειάζομαι; Γιατί το θέλω;» Πολύ συχνά δεν το θέλετε πραγματικά, αλλά το κάνετε από συνήθεια ή συναισθηματική ικανοποίηση.
  •    Προχωρήστε και γίνετε καινοτόμοι, επικεντρωθείτε σε κάτι διαφορετικό κάνοντας αντιπερισπασμό.
  •    Είναι σημαντικό να πιστεύετε στον εαυτό σας. Αν ενδώσατε σε μια επιθυμία μην τα παρατάτε,συνεχίστε να προσπαθείτε.

Επιμείνετε μέχρι να πετύχετε τον έλεγχο των επιθυμιών σας.

Rate this item
(0 votes)