Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες

Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες χρησιμοποιούνται ως επιλογή χαμηλών θερμίδων για να γλυκάνουν τις τροφές και τα αναψυκτικά. Παρόλο που δίνουν γλυκιά γεύση χωρίς πρόσθετες θερμίδες (που παρέχει η ζάχαρη) έχουν μια σειρά από παρενέργειες.

Η ασπαρτάμη είναι η πιο συνηθισμένή γλυκαντική ουσία και έχει νευροτοξική επίδραση στον εγκέφαλο, επομένως συνδέεται με μια σειρά από παθολογικές καταστάσεις όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ, εγκεφαλικοί όγκοι, πονοκέφαλοι, ζαλάδα και κατάθλιψη.

 Άλλες τεχνητές γλυκαντικές ουσίες περιλαμβάνουν τη ζαχαρίνη, το κυκλαμικό οξύ, την αλιτάμη, τη σουκραλόζη, την ακεσουλφάμη-Κ και τη νεοτάμη.

 Το ενδιαφέρον σχετικά με τις τεχνητές γλυκαντικές ουσίες είναι ότι οι περισσότεροι έλκονται από αυτές, γιατί παρέχουν χημηλότερη ποσότητα θερμίδων, κάτι που σημαίνει μικρότερη αύξηση σωματικού βάρους. Ωστόσο, έχουν ισχυρή επίδραση στη νευροχημεία μας που επηρεάζει τη διάθεσή μας. Μπορούμε να καταλήξουμε καταναλώνοντας περισσότερους υδατάνθρακες. Αν δεν κάψουμε αυτούς τους υδατάνθρακες, τότε θα βάλουμε βάρος, επομένως δεν μας βοηθά και τόσο πολύ!

 Τρόφιμα που πρέπει να προσέχετε

     Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες βρίσκονται στα συστατικά των τροφικών προϊόντων, επομένως να διαβάζετε καλά τις ετικέτες: αναψυκτικά, αρωματισμένα νερά, τσίχλες, γεύματα διαίτης, παγωτά, σάλτσες, σοκολάτες, μπάρες πρωτεϊνών και επιδόρπια!

 Υγιεινές επιλογές

  • Στέβια: ένα βότανο της Νότιας Αμερικής που είναι 300 φορές πιο γλυκό από τη ζάχαρη και με μηδέν θερμίδες.
  • Ακατέργαστο μέλι: ωραίο και φυσικό, συν μια μεγάλη πηγή μετάλλων με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.
  • Το νέκταρ καρύδας .

 Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και υπέροχη γεύση! Δοκιμάστε τα την επόμενη φορά που θα ψήσετε, καθώς είναι πολύ καλά υποκατάστατα της ζάχαρης!

Rate this item
(0 votes)