Συμβουλές υγιεινής διατροφής

Βελτίωση του οργανισμού, αυξημένη σωματική αντοχή, βελτιωμένες πνευματικές ικανότητες. Όλα αυτά είναι νέες τάσεις που δεν δείχνουν σημάδια εξασθένησης.

Οι αναλυτές και ειδικοί τροφίμων και διατροφής βλέπουν μια ακίδα στις διατροφικές τάσεις που προσφέρουν οφέλη για την υγεία, καθώς κάποιοι προσπαθούν να αποκτήσουν καλύτερη υγεία.

Οι δίαιτες τροφών που μας προσφέρουν μια ζωή υγείας και ευεξίας δείχνουν όλες να έχουν κάτι κοινό: τρόφιμα ολικής άλεσης, αυξημένα φρούτα και λαχανικά, λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα και έναν τρόπο ζωής που ενισχύει τη βαθύτερη σχέση με την πνευματική μας πλευρά. Αυτές οι τάσεις ωφέλιμων τροφών για την υγεία βρίσκονται στην κορυφή. Περιλαμβάνουν:

  •    Δίαιτες με τροφές ολικής αλέσεως όπως η μακροβιοτική δίαιτα
  •    Δίαιτα με ανατολικές επιρροές
  •    Επιστροφή στις βασικές δίαιτες 
  • ΄ Μακροβιοτική διατροφή

Τα άτομα που ακολουθούν τη μακροβιοτική διατροφή ακολουθούν μια διατροφή και έναν τρόπο ζωής που βασίζονται στις ιδιότητες του γιν και του γιανγκ. Υπάρχει η αντίληψη ότι προκειμένου να δημιουργηθεί μια ισορροπία στην συνολική ενέργεια της ζωής πρέπει να διατηρείται η ισορροπία της ενέργειας των τροφών. Συνεπώς επικεντρώνεται σε μια διατροφή που βασίζεται και στο γιν και στο γιανκ δημιουργώντας ισορροπία στις ενέργειες της ζωής ή τσι. Η μακροβιοτική διατροφή πηγαίνει πιο μακριά επισημαίνοντας ότι αν υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στο γιν και το γιανγκ στη ζωή και τη διατροφή μας, όταν βρισκόμαστε σε ισορροπία είμαστε ολιστικά υγιείς.

 Η μακροβιοτική διατροφή επικεντρώνεται γύρω από τις φυσικές τροφές ολικής άλεσης και κατά προτίμηση βιολογικές. Οι τροφές προετοιμάζονται με τον παραδοσιακό τρόπο. Αυτός συμπεριλαμβάνει το βράσιμο, τον ατμό, το ψήσιμο. Η βάση του μακροβιοτικού μενού περιλαμβάνει δημητριακά ολικής αλέσεως, φασόλια, λαχανικά, προϊόντα σόγιας που έχουν υποστεί ζύμωση όπως τεμπέ και σούπες. Συμπεριλαμβάνονται μικρές ποσότητες ψαριού, ξηρών καρπών, σπόρων και φρούτων. Το κρέας επιτρέπεται περιστασιακά.

Η μακροβιοτική διατροφή δεν είναι μόνο μια επιλογή τροφών που κάνουμε. Αρχίζει στην κουζίνα όπου νοούνται όλα τα στοιχεία των τροφών.

Ανατολικές πολιτισμικές επιδράσεις

     Η γιαπωνέζικη, η βιετναμέζικη, η κινέζικη κουζίνα δείχνουν όλες να έχουν ένα κοινό σημείο, πολύ ρύζι, πολλά λαχανικά και πολλά ψάρια και θαλασσινά. Δεν είναι έκπληξη ότι τα άτομα αυτών των πολιτισμών βιώνουν μειωμένο ποσοστό ασθενειών που προκαλούνται από τον τρόπο ζωής, όπως παχυσαρκία, καρδιοπάθεια και διαβήτης. Καθώς οι πνευματικοί ορίζοντες μας ανοίγουν μαζί με τους ουρανίσκους μας μπορούμε τώρα να απολαύσουμε αυτές τις νέες νοστιμιές και συνοδευτικά πιάτα αυξάνοντας έτσι την ανάγκη για επεξεργασμένα τρόφιμα που φαίνονται τώρα να καταλαμβάνουν τους διαδρόμους των σούπερμαρκετ.

     Τώρα είναι ο καιρός να αναλάβουμε την ευθύνη της υγείας και του τρόπου ζωής μας. Πολύ συχνά βρισκόμαστε να αλλάζουμε τις κακές διατροφικές συνήθειές μας όταν είμαστε σε δεινή θέση, όταν μας προειδοποιούν ότι ο δρόμος που οδεύουμε μας οδηγεί σε λάθος κατεύθυνση. Ένας διατροφολόγος ή διαιτολόγος μπορεί να μας οδηγήσει στο μονοπάτι της υγείας και της ευημερίας.

Rate this item
(0 votes)