Breadcrumbs

Γιατί οι γυναίκες χρειάζονται ασβέστιο

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

Το ασβέστιο είναι ένα σημαντικό μέταλλο για όλους, ιδιαίτερα για τις γυναίκες. Παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των οστών. Ο οργανισμός αποθηκεύει το μεγαλύτερο μέρος του ασβεστίου που καταναλώνει στα οστά και στα δόντια, ενώ ένα μέρος του αποθηκεύεται στο αίμα και τους ιστούς του οργανισμού.

 Ο οργανισμός μας μπορεί να παρακολουθεί την περιεκτικότητά του σε ασβέστιο και να το απομακρύνει από τα οστά αν χρειαστεί.

  Ο ρόλος του ασβεστίου

      Το ασβέστιο βοηθά τον οργανισμό να ενδυναμώσει τα δόντια και τα οστά, και παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των ενζύμων, την πήξη του αίματος, το νευρικό σύστημα, την καρδιακή και την μυϊκή λειτουργία

 Γερά οστά

     Παρόλο που ο οργανισμός αποθηκεύει το μεγαλύτερο μέρος του ασβεστίου στα οστά (κρατώντας τα γερά) μπορεί να ρυθμίσει τα επίπεδά του στο αίμα. Αν ο οργανισμός συνηδειτοποιήσει ότι υπάρχει λιγότερο ασβέστιο στο κυκλοφορικό σύστημα σε σύγκριση με αυτό που θα έπρεπε να υπάρχει, μπορεί να δώσει σήμα στον οργανισμό να κρατήσει όσο περισσότερο ασβέστιο μπορεί (συνήθως περιορίζοντας την ποσότητα που εκκρίνουν τα νεφρά). Επίσης, το ασβέστιο μπορεί να απομακρυνθεί από τα οστά για να πάει οπουδήποτε μέσα στον οργανισμό, στην περίπτωση που δεν υπάρχει αρκετή ποσότητα ασβεστίου αφομοιωμένη και απορροφημένη από τις τροφές. Με την πάροδο του χρόνου, η μειωμένη πρόσληψη ασβεστίου μπορεί να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη απομάκρυνση του ασβεστίου από τα οστά κάνοντάς τα εύθραυστα και επιρρεπή στα κατάγματα.

Η οστεοπόρωση αργότερα στη ζωή

     Τα γερά οστά συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου από πτώση και τραυματισμούς σε μεγαλύτερη ηλικία, παρόλο που η οστεοπόρωση είναι σημαντικό ζήτημα υγείας, ιδιαίτερα για τις γυναίκες. Η οστεοπόρωση εμφανίζεται όταν τα οστά λεπταίνουν και αποδυναμώνονται. Αυτό οδηγεί σε περισσότερες πτώσεις και κατάγματα. Η χαμηλή πρόσληψη ασβεστίου στη διάρκεια της ζωής μας μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο της οστεοπόρωσης καθώς δεν επιτυγχάνεται η μέγιστη οστική μάζα στα χρόνια της ανάπτυξης. Όσο πιο μεγάλη είναι η οστική μάζα τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος της οστεοπόρωσης.

 Εγκυμοσύνη

     Οι εγκυμονούσες πρέπει να έχουν επίσης επίγνωση της πρόσληψής τους σε ασβέστιο. Το αναπτυσσόμενο έμβρυο χρειάζεται ασβέστιο για την υποστήριξη και ανάπτυξη του σκελετού του. Παρόλο που στις γυναίκες σε ενδιαφέρουσα δεν συστήνεται να καταναλώνουν περισσότερο ασβέστιο από τις συνομήλικες γυναίκες που δεν κυοφορούν θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν συχνά πολλές διατροφικές πηγές πλούσιες σε ασβέστιο στη διατροφή τους.

     Στην Αυστραλία πιστεύεται ότι περίπου το 90% των γυναικών δεν καταναλώνουν τη συνιστώμενη διατροφική πρόσληψη (ΕΑΚ) ασβεστίου (Διατροφική Έρευνα Αυστραλίας). Αν και διατίθενται συμπληρώματα ασβεστίου είναι καλύτερα να προσπαθείτε να καταναλώνετε ασβέστιο από τις διατροφικές πηγές πρώτα.

 Πηγές ασβεστίου

    Ίσως η πιο γνωστή πηγή ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτές περιλαμβάνουν το γάλα και τα προϊόντα του (όπως τυρί, γιαούρτι, κρέμα γάλακτος). Το ασβέστιο βρίσκεται επίσης σε ορισμένα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αλλά ο οργανισμός μπορεί να μην απορροφά μεγάλη ποσότητα ασβεστίου και να χρειαστεί να καταναλωθεί μια πολύ μεγάλη ποσότητα από αυτά για να προσλάβει μια σημαντική ποσότητα ασβεστίου. Τα κονσερβοποιημένα ψάρια με κόκκαλα (για παράδειγμα οι σαρδέλες) περιέχουν επίσης ασβέστιο όπως η σόγια και τα τόφου (ψάξτε για εμπλουτισμένα προϊόντα). Οι ξηροί καρποί συμπεριλαμβανομένων των αμυγδάλων και των βραζιλιάνικων καρυδιών περιέχουν επίσης μια ποσότητα ασβεστίου. Επιπλέον, μπορείτε να καταναλώνετε άλλα τρόφιμα όπως τα δημητριακά πρωινού που είναι ενισχυμένα με ασβέστιο.

     Το ασβέστιο είναι σημαντικό για υγιή οστά και δόντια, και οι γυναίκες ιδιαίτερα πρέπει να προσέχουν, ώστε να εασφαλίζουν την τακτική κατανάλωση πλούσιων διατροφικών πηγών, καθώς αυτές θα τις βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου της οστεοπόρωσης σε μεγαλύτερη ηλικία. Αν χρειαστείτε βοήθεια με την πρόσληψη του ασβεστίου επικοινωνήστε με έναν διαιτολόγο ή διατροφολόγο.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.