Πώς να μειώσετε γρήγορα το άγχος σας

Κάποτε το άγχος ήταν σημαντικό στη ζωή μας, και είναι ακόμη σήμερα – σε κάποιο βαθμό. Στους προϊστορικούς χρόνους το άγχος μας χρειαζόταν ώστε να προσαρμοζόμαστε και να αντιμετωπίζουμε οποιεσδήποτε ξαφνικές φυσικές απειλές κατά πρόσωπο και με αποτελεσματικότητα.

 Το καθημερινό άγχος που έχουμε σήμερα μπορεί να έχει την ίδια επίδραση, αλλά οι περισσότεροι από εμάς αντιμετωπίζουμε πολλά μικρότερα πράγματα που συμβάλλουν στο να έχουμε περισσότερο άγχος: να ξυπνάμε στην ώρα μας, να φτάνουμε στη δουλειά στην ώρα μας, να είμαστε καλοί γονείς, να χάσουμε βάρος, να πληρώσουμε τους λογαριασμούς, να ετοιμάσουμε το δείπνο, να καθαρίσουμε το σπίτι – η λίστα συνεχίζεται και συνεχίζεται, πράγμα που σημαίνει ότι το άγχος μας διαρκώς αυξάνεται, στο σημείο που αισθανόμαστε έτοιμοι να εκραγούμε.

 Το άγχος δεν είναι αστεία υπόθεση. Αν και έχει την θέση του στη ζωή μας, το να έχουμε υπερβολικό άγχος είναι τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά βλαβερό για εμάς. Το άγχος μπορεί να οδηγήσει σε ανησυχία και κατάθλιψη, ενώ ενδέχεται να προκαλέσει άλλες παθολογικές καταστάσεις, όπως:

  • Καρδιοπάθεια
  • Εγκεφαλικό
  • Αδύναμο ανοσοποιητικό
  • Καρκίνο
  • Γαστρεντερολογικές διαταραχές
  • Αύξηση βάρους
  • Διαβήτη
  • Πόνο
  • Διαταραχές του ύπνου
  • Σεξουαλική Δυσλειτουργία
  • Δυσκολίες στη Σύλληψη
  • Προβλήματα Μνήμης

 

Και αυτή η λίστα δεν περιλαμβάνει καν όλα τα προβλήματα που προξενεί το άγχος! Κάποια άλλα από αυτά είναι επίσης τα δερματολογικά προβλήματα, η τριχόπτωση, και οι παθήσεις των δοντιών και των ούλων. Εύκολα συμπεραίνουμε ότι πρέπει να μειώσουμε το άγχος στη ζωή μας. Πώς όμως μπορούμε να το πετύχουμε;

Περπάτημα

 Ακούγεται απλούστατο, έτσι; Ακούγεται πιθανώς τόσο απλό που οι περισσότεροι από εμάς δε συνειδητοποιούμε ότι συνιστά μια μέθοδο ελέγχου του άγχους. Για να λέμε την αλήθεια, το να πάμε για ένα σύντομο περίπατο 5 με 10 λεπτών όταν αισθανόμαστε αγχωμένοι θα μας ωφελούσε πολύ περισσότερο από το να καθόμαστε και να οδυρόμαστε. Δεν χρειάζεται να περπατήσετε πολύ ή γρήγορα – ένας απλός περίπατος έξω από το γραφείο ή γύρω από το τετράγωνο θα σας βοηθήσει να μειώσετε το άγχος σας.

Αναπνεύστε

 Ο πιο εύκολος τρόπος να μειώσετε το άγχος σας γρήγορα και αποτελεσματικά είναι απλά να αναπνέετε. Το να συγκεντρώνεστε στην αναπνοή σας και να εισπνέετε και εκπνέετε βαθιά ενώ παράλληλα μετράτε τις αναπνοές σας μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά να αναπληρώσετε τις νοητικές σας δυνατότητες και να εκτονώσετε τη σωματική ένταση που συμβάλλει στο άγχος σας. Μπορείτε να επιλέξετε να μάθετε και κάποιες εύκολες ασκήσεις αναπνοών αν είναι απαραίτητο ώστε να μειώσετε τα επίπεδα του άγχους σας.

Κάντε ένα Διάλειμμα στην Νοητική σας Δραστηριότητα

 Οποτεδήποτε είναι δυνατό, αν νοιώθετε υπερβολικά αγχωμένος/-η είναι σημαντικό να αφιερώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας και να κάνετε ένα διάλειμμα στη νοητική σας δραστηριότητα. Είτε αυτό έχει διάρκεια 5 λεπτά είτε 5 μέρες, θα σας βοηθήσει αισθητά να κρατήσετε το άγχος σας υπό έλεγχο. Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε τεχνικές οραματισμού και καθοδηγούμενης δημιουργίας εικόνων με την φαντασία σας ώστε να χαλαρώσει πραγματικά το μυαλό σας.

Ασκήσεις Χαλάρωσης των Μυών

Ασκήσεις προοδευτικής χαλάρωσης των μυών, επίσης γνωστές ως PMR (Progressive Muscle Relaxation Exercises) είναι μια πολύ γνωστή τεχνική που σας βοηθά να αποβάλλετε την ένταση που καταβάλλει τις μυϊκές σας ομάδες μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Αυτή η τεχνική συνήθως δουλεύει από την κορυφή του κεφαλιού σας έως τα δάχτυλα των ποδιών σας και βοηθά να απαλείψετε το άγχος που αισθάνεστε από όλο σας το σώμα.

Rate this item
(0 votes)