Breadcrumbs

Νικώντας το άγχος με την ιατρική νου-σώματος

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

Η σχέση νου-σώματος είναι μια σχετικά νέα ιδέα απέναντι στη συμβατική ιατρική της Δύσης, αλλά έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος των ανατολικών παραδόσεων όπως η Αγιουρβέδα και η Παραδοσιακή Κινεζική Ιατρική (TCM) εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Οι πρόσφατες εξελίξεις στην απεικόνιση του εγκεφάλου κι άλλες τεχνολογίες έδωσαν τη δυνατότητα στους ερευνητές να διερευνήσουν τη σχέση μεταξύ των σκέψεων και της φυσικής μας ευημερίας σε μεγαλύτερο βάθος, αν και δεκάδες μελέτες έχουν επικυρώσει τα οφέλη της Ιατρικής νου-σώματος για την καταπολέμηση του άγχους βοηθώντας ακόμη και την πρόληψη ασθενειών και διευκολύνοντας τη θεραπευτική διαδικασία.

Η απόδειξη για την Ιατρική νου σώματος

     Οι ερευνητές ξεκίνησαν να διερευνούν την Ιατρική νου-σώματος σε βάθος στα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν ο διαλογισμός έγινε δημοφιλής στις δυτικές κοινωνίες. Χρησιμοποιώντας τις διαθέσιμες τεχνολογίες της εποχής οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο διαλογισμός αυξάνει τα εγκεφαλικά κύματα ΑΛΦΑ ηρεμίας κι επιβραδύνει την καρδιά των διαλογιστών και τον ρυθμό αναπνοής. Επιπλέον, οι τρέχουσες μελέτες ψυχολογίας έδειξαν ότι οι τακτικοί διαλογιστές βιώνουν λιγότερο άγχος και μεγαλύτερη ευτυχία στην καθημερινότητά τους απ’ το ευρύ κοινό.

     Καθώς αναπτύχθηκαν πιο εξελιγμένες τεχνολογίες απεικόνισης του εγκεφάλου οι ερευνητές ήταν σε θέση να εξετάσουν τη σχέση νου-σώματος σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος και ν’ ανακαλύψουν ότι ο διαλογισμός κι άλλες τεχνικές νου-σώματος μπορούν στην πραγματικότητα να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμες ευεργετικές αλλαγές  στον εγκέφαλο. Μερικές απ’ αυτές τις αλλαγές που παρατήρησαν περιλαμβάνουν:

  • Οι φυσικές αλλαγές περιλαμβάνουν μεγαλύτερη αύξηση δραστηριότητας σε περιοχές του προμετωπιαίου φλοιού (τα «εκτελεστικά» ή κέντρα «λήψης αποφάσεων») και μείωση δραστηριότητας στην αμυγδαλή (ένα όργανο του εγκεφάλου που συνδέεται με το ένστικτο φόβου «πάλη ή πτήση»).
  • Οι χημικές μεταβολές περιλαμβάνουν υψηλότερα επίπεδα ντοπαμίνης κι άλλων χημικών ουσιών που σχετίζονται με την ευτυχία και τα χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης («ορμόνη άγχους»)
  • Αυτά κι άλλα ευρήματα οδήγησαν τους ολιστικούς γιατρούς, τους ψυχοθεραπευτές και τους ψυχαναλυτές να συστήνουν τον διαλογισμό και μια ποικιλία άλλων φυσικών θεραπειών καταπολέμησης του άγχους.

Καταπολεμώντας το άγχος με την Ιατρική νου-σώματος

     Ο διαλογισμός είναι ο μόνος τρόπος καταπολέμησης του άγχους με την Ιατρική νου-σώματος; Στην πραγματικότητα, πολλές φυσικές θεραπείες έχουν αποδειχτεί από μόνες τους ευεργετικές. Μπορούν να χωριστούν χονδρικά σε δυο ομάδες: τις αυτοκαθοδηγούμενες και τις υποβοηθούμενες.

     Οι αυτοκαθοδηγούμενες τεχνικές είναι εκείνες που, απ’ τη στιγμή που μαθευτούν, μπορούν να εξασκηθούν μόνες τους. Μερικές απ’ αυτές περιλαμβάνουν:

ž   Τάι τσι

ž   Γιόγκα

ž   Breathwork

ž   Οπτικοποίηση (δείτε στη Χρωματοθεραπεία για ένα παράδειγμα)

     Οι υποβοηθούμενες θεραπείες σώματος περιλαμβάνουν εκείνες που απαιτούν κατ’ ιδίαν βοήθεια από έναν επαγγελματία ή διαμεσολαβητή. Μερικές από αυτές περιλαμβάνουν:

ž   Υπνοθεραπεία

ž   Βιοανάδραση

ž   Ρέικι

     Με τόσες επιλογές η εύρεση της κατάλληλης μεθόδου για εσάς μπορεί να γίνει από μόνη της πηγή άγχους. Αν θέλετε να μάθετε πώς να κάνετε διαλογισμό, για παράδειγμα, μερικές τεχνικές έχουν τις ρίζες τους στον Ινδουισμό ενώ άλλες στον Βουδισμό. Αν οι θρησκευτικές αποχρώσεις μιας τεχνικής διαλογισμού δεν σας έλκουν, οι άλλες τεχνικές βασίζονται μόνο στα επιστημονικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί σχετικά με τα οφέλη του διαλογισμού. Αν η καθιστική στάση δεν λειτουργεί για εσάς, οι απαλές, ρέουσες κινήσεις του Τάι Τσι μπορεί να σας ταιριάζουν. Αν δοκιμάσατε τον διαλογισμό και δεν αποκομμίσατε τα οφέλη που ελπίζατε, μια υποβοηθούμενη θεραπεία νου-σώματος ίσως να είναι καλύτερη για εσάς.

     Οι αρχές πίσω από την Ιατρική νου-σώματος είναι παρόμοιες, ενώ οι τεχνικές είναι προσαμοσμένες στις προσωπικές ανάγκες και προτιμήσεις. Το πιο σημαντικό για να θυμάστε είναι ότι η Ιατρική νου-σώματος έχει αποδειχτεί αποτελεσματικός τρόπος καταπολέμησης του άγχους. Βρείτε μια τεχνική που να σας προσελκύει και μπορεί ν΄ανακαλύψετε, όπως χιλιάδες άλλοι, ότι μπορείτε να καταπολεμήσετε το άγχος με τη Ιατρική νου-σώματος.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι
    Ασκήσεις για το σύσφιξη και τόνωση κάτω από το σαγόνι

    Αν έχετε διπλοσάγονο, το πιθανότερο είναι να θέλετε διακαώς να απαλλαγείτε από αυτό. Το πιο δύσκολο πράγμα σε ό, τι αφορά το διπλοσάγονο είναι ότι ακόμη κι οι πιο λεπτοί άνθρωποι μπορούν να παρουσιάσουν τέτοιο.