Λαμβάνετε αρκετές φυτικές ίνες;

Τι είναι οι φυτικές ίνες; Πού μπορούμε να τις βρούμε και ποιά είναι τα οφέλη για την υγεία; Καθώς οι κορυφαίοι διατροφολόγοι και οι ερευνητές προσπαθούν να βρουν τις απαντήσεις σε αυτά τα καυτά ερωτήματα, ένα πράγμα είναι βέβαιο. Οι φυτικές ίνες είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μέρος της διατροφής μας.

Είναι επίσης σημαντικές για την διατήρηση και την υποστήριξη ενός υγιούς γαστρεντερικού σωλήνα που ενθαρρύνει την ανάπτυξη των υγιεινών βακτήριων.
Οι φυτικές ίνες προέρχονται απ' τα φυτά και δεν περιέχουν θρεπτικά συστατικά.

Είναι ένας τύπος υδατάνθρακα που τα ένζυμα στο σώμα δεν μπορούν να διασπάσουν και κατά συνέπεια οι φυτικές ίνες δεν μπορούν ν' απορροφηθούν απ' το κυκλοφορικό σύστημα, αλλά περνούν μέσω των εντέρων και αποβάλλονται. Υπάρχουν 2 τύποι ινών:

  •  Αδιάλυτες φυτικές ίνες. Αυτές οι ίνες είναι καλές για τη δυσκοιλιότητα, καθώς μειώνουν το χρόνο διέλευσης στα σπλάχνα και κάνουν τα κόπρανα ογκώδη. Αυτό το είδος της ίνας βρίσκεται στον φλοιό των φρούτων και των λαχανικών, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους.
  • Διαλυτές φυτικές ίνες. Αυτές οι ίνες είναι κατάλληλες για τη μείωση της χοληστερόλης και τον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Σχηματίζουν ένα πήκτωμα στο έντερο και παρατείνουν το χρόνο διέλευσης. Βρίσκονται στα μήλα, τις φακές, τη βρώμη, τ' αχλάδια, τις φράουλες, το κριθάρι, τα φασόλια.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους περιλαμβάνονται οι ίνες στη διατροφή. Περιλαμβάνουν• Κατανάλωση πρωινού που περιέχει δημητριακά ολικής άλεσης και φρούτα (συμπεριλαμβανομένου του φλοιού).
• Αντί να χρησιμοποιείτε άσπρο ρύζι, στραφείτε στο καστανό ρύζι.
• Προσθήκη λαχανικών σε κάθε γεύμα.
Ως εναλλακτική λύση για τα υψηλά επίπεδα σακχάρου, τα υψηλά λιπαρά, τα επεξεργασμένα σνακ, δοκιμάστε σνακ με νωπά ή αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς και σπόρους.
Μια συνολική πρόσληψη 30-40g είναι μια υγιής ποσότητα κατανάλωσης ινών κάθε μέρα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί συμπεριλαμβάνοντας τροφές ολικής άλεσης, ολόκληρες, μη επεξεργασμένες στη διατροφή. Δείτε παρακάτω μερικά παραδείγματα από την ποσότητα των ινών που περιέχονται σε ορισμένα τρόφιμα:

  •  4 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως περιέχει 5,7 g φυτικές ίνες
  •  1 κουταλιά της σούπας φυστικοβούτυρο περιέχει 2,7 γρ φυτικές ίνες
  •  1 μικρή βραστή πατάτα με τη φλούδα περιέχει 2,8 γρ φυτικές ίνες
  •  25 αμύγδαλα περιέχουν 0,5 g φυτικές ίνες
  •  1 μήλο περιέχει 1,7 γρ φυτικές ίνες.

Για να διασφαλίσετε την επαρκή λήψη ινών, είναι σημαντικό να ζητήσετε τη συμβουλή ενός φυσιοπαθολόγου ή διατροφολόγου.

Rate this item
(0 votes)