Τρόφιμα που βελτιώνουν τη διάθεση

Αν αισθάνεστε κουρασμένοι, κακοδιάθετοι ή απλώς γενικότερα προς τα κάτω μπορεί να οφείλεται στις τροφές που καταναλώνετε. Διαβάστε για να μάθετε πώς ορισμένες τροφές μπορεί να επηρεάζουν τη διάθεσή σας.

 Πώς επηρεάζουν ορισμένες τροφές τη διάθεσή μας

   Οι τροφές δρουν ως χημικές ενώσεις που μπορούν να μεταβάλλουν άμεσα τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου (νευροδιαβιβαστές) που μας επιτρέπουν να λειτουργούμε φυσιολογικά σε καθημερινή βάση.

   Όταν οι νευροδιαβιβαστές όπως η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη και νορεπινεφρίνη βρίσκονται είτε σε ανεπαρκή ποσότητα είτε η πρόσληψή τους είναι ανεπαρκής τότε εμφανίζεται η μελαγχολία ως αποτέλεσμα. Ενδιαφέρον είναι ότι ορισμένα διατροφικά συστατικά έχουν αποδειχτεί επίσης ότι επηρεάζουν τα επίπεδα των νευροδιαβιβαστών κάνοντας αυτά που τρώτε ακόμα σημαντικότερα στη διαχείριση των επιπέδων της κατάθλιψης.

 Σούπερ τροφές που βελτιώνουν τη διάθεση

     Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολωμός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και η ρέγκα περιέχουν υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών που είναι πλούσια σε ΕΡΑ που δρα ως φυσικό, αλλά ισχυρό αντικαταθλιπτικό.

     Τα δημητριακά ολικής άλεσης, όπως τα ζυμαρικά, το ψωμί, η βρώμη και το καστανό ρύζι. Αυτές οι τροφές έχουν αποδειχτεί ότι αυξάνουν τα επίπεδα τρυπτοφάνης στον εγκέφαλο. Αυτός ο νευροδιαβιβαστής χρησιμοποιείται στην παραγωγή σεροτονίνης, του νεροδιαβιβαστή της «καλής διάθεσης» που πιστεύεται ότι ευθύνεται για συμπτώματα κατάθλιψης όταν είναι ανεπαρκής.

   Τα σκούρα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι και ο αρακάς είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, το οποίο παίζει ουσιαστικό ρόλο στην απορρόφηση της σεροτονίνης.

   Το κοτόπουλο και η γαλοπούλα, δυο κρεατικές επιλογές που είναι πλούσιες σε βταμίνη Β6 απαραίτητες για την παραγωγή σεροτονίνης στον οργανισμό.

   Τα φασόλια edamame, τα οποία είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και συμβάλλουν στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα που μπορεί να επηρεάζει τη διάθεση.

   Οι λιναρόσποροι, οι οποίοι είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά και μπορούν να σταθεροποιούν τη διάθεση αυξάνοντας τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο.

   Τα όσπρια και η σόγια, τα οποία περιέχουν και τα δύο άφθονες ποσότητες βιταμίνης Β, θειαμίνης που είναι απαραίτητη για τη σταθερή και δυνατή λειτουργία της μνήμης, καθώς και για τη δημιουργία υγιών εγκεφαλικών κυττάρων.

   Τα αβοκάντο, τα οποία είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε, ένα αντιοξειδωτικό που βρίσκεται σε ανεπαρκείς ποσότητες στους περισσότερους ασθενείς με κατάθλιψη.

Rate this item
(0 votes)