Πώς να χειριστείτε την κόπωση

     Οι προπονητές ζωής κι άλλοι που βοηθούν τα άτομα να διαχειριστούν τις ζωές τους έχουν επινοήσει ένα νέο ουσιαστικό για να περιγράψουν το αίσθημα της κόπωσης απ’ την εργασία ή την ανησυχία: πίεση. Τι είναι η πίεση; Πιο σημαντικό, πώς την χειρίζεστε;

  Δύο ορισμοί του λεξικού για την πίεση προσφέρουν τρόπους να την χειριστείτε αποτελεσματικά.

 «Φόρτωση κάποιου με πιεστικά καθήκοντα.»

 «Καλύπτω εντελώς ή κάνω ανεπαίσθητο.»

     Ο πρώτος απ’ αυτούς τους ορισμούς είναι πιο προφανής απ’ τον δεύτερο. Αντικαταστήστε τη λέξη «εαυτός» με τη λέξη «κάποιος» κι έχετε την ιδέα πώς να χειριστείτε την πίεση. Πιο συχνά εμείς οι ίδιοι πιέζουμε υπερβολικά τον εαυτό μας. Θέλουμε να κερδίζουμε περισσότερα χρήματα, να έχουμε μια δραστήρια κοινωνική ζωή, να γυμναζόμαστε καθημερινά και ν’ απολαμβάνουμε ποιοτικές στιγμές με την οικογένειά μας ταυτόχρονα. Όλα αυτά είναι σημαντικά, αλλά μόνο και μόνο επειδή το καθένα απ’ αυτά μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση ή την ενίσχυση της ζωής μας. Αν προσπαθήσουμε να τα κάνουμε όλα μαζί γίνεται πολύ πιεστικό, χάνεται ο σκοπός τους. Αν νιώθετε πολύ πιεσμένοι απ’ τις απαιτήσεις που έχετε απ’ τον εαυτό σας μάλλον είναι καιρός ν’ αρχίσετε να βάζετε προτεραιότητες στις δεσμεύσεις και τις ευθύνες σας.

     Όταν νιώθουμε πάρα πολύ πιεσμένοι συχνά στην κυριολεξία «καλύπτουμε πλήρως» την ικανότητά μας να διώξουμε απ’ τους ώμους μας το φορτίο και να χαλαρώσουμε. Όταν συμβαίνει αυτό, είναι εύκολο να νιώθουμε ότι η μόνη διέξοδος είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτά που κάνουμε και μας κάνουν να αισθανόμαστε πολύ πιεσμένοι αρχικά. Αυτό μπορεί ν’ αποβεί επικίνδυνη τακτική και να οδηγήσει σε χρόνιο άγχος, ακόμα και σε ασθένειες που σχετίζονται με αυτό. Αν αισθάνεστε «πνιγμένοι» (εντελώς καλυμμένοι) με την εργασία ή ανησυχείτε, είναι ζωτικής σημασίας να βρείτε ένα τρόπο να τα παραμερίσετε και να πάρετε μια ανάσα προσωρινά. Μερικοί τρόποι για να το πετύχετε περιλαμβάνουν:

  1. Απολαμβάνετε ένα μασάζ μια φορά την εβδομάδα. Δε θα σας κάνει να νιώσετε μόνο καλά, αλλά πραγματικά θ’ απελευθερώσει τη συσσωρευμένη ένταση του σώματος που μπορεί να συμβάλλει στην πίεση που νιώθετε.
  2. Ο διαλογισμός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να χειριστείτε την πίεση. Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και σύντομες συνεδρίες διαλογισμού μπορούν να έχουν τεράστια οφέλη στην ανακούφιση απ’ το άγχος.
  3. Τεχνικές αυτοβελονισμού όπως η EFT (Τεχνικές Απελευθέρωσης των Συναισθημάτων) και η Θεραπεία του Πεδίου Σκέψης ειναι δημοφιλείς μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για τη διαχείριση της πίεσης. Θεωρείται ότι δρουν απελευθερώνοντας τα ενεργειακά εμπόδια του σώματος – τα ίδια εμπόδια που μπορεί να σας εμποδίζουν να βρείτε μια λύση στην πίεση.
  4. Η αρωματοθεραπεία μπορεί να είναι βαθιά χαλαρωτική κι αναζωογονητική. Η αίσθηση της όσφρησης συνδέεται άμεσα με τα κέντρα ευχαρίστησης του εγκεφάλου. Μια συνεδρία αρωματοθεραπείας μπορεί να είναι ό,τι χρειάζεται για ν’ απομακρύνετε το αίσθημα της πίεσης.

 Μια άλλη τεχνική που πολλοί αυτοβοηθούμενοι γκουρού συνιστούν είναι η γραπτή λίστα. Καθήστε και κάντε μια λίστα με αυτά που έχετε να κάνετε χωρίς να βάζετε προτεραιότητες ή ν’ αλλάξετε τίποτα. Συχνά αισθανόμαστε πιεσμένοι εξαιτίας αυτών που πρέπει να κάνουμε καθημερινά. Κάνοντας μια γραπτή λίστα μπορείτε ν’ αποκτήσετε πάλι την αίσθηση του ελέγχου της ζωής σας.

Μόλις κάνετε τη λίστα ελέγξτε την πάλι κι αρχίστε να βάζετε προτεραιότητες. Ποιά είναι τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να γίνουν; Πότε πρέπει να γίνουν; Πόσο θα χρειαστούν; Τώρα που έχετε τον έλεγχο της μέρας σας μπορείτε να επικεντρωθείτε σε κάθε εργασία με τη σειρά της χωρίς να νιώθετε φορτωμένοι απ’ όλα.

Rate this item
(0 votes)