Breadcrumbs

Η μεσογειακή διατροφή κάνει καλό στον εγκέφαλο

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

Το 1990 μια νέα «τάση διατροφής» σάρωσε τον κόσμο. Ονομάζεται Μεσογειακή διατροφή, φιλοδοξούσε να είναι η απάντηση σε μια σειρά από ασθένειες που σχετίζονται με τη διατροφή και με τον τρόπο ζωής συμπεριλαμβάνοντας την καρδιοπάθεια.

Η διαφορά ανάμεσα στη Μεσογειακή και πολλές άλλες τάσεις διατροφής ήταν ότι η συγκεκριμένη δεν χάθηκε. Ο λόγος ήταν απλός: ήταν αποτελεσματική.

Η Μεσογειακή Διατροφή είναι ξανά στην επικαιρότητα με τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων μιας μελέτης από μια ομάδα ερευνητών στο Πανεπιστήμιο της Ιατρικής Σχολής Μίλερ στο Μαϊάμι. Με επικεφαλής τους Hannah Gardener, Sc.D., η ομάδα ανακάλυψε αποδεικτικά στοιχεία ότι η Μεσογειακή Διατροφή (ή ΜεΔια) δεν είναι καλή μόνο για το σώμα, είναι καλή και για τον εγκέφαλο. Σύμφωνα με μια αναφορά τον Φεβρουάριο του 2012 στα Αρχεία της Νευρολογίας αντικείμενο της μελέτης ήταν «η εξέταση της σύνδεσης μεταξύ του μεσογειακού τρόπου διατροφής και της μαγνητικής τομογραφίας εγκεφάλου τον βαθμό υπερσφοδρότητας των λευκών ουσιών (WMHV).

Ο WMHV είναι δείκτης της μικρής εγκεφαλικής βλάβης με τον χαμηλότερο δείκτη να δείχνει μειωμένη βλάβη. Η μέση ηλικία των 1091 συμμετεχόντων στη μελέτη ήταν 72 ετών και κάλυπτε πολλές κοινωνικές ομάδες, αν και οι ισπανόφωνοι αποτελούσαν την πλειοψηφία (64,7%). Στους συμμετέχοντες δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο για να καθορίσουν τις διατροφικές τους συνήθειες και το πόσο κοντά στη Μεσογειακή Διατροφή βρίσκεται η διατροφή τους. Λήφθηκαν υπόψη και άλλοι παράγοντες κινδύνου στα αποτελέσματα προκειμένου να έρθουν σε πιο ακριβή συμπεράσματα.

Αποτελέσματα της μελέτης

     Ενώ τα αποτελέσματα της μελέτης δεν ήταν πειστικά υπήρχαν ενδείξεις ότι η Μεσογειακή διατροφή ήταν ένας παράγοντας στη μείωση της βλάβης των μικρών εγκεφαλικών αγγείων. Είναι ενδιαφέρον ότι η Μεσογειακή Διατροφή έδειξε να σνδέεται με την WMHV ανεξάρτητα από πολλούς άλλους παράγοντες όπως το κάπνισμα, την υπέρταση και τον διαβήτη.

     Υπήρξε μια άμεση συσχέτιση μεταξύ των υψηλότερων βαθμολογιών της Μεσογειακής Διατροφής και των χαμηλότερων βαθμολογιών WMHV. Αυτό οδήγησε τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι η «παρούσα μελέτη συστήνει μια πιθανή προστατευτική σύνδεση μεταξύ της αυξημένης κατανάλωσης της Μεσογειακής Διατροφής και της βλάβης των μικρών αγγείων.» Τόνισαν επίσης ότι οι συμμετέχοντες που ακολουθούσαν πιο αυστηρά την Μεσογειακή Διατροφή ασκούνταν και περισσότερο και είχαν χαμηλότερο ΔΜΣ από τους άλλους συμμετέχοντες.

 Τι κάνει την Μεσογειακή Διατροφή αποτελεσματική;

     Η παραδοσιακή διατροφή στις χώρες της Μεσογείου περιελάμβανε μεγάλες ποσότητες βοτάνων και λαχανικών. Τα ψάρια και τα πουλερικά καταναλώνονταν σε μεγαλύτερες ποσότητες από το κόκκινο κρέας και το ελαιόλαδο χρησιμοποιούταν για το μαγείρεμα και τη διακόσμηση. Μέχρι την εισαγωγή των επεξεργασμένων και των εξευγενισμένων τροφίμων τη δεκαετία του 1960 η συχνότητα εμφάνισης της καρδιαγγειακής νόσου ήταν χαμηλότερη σε αυτές τις χώρες απ’ οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Καθώς η κατανάλωση αυτών των τροφών αυξανόταν, αυξανόταν και η συχνότητα εμφάνισης της καρδιακής και άλλων καρδιαγγειακών νόσων.

     Μια από τις πιο χτυπητές διαφορές μεταξύ της Μεσογειακής Διατροφής και μιας διατροφής που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο κόκκινο κρέας τα επεξεργασμένα τρόφιμα και οι εξευγενισμένες ποσότητες ζάχαρης είναι οι ποσότητες των κορεσμένων λιπών που καταναλώνονται στους σύγχρονους δυτικούς πολιτισμούς ενάντια στα πλούσια μονοακόρεστα λιπαρά που είναι μέρος της Μεσογειακής Διατροφής και άλλων φυσικών διατροφών. Αυτό δεν αγνοήθηκε στη μελέτη του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι, της οποίας οι συγγραφείς σημείωσαν ότι «μόνο το σκορ της Μεσογειακής Διατροφής που ήταν ανεξάρτητος προγνωστικός δείκτης του WMHV ήταν η αναλογία μονοακόρεστων και κορεσμένων λιπαρών.» Αυτό σημαίνει ότι μια αυστηρή Μεσογειακή Διατροφή μπορεί να μην είναι τόσο πολύ παράγοντας στην υγεία του εγκεφάλου ως συνδυασμός υγεινών τροφών.

     Ένα πρόσφατο άρθρο στον ιστότοπο Natural Therapy Pages «Η Μεσογειακή Διατροφή συνδέεται με τη βελτιωμένη γονιμότητα» (Mediterranean Diet Linked to Improved Fertility) είναι μόνο ένα από τα πολλά που υποδεικνύουν έντονα ότι αν φροντίζουμε την υγεία μας, θα πρέπει να «επιστρέψουμε στη φύση.» Τα λαχανικά και τα φρέσκα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά που προάγουν την υγεία και υγιή λίπη όπως τα ελαιόλαδο προάγουν την υγεία, ενώ όσα βρίσκονται στα περισσότερα συσκευασμένα τρόφιμα είναι επιζήμια για την καλή υγεία.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.