Τα οφέλη της γλυκοπατάτας στην υγεία

Η ταπεινή γλυκοπατάτα είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά της, γλυκιά. Γεμάτη από σημαντικές θρεπτικές ουσίες, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διατροφή μας.

 Η συμβολή της γλυκοπατάτας στη διατροφή

 Η γλυκοπατάτα περιέχει μια μεγάλη ποσότητα καροτένιων συμπεριλαμβάνοντας τη βήτα-καροτίνη και τη λουτεΐνη. Τα καροτένια μετατρέπονται στο συκώτι σε βιταμίνη Α. Επίσης, η γλυκοπατάτα είναι καλή πηγή βιταμίνης C, βιταμίνης Β6 και άλλων σημαντικών μικροθρεπτικών συστατικών όπως ο χαλκός, το μαγγάνιο και η βιοτίνη. Η γλυκοπατάτα περιέχει μια ποσότητα πρωτεΐνης, αλλά μεγαλύτερη ποσότητα υδατανθράκων και φυτικών ινών, και έχει σημαντικά μικρή ποσότητα σακχάρων.

 Τα οφέλη της γλυκοπατάτας για την υγεία

 Η καροτίνη είναι η πορτοκαλί χρωστική ουσία που βρίσκεται στη γλυκοπατάτα. Η μετατροπή της καροτίνης σε βιταμίνη Α την κάνει εξαιρετική τροφή για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και τη διατήρηση της υγιούς επιδερμίδας.

     Η κατανάλωση μιας υγιούς, καλά ισορροπημένης διατροφής είναι σημαντική για τη διατήρηση της γενικής υγείας. Επίσης, είναι σημαντική για τη διασφάλιση της υγιούς όρασης. Η έρευνα έχει δείξει ότι ο κίνδυνος εκφύλισης της ωχράς κηλίδας μπορεί να μειωθεί σημαντικά καταναλώνοντας τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά που είναι σημαντικά για την υγεία της οράσεως, ιδιαίτερα λουτεΐνη, βιταμίνη Α και C που βρίσκονται όλες στη γλυκοπατάτα.

 Η γλυκοπατάτα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά είναι ενώσεις που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό προλαμβάνοντας την οξείδωση των κυττάρων.

Η εντατική έρευνα έχει δείξει ότι η γλυκοπατάτα είναι ένα τρόφιμο με πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Ο Γλυκαιμικός Δείκτης μετράει το ποσοστό των υδατανθράκων που απελευθερώνονται από τα διάφορα τρόφιμα στο αίμα. Ο υψηλός ΓΔ προκαλεί σημαντική αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, ενώ ο χαμηλός ΓΔ έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Αυτά είναι καλά νέα για τους διαβητικούς και για τα άτομα με αντίσταση στην ινσουλίνη, καθώς έχει την ιδιότητα να σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να βελτιώνει την ανταπόκριση στην ινσουλίνη.

 Αν σας ανησυχεί επί του παρόντος οποιαδήποτε από τις προηγούμενες καταστάσεις μια επίσκεψη σε έναν φυσιοπαθητικό ή διατροφολόγο θα σας παρέξει περισσότερες πληροφορίες για τη διατροφή και την υγεία.

 Επιλέξτε και αποθηκεύστε

     Είναι σημαντικό να επιλέξετε μια σκληρή γλυκοπατάτα. Επίσης, όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα της τόσο πιο υψηλή περιεκτικότητα έχει σε καροτένια. Να αποφεύγετε τις μαλακές, μαραμένες πατάτες, καθώς επίσης και όσες έχουν πρασινωπή απόχρωση. Αυτό το πράσινο χρώμα υποδηλώνει την παρουσία της τοξικής ένωσης που ονομάζεται σολανίνη. Η σολανίνη μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από δυσμενείς επιπτώσεις για την υγεία όταν καταναλωθεί. Παραδείγματος χάρη:

  •    Διάρροια
  •    Πονοκέφαλοι

   Σε πολλές περιπτώσεις αναπνευστική και κυκλοφορική καταστολή.

   Οι γλυκοπατάτες μπορούν να διατηρηθούν μέχρι και 10 μέρες αποθηκευμένες στο σκοτάδι σε καλά αεριζόμενες περιοχές.

Προτάσεις σερβιρίσματος:

   Λιωμένες.

   Σε κύβους ή φέτες, ραντισμένες με ελαιόλαδο και ψημένες σε μέτριο φούρνο για 45 λεπτά ή μέχρι να μαλακώσουν.

   Σωταρισμένες σε κύβους.

   Για νόστιμα, υγιεινά πατατάκια κόψτε σε λεπτές φέτες και περιχύστε τις γλυκοπατάτες με ελαιόλαδο. Ψήστε σε μέτριο φούρνο για 20 λεπτά μέχρι να γίνουν τραγανές.

Rate this item
(1 Vote)