Καταπολέμηση της κούρασης μέσω της διατροφής μας

     Εξαντλημένοι. Κουρασμένοι. Καταπονημένοι. Αυτές είναι μερικές μόνο λέξεις που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν ένα συναίσθημα γήρανσης. Ανεξάρτητα απ’ τον τρόπο που το βλέπουμε κι ανεξάρτητα από ποιά λόγια χρησιμοποιούμε για να το απεικονίσουμε, το απλό γεγονός της υπόθεσης είναι ότι η ζωή κινείται με ανησυχητικό ρυθμό αγκομαχώντας και οδηγώντας προς το πλησιέστερο μαξιλάρι.

 Για πολλούς από εμάς το πρωινό ξύπνημα είναι κάτι που δεν τολμάμε να σκεφτούμε, ενώ γι’ άλλους εκείνη η απογευματινή κούραση κυριολεκτικά δεν μας αφήνει να σκεφτούμε. Ωστόσο, τη νύχτα, για το άλλο τρίτο είναι  η ώρα που φαίνεται να καλεί ο καναπές, κάνοντάς μας έκκληση να γίνουμε εκείνη τη στιγμή τεμπέληδες.

     Οποιαδήποτε ώρα της ημέρας παραδίδεστε στην κούρασή σας, το φαγητό είναι συχνά ένας απ’ τους δράστες. Η έρευνα δείχνει ότι μια φτωχή διατροφή με έλλειψη σημαντικών βιταμινών και ιχνοστοιχείων, και τα υψηλά επεξεργασμένα τρόφιμα είναι συχνά η αιτία της 

νωθρότητας και της κόπωσης. Μια πυκνή διατροφή με θρεπτικά στοιχεία, ωστόσο, συχνά ανεβάζει τα ενεργειακά επίπεδα.

     Το φαγητό είναι το καύσιμό μας. Συνεπώς, αυτό που επιλέγουμε για να εφοδιάσουμε τον οργανισμό μας έχει μεγάλες επιπτώσεις σε κορυφαία απόδοση. Καθώς ξυπνάμε και σηκωνόμαστε απ’ το κρεβάτι, η μέρα έχει αρχίσει κι ο οργανισμός μας χρειάζεται ανεφοδιασμό μετά τη νηστεία. Το πρωινό είναι η διακοπή της νηστείας και σημειώνουμε ότι αυτό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας που οπωσδήποτε δεν είναι γνωμικό.

     Για να προετοιμάσετε τον οργανισμό σας για την ημέρα είναι σημαντικό να επιλέξετε τροφές ολικής άλεσης. Επιλέγοντας έναν συνδυασμό υδατανθράκων, υγιούς λίπους και πρωτεϊνών θα σας εξασφαλίσει αντοχή κι ενέργεια, και θα μειώσει την πιθανότητα της πρωινής κούρασης.

Μερικές ιδέες είναι:

  1. Αυγά βραστά με ψωμί για τοστ και βούτυρο
  2. Σέικ πρωτεϊνών
  3. Βρώμη με γιαούρτι, λιναρόσπορο και σταφίδες (φρούτου της επιλογής σας)

     Το υγειινό πρόγευμα στην αρχή της μέρας πρέπει να είναι καταλύτης για την υπόλοιπη μέρα. Τέτοιες τροφές όπως οι υδατάνθρακες, οι πρωτεΐνες και τα υγιή λίπη, όπως το αβοκάντο, το ελαιόλαδο, το έλαιο καρύδας, το βούτυρο, πρέπει να περιλαμβάνονται στην καθημερινή διατροφή. Η διατροφή αυτού του είδους βελτιώνει τη μνήμη, μειώνει την κόπωση κι ενισχύει την ενέργεια.

     Τα σνακ πρέπει ν’ αποτελούνται από φρούτα, ξηρούς καρπούς και σπόρους. Τα κομμένα ωμά λαχανικά, όπως καρότα με χούμους ή αβοκάντο, είναι κατάλληλα για ένα εξαιρετικό σνακ. Αποφύγετε από απλούς υδατάνθρακες, όπως  οι καραμέλες, τα κέικ, καθώς αυτά θα σας δώσουν μια γρήγορη ενεργειακή ώθηση, αλλά θα σας κάνουν να νιώθετε νυσταγμένοι και κουρασμένοι μετά από λίγο.

Rate this item
(0 votes)