Συμβουλές για να διαχειριστείτε έναν αγχώδη τρόπο ζωής

Αντιμετωπίστε το καθημερινό άγχος κι επαναφέρετε την ισορροπία στη ζωήσας. Τα τηλέφωνα χτυπάνε, τα παιδιά ουρλιάζουν, το πλυντήριο χάλασε και βγαίνει καπνός απ’ τον φούρνο που σημαίνει ότι μάλλον το δείπνο καταστράφηκε... Ακούγεται οικείο;

 Το άγχος είναι ένα απαίσιο συναίσθημα που έχετε όταν είστε υπερφορτωμένοι, σε ένταση ή πιεσμένοι για κάτι. Μπορεί να εκδηλωθεί με σωματική, κοινωνική και συναισθηματική αγωνία, κι αν αφεθεί ανεξέλεγκτη μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη, διαταραχές που σχετίζονται με το άγχος ή ακόμα κι αισθήματα εχθρότητας προς τους οικείους σας. Κι αυτό μπορεί να επηρεάσει και την εμφάνισή σας (θαμπή επιδερμίδα, σπυράκια, μαύροι κύκλοι γύρω απ’ τα μάτια, μπορεί να επηρεάσει ακόμα και την υγεία των μαλλιών και των νυχιών σας!). Γι’ αυτό, αν τα πράγματα αρχίζουν να σας υπερφορτώνουν είναι ζωτικής σημασίας να βρείτε λίγο χρόνο για να μειώσετε το άγχος και να επαναφέρετε την ισορροπία στη ζωή σας. Να πώς θα το κάνετε...

Βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας: Είτε μπορείτε να το κάνετε μια φορά την εβδομάδα είτε μια φορά τον μήνα σημειώστε μια ημερομηνία στο ημερολόγιο, προσλάβετε μια μπέιμπι σίτερ για τα παιδιά και ασχοληθείτε μια μέρα με τον εαυτό σας. Πηγαίντε να δείτε μια ταινία που λαχταράτε να δείτε, περιποιηθείτε τον εαυτό σας, επισκεφτείτε το γυμναστήριο... ή κάντε και τα τρία! Όσο πιο σύντομα μπορέσετε να βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας να χαλαρώσετε και να ξεκουραστείτε τόσο πιο καλά εξοπλισμένοι θα είστε ν’ ασχοληθείτε με ηρεμία με τα πράγματα που συνήθως σας αγχώνουν.

Άσκηση: Μην ανησυχείτε, αυτό δεν σημαίνει να συμμετέχετε σε αγώνα ταχύτητας μέχρι να εξαντληθείτε. Στην πραγματικότητα, μπορεί να είναι οποιαδήποτε δραστηριότητα παρέχει μια αίσθηση «απελευθέρωσης» όπως το τζόκινγκ ή η γιόγκα. Αν τα παιδιά σας στέκονται εμπόδιο στις δυνατότητές σας να κινηθείτε, δοκιμάστε να τα μυήσετε στην άσκηση μαζί σας. Πάρτε μαζί σας στο πάρκο ένα φρίσμπι κι αντί να παρακολουθείτε να συμμετέχετε. Ή γιατί να μην πάτε με τα παιδιά μια οικογενειακή βόλτα με το ποδήλατο κάνοντας κάτι διαφορετικό; Πολλά γυμναστήρια στις μέρες μας έχουν παιδικά κλαμπ, επομένως μπορείτε να διαχειριστείτε το άγχος σας ενώ τα παιδιά σας είναι σε καλά χέρια.

Δραστηριοποιηθείτε: Παρά την γνώση των οφελών που προσφέρει η άσκηση πολλοί υποστηρίζουν ότι δεν έχουν αρκετή ενέργεια ν’ αρχίσουν. Αυτό είναι το σημείο όπου η διατροφή κι ο ύπνος (δυο πολύ σημαντικά στοιχεία) μπαίνουν στο παιχνίδι. Βεβαιωθείτε ότι έχετε μαζί σας υγειινά, χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη σνακ για τις μέρες που τρέχετε σαν τρελός/-ή και να κρατάτε πάντα ένα μπουκάλι νερό για να ενυδατώνεστε. Επίσης, προσπαθήστε να πίνετε τσάι χαμομήλι πριν πάτε για ύπνο για έναν χαλαρό και ξεκούραστο γαλήνιο ύπνο τη νύχτα.

Ζητήστε βοήθεια: Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά οι περισσότεροι είμαστε πολύ περήφανοι να δείξουμε ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε. Προτιμάμε να προσπαθούμε παρά να μας περάσουν για άτομα που δεν μπορούν ν’ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της ζωής τους. Το να αισθανόμαστε άβολα να ζητήσουμε βοήθεια είναι κατανοητό, αλλά δεν είναι κάτι που πρέπει να μας εμποδίζει να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής μας. Στηριχθείτε στα οικεία σας άτομα και θα εκπλαγείτε πόσο πιο εύκολη μπορεί να είναι η ζωή.

Rate this item
(0 votes)