Τι συμβαίνει όταν είστε αγχωμένοι;

Όταν καταλαμβάνεστε από άγχος, αυτό σημαίνει ότι έχετε να αντιμετωπίσετε περισσότερες καταστάσεις απ' ό,τι συνήθως.

Όταν είστε αγχωμένοι, το σώμα σας αντιδρά όπως όταν βρίσκεστε σε κίνδυνο. Εκκρίνονται ορμόνες οι οποίες επιταχύνουν το ρυθμό της καρδιάς σας, σας κάνουν να αναπνέετε πιο γρήγορα και ανεβάζουν το επίπεδο ενέργειάς σας. Αυτό ονομάζεται «αντίδραση μάχης ή φυγής».

Το λίγο άγχος είναι φυσιολογικό, ακόμα και χρήσιμο και μπορεί να σας βοηθήσει αν χρειαστεί να δουλέψετε σκληρά ή να αντιδράσετε γρήγορα. Για παράδειγμα, μπορεί να σας βοηθήσει να κερδίσετε έναν αγώνα ή να τελειώσετε μια σημαντική δουλειά έγκαιρα.

Από την άλλη πλευρά, αν έχετε άγχος πάρα πολύ συχνά ή διαρκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι συνέπειες μπορεί να είναι αρνητικές. Έχει συνδεθεί με πονοκεφάλους, στομαχικές διαταραχές, πόνους στην πλάτη και δυσκολίες στον ύπνο. Μπορεί επίσης να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, γεγονός που το εμποδίζει να καταπολεμήσει δραστικά κάποια ασθένεια. Αν έχετε ήδη έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας, το άγχος μπορεί να το χειροτερέψει. Μπορεί να σας κάνει κυκλοθυμικούς, ευέξαπτους ή καταθλιπτικούς, να δημιουργήσει προβλήματα στις διαπροσωπικές σας σχέσεις, στη δουλειά ή το σχολείο.

 

Τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε το άγχος;

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να μάθετε τρόπους να διαχειρίζεστε το άγχος. Για να ελέγξετε τα επίπεδα του στρες σας:

Μάθετε τι προκαλεί στρες στη ζωή σας.

Αναζητήστε τρόπους για να το μειώσετε.

Μάθετε αποτελεσματικούς τρόπους για να μειώσετε την πίεση ή τις βλαβερές της επιπτώσεις.

Rate this item
(0 votes)